Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: 2019.32.12.4  (Lest 4256 ganger)

mthoring

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1022
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.4
« Svar #45 på: Torsdag 31. Oktober 2019, klokken 14:51 »
Jeg lader med 11kW på hytta. Selv om lading times opp mot avreise og jeg forvarmer opplever jeg fortsatt begrenset regenerering på vinteren på vei nedover.

Batterivarmeren varmer opp til bare 12C, så det er fortsatt begrensninger i regenerering. Men det var kanskje ikke det du siktet til?
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

Øyvind.h

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 11762
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.4
« Svar #46 på: Torsdag 31. Oktober 2019, klokken 14:53 »
Jeg lader med 11kW på hytta. Selv om lading times opp mot avreise og jeg forvarmer opplever jeg fortsatt begrenset regenerering på vinteren på vei nedover.

Batterivarmeren varmer opp til bare 12C, så det er fortsatt begrensninger i regenerering. Men det var kanskje ikke det du siktet til?

Både ja og nei. Har ikke canbus-leser så jeg vet ikke reell batteritemp. Det eneste jeg vet er at lading og forvarming ikke er tilstrekkelig for full regenerering. Om den klarer å komme opp i 12 grader med 11kW lading og 30 min forvarming på vinteren vet jeg ikke. Men jeg vet jeg opplever mer begrensning på regen på vinter enn på sommer.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kim-

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 507
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.4
« Svar #47 på: Torsdag 31. Oktober 2019, klokken 18:57 »
Hvis du har begrensninger pga høy soc får du det når du begynner å kjøre nedover og du ser den stiplede linjen krype oppover. (S/X)
Oktober 2018 X75D

Teslalita

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 51
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.4
« Svar #48 på: Torsdag 31. Oktober 2019, klokken 19:37 »
Noen som vet hvilke S modeller som vil få ytelses endringer?

Motorwatt

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2813
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.4
« Svar #49 på: Torsdag 31. Oktober 2019, klokken 19:39 »
Er det ikke bare "Raven" da? 3% kan vel knapt være merkbart?
S75D - 2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - FSD-computer - Stoff - Firmware: 2020.16.2.1 - AP3 - MCU2

Kim-

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 507
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.4
« Svar #50 på: Torsdag 31. Oktober 2019, klokken 22:11 »
Er det ikke bare "Raven" da? 3% kan vel knapt være merkbart?
Musk har tvitret 50HP peak power på S raven
Oktober 2018 X75D

Klykken

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2016
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4256
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.4
« Svar #51 på: Torsdag 31. Oktober 2019, klokken 22:35 »
Performance ludicrous+, ja.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Kim-

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 507
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.4
« Svar #52 på: Torsdag 31. Oktober 2019, klokken 22:57 »
Oktober 2018 X75D