Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bytte ut/fjerne jordfeilbryter på ladekabel

Startet av code-, torsdag 31. oktober 2019, klokken 12:30

« forrige - neste »

code-

Jeg bruker følgende ladekabel på min Nissan Leaf: https://www.elbilgrossisten.no/collections/schuko-til-type-1/products/metron-raichu-schuko-til-type-1-justerbar-ladekabel-6a-16a-1-fas

Er kjempefornøyd med den, veldig kjekt å slippe den tradisjonelle "klumpen", men... Jeg er nødt til å trykke på "reset" på jordfeilbryteren hver gang strømtilførselen brytes (den skal være slik iflg. bruksanvisningen) og dermed kan jeg ikke styre denne ved å bryte AC strømtilførsel som jeg ønsker.

Denne kobles på en vanlig gammeldags kurs uten egen jordfeilbryter, kan det kobles opp en egnet jorfeilbryter i forkant av strømkontakten slik at jeg kan fjerne den som er på ladekabelen (skaper trøbbel dersom jeg vil lade andre steder på schuko), alternativt finnes det slike løse "in-line" jordfeilbrytere å få kjøpt noe sted som ikke må manuelt resettes hver gang?

elektrolux

Det er krav om minst jordfeilvern type A på såkalte kladder. Kobler du vekk den du har vil ikke kabelen være forskriftsmessig.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

TB

Å bryte AC strøm er bedre å gjøre via en ladestasjon / boks med inngang for styring, justerbar effekt.

Skal du styre denne må du forsikre deg rele kan bryte strømmen med belastning på.

Høres ut som upraktisk å bygge den om, da blir den ikke nødvendigvis tett etterpå.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA