Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.36

Startet av Handyman, torsdag 24. oktober 2019, klokken 08:54

« forrige - neste »

MuskElBil

Sitat fra: Elmo på onsdag 06. november 2019, klokken 19:06
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 06. november 2019, klokken 13:57
Idag måtte jeg ut å starte bilen for å få satt på oppvarming, og for å få startet kommunikasjonen..
Det måtte jeg også idag - på 32.12.2

Har hatt lignende tilfeller 3-4 ganger på min S100D -19mod.
Både på 32.12.2 som eg er på nå, men også tidligere versjoner.
Har respondert umiddelbart etter åpning-lukking med FOB for min del.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

Motorwatt

Får du samme feilmelding i appen?

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

45316

Jeg har fått det 2 ganger de siste 2 dagene, men jeg er på 32.12.2.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


MuskElBil

Når du nevner det så er det godt mulig ja.
Og godt mulig eg ikkje har vært tolmodig nok eit par ganger, for meiner å hugse at den gangen eg fekk konkret feilmelding tok det lang tid.
Andre ganger har den stått og prøvd å koble opp, kanskje opp mot eit minutt, men etter FOB er tilkobling OK tilnærmet umiddelbart (2-3 sek kanskje).
Har skjedd kun etter minimum over natta parkering.
Skjer det igjen skal eg prøve å være litt meir tolmodig og sjå etter konkret feilmelding.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

Motorwatt

#94
Må trykke på den lille trekanten til venstre for å få opp meldingen.

ps. Testet med fob nå, men det hjalp ikke. Må fysisk starte bilen.

ps2: Bilen kommuniserer faktisk over WiFi, men selv det hjelper ikke:

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Jeg måtte også ut i bilen i dag, har 12.2.
(Minnet meg om da jeg hadde E-golfen. Når man trengte den, virket den ikke.)
Prøvde på Teslaen nå, fikk kontakt med en gang. Men ikke i morges når bilen var frosset ned med en del snø på. Fikser Tesla dette på en uke eller to, er de bedre enn VW. Der ble det ikke bedre på 3.5år ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Tesla har lokalisert feilen. Litt raskere enn VW, JorEl, da jeg fikk time allerede i morgen. Kudos, Tesla!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

I dag fungerte APPen eksemplarisk igjen :+1:
(men jeg har tullet meg inn i denne tråden, jeg har "bare" 12.2)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Toalmar

Da har det kommet en ny versjon 2019.36.2.1. Forhåpentlig er noen bugs tatt hånd om


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Fått 2019.36.2.1

Ingen synbare endringer.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Rocklobster

Virker å ha en del bugs på Noa, derfor den rulles sakte ut?

https://youtu.be/lCB2yPK3BL4

emmern

Det var. 1 tror jeg. Har fått 36.2.1 I dag og skal rapportere tilbake. NoA er forøvrig rimelig ubrukelig i Europa uansett.
Mest spent på filskifte
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

Har ikke merket noe forskjell på AP. NoA og filskifte er slik den var på 2019.32.12.2.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Sitat fra: emmern på lørdag 09. november 2019, klokken 09:24
Det var. 1 tror jeg. Har fått 36.2.1 I dag og skal rapportere tilbake. NoA er forøvrig rimelig ubrukelig i Europa uansett.
Mest spent på filskifte
2019.36.2.1
Skulle sette på varme på bilen. Ser så at APPen viser at en software-oppdatering er på gang, som er kommet til 48%. Men jeg har ikke trykket på knappen for å motta noen ny SW. Det er egentlig helt greit for meg, siden jeg alltid tar ned all SW med en gang, fordi jeg blir nyskjerrig hva Tesla har funnet på denne gangen :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Toalmar

Ser ut til at de har startet med å rulle ut 2019.36.2.1 nå. Over 600 stk som har fått denne i dag av de som har TeslaFi  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA