Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Av-reservert Polestar 2

Startet av Løytnanten, fredag 25. oktober 2019, klokken 10:11

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Sitat fra: anbjornk på tirsdag 21. januar 2020, klokken 15:20
Det betyr i alle tilfeller at P2 er aktuell igjen, og som jeg har nevnt tidligere i tråden så er jeg en smule "bekymret" for takhøyden bak, samtidig som jeg kan telle på en hånd hvor ofte jeg sitter bak, eller at vi kjører med andre voksne bak, som er 185cm +. Det er derfor kanskje ikke et punkt som kan/bør vektlegges særlig høyt, heller. Jeg antar at man KAN sitte bak om man er 190cm, også? :)

Jeg prøvesatt P2 med mine 191cm:

I baksetet stanget jeg akkurat ikke i taket, men det var litt klaustrofobisk.
Det var i tillegg litt trangt for knærne bak.

Foran var høyden ok, men det føltes litt trangt og jeg trivdes ikke i førersetet selv om jeg prøvde å stille setet lengst bakover.

Dere bør prøvesitte P2 hele familien, jeg er litt overrasket over hvor liten den er.
Hvis jeg ikke husker helt feil, er det bedre plass i førersetet på Peugeot 308 (hadde den som leiebil forrige sommer).
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Trond.m

Er det noen som har kansellert nylig ? Jeg har lagt inn kansellering på kontaktsidene deres, men får ikke noe svar eller automatisk bekreftelse.
Er glad jeg ikke har bestilt at en sånt firma  :o


Roy Aasen


anbjornk

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 21. januar 2020, klokken 15:32
Sitat fra: anbjornk på tirsdag 21. januar 2020, klokken 15:20
Det betyr i alle tilfeller at P2 er aktuell igjen, og som jeg har nevnt tidligere i tråden så er jeg en smule "bekymret" for takhøyden bak, samtidig som jeg kan telle på en hånd hvor ofte jeg sitter bak, eller at vi kjører med andre voksne bak, som er 185cm +. Det er derfor kanskje ikke et punkt som kan/bør vektlegges særlig høyt, heller. Jeg antar at man KAN sitte bak om man er 190cm, også? :)

Jeg prøvesatt P2 med mine 191cm:

I baksetet stanget jeg akkurat ikke i taket, men det var litt klaustrofobisk.
Det var i tillegg litt trangt for knærne bak.

Foran var høyden ok, men det føltes litt trangt og jeg trivdes ikke i førersetet selv om jeg prøvde å stille setet lengst bakover.

Dere bør prøvesitte P2 hele familien, jeg er litt overrasket over hvor liten den er.
Hvis jeg ikke husker helt feil, er det bedre plass i førersetet på Peugeot 308 (hadde den som leiebil forrige sommer).

Det var jo ikke så veldig positivt, men takk for en ærlig tilbakemelding :)

Chimp

Sitat fra: TM på tirsdag 21. januar 2020, klokken 16:34
Er det noen som har kansellert nylig ? Jeg har lagt inn kansellering på kontaktsidene deres, men får ikke noe svar eller automatisk bekreftelse.
Er glad jeg ikke har bestilt at en sånt firma  :o
Kansellerte torsdag forrige uke. Ble oppringt fredag. Sa det ville ta opptil 14 dager å få betalingen.

elTco

#20
Sitat fra: TM på tirsdag 21. januar 2020, klokken 16:34
Er det noen som har kansellert nylig ? Jeg har lagt inn kansellering på kontaktsidene deres, men får ikke noe svar eller automatisk bekreftelse.
Er glad jeg ikke har bestilt at en sånt firma  :o

Sendte mail til order@polestar.com den 7. jan med ønske om kansellering og spørsmål om hvordan tilbakebetaling gjennomføres.
Fikk svar 14. jan:

«
Takk for at du tok kontakt med oss.

Vi synes det er synd at du ikke lenger ønsker å bli eier av en Polestar 2.
Din forhåndsbestilling har blitt annullert og depositumet vil bli refundert til den opprinnelige betalingskilden innen 14 arbeidsdager.

Vi fortsetter vår spennende reise inn i fremtiden og vi ønsker fortsatt å dele den med deg. Vi håper at en av våre kommende performance-elbiler vil være den rette for deg.
»


Polestar økonomi/finans ringte meg deretter den 15 Jan med bekreftelse om tilbakebetaling.
TM3 LR 2020 Hvit

Trond.m

Jeg har forsøkt å kansellere via chat og via kontaktsidene deres 2 ganger uten å få så mye som et automatisk svar om at henvendelsen er mottatt. De er vel en konkurrent til Tesla, og de slår dem om mulig med enda dårligere kundeservice. Var innom butikken i Oslo, og det hele virker ekstremt amatørmessig. Så ikke en kaffemaskin engang, så det var langt fra premium opplevelse. Men det var grei å stikke innom, så fikk jeg bekreftet at dette ikke leverandøren for meg. Litt annerledes å handle Volvo, Audi eller Mercedes  :o

noia

Sitat fra: TM på onsdag 22. januar 2020, klokken 17:32
Jeg har forsøkt å kansellere via chat og via kontaktsidene deres 2 ganger uten å få så mye som et automatisk svar om at henvendelsen er mottatt. De er vel en konkurrent til Tesla, og de slår dem om mulig med enda dårligere kundeservice. Var innom butikken i Oslo, og det hele virker ekstremt amatørmessig. Så ikke en kaffemaskin engang, så det var langt fra premium opplevelse. Men det var grei å stikke innom, så fikk jeg bekreftet at dette ikke leverandøren for meg. Litt annerledes å handle Volvo, Audi eller Mercedes  :o

Enig i at det er veldig dårlig dersom de ikke svarer på henvendelser, men... Å bry seg om det er premium følelse i sjappa a gitt (og at fravær av kaffemaskin er tungen på vektskålen)  :laugh: 
Fra spøk til revolver: har alltid fått svar fra kundeservice innen kort tid selv, men jeg har heller ikke forsøkt å få tilbake pengene jeg har sendt de - jeg har utrolig nok fortsatt trua :)
Polestar 2 Launch Edition

Hoosei

Sitat fra: TM på onsdag 22. januar 2020, klokken 17:32
Jeg har forsøkt å kansellere via chat og via kontaktsidene deres 2 ganger uten å få så mye som et automatisk svar om at henvendelsen er mottatt. De er vel en konkurrent til Tesla, og de slår dem om mulig med enda dårligere kundeservice. Var innom butikken i Oslo, og det hele virker ekstremt amatørmessig. Så ikke en kaffemaskin engang, så det var langt fra premium opplevelse. Men det var grei å stikke innom, så fikk jeg bekreftet at dette ikke leverandøren for meg. Litt annerledes å handle Volvo, Audi eller Mercedes  :o
Jeg var der i dag og jeg så kaffemaskinen står innerst i lokalet. Jeg fikk flere ganger spørsmål om jeg ønsket en kopp. De tilbød seg også å fylle opp thermokoppen min, så det var lite å klage på i dag iallefall ;)

anbjornk

Til dere som har sittet i bilen; hvordan er setene? Jeg har prøvde en XC40 med R-design, og jeg likte setene veldig godt. Kan de sammenlignes? Hvordan er sidestøtten?

Ellers så lurer jeg også litt på om noen kjenner til hvilke innstillinger som er tilgjengelig dersom man velger PP, eksempelvis  om man har mulighet til å gjøre bilen både fastere og mykere enn standardoppsettet uten PP. Noen som vet?

Roy Aasen

Nå er jo bakender rimelig forskjellig da..min passet setet helt utmerket, andre kan ha til dels veldig avvikende oppfatning :)

anbjornk

Sitat fra: Roy Aasen på torsdag 23. januar 2020, klokken 13:25
Nå er jo bakender rimelig forskjellig da..min passet setet helt utmerket, andre kan ha til dels veldig avvikende oppfatning :)

.....det skjønner jeg, men sitter man bra fast i setene såfremt man har rimelig normal kroppsbygning? :)

Roy Aasen

Kan jeg ikke gi noe svar på enn over..jeg sitter bra. Jeg slenger meg inn og sitter skrotten bra så er jeg fornøyd . (Jeg er helt "standard" bygget)

anbjornk

Takker igjen - jeg forventer ikke noe mer detaljert svar enn det  :+1:

MooCow

Sitat fra: anbjornk på torsdag 23. januar 2020, klokken 10:34
Til dere som har sittet i bilen; hvordan er setene? Jeg har prøvde en XC40 med R-design, og jeg likte setene veldig godt. Kan de sammenlignes? Hvordan er sidestøtten?

Ellers så lurer jeg også litt på om noen kjenner til hvilke innstillinger som er tilgjengelig dersom man velger PP, eksempelvis  om man har mulighet til å gjøre bilen både fastere og mykere enn standardoppsettet uten PP. Noen som vet?

Har ikkje prøvt XC40 sine seter, men Polestar sine har ikkje all verden med sidestøtte, du sit på ingen måte som støypt i seta.... Hadde gjordt seg med ordentlige sportsseter!

Litt om Öhlins demparane
https://www.ohlins.com/2019/07/%D3%A7hlins-adjustable-dampers-offered-new-polestar-2-electric-fastback/

Ikkje noko rett fram måte å justera demparane på så dei aller fleste blir nok aldri justerte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA