3 måneders ekstra gratis supercharging - hva skjedde?

Startet av Olings, mandag 21. oktober 2019, klokken 15:22

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: Vesel på torsdag 31. oktober 2019, klokken 12:13
Sitat fra: tori-no på torsdag 31. oktober 2019, klokken 11:50
Jeg fikk da dette svaret etter 3. purring;

You'd only receive 9 months if you emailed our special referral department before the 2th of February.

Med vennlig hilsen / Kind regards,

La inn bestilling ved første mulighet i desember 2018. Sendte mail om å legge til referal tildig 2. januar 2019.
Sendte de en kopi av denne mailen så nå får vi se om jeg må purre x3 igjen før jeg får et endelig svar(avslag)....

Samme her.

"Dette er informasjonen vi mottatt angående 3 måneder ekstra superlading:

Order date needs to have been placed between December 24th 2018  and February 2nd 2019.
(...)"

Men det er bs. Jeg la inn bestilling 6. desember. Husker ikke når jeg la inn referral, men det var ihvertfall på et tidspunkt hvor det var tydelig oppgitt at man ville få 6-9 måneder. 6 måneder har jeg jo allerede fått.

Har sendt mail til både referralprogram, BuildMy3EMEA og DeliveryNO, men det er kun sistnevnte som svarer. "Hvis du mener dette ikke stemmer er det kun avdelingen som jobber med referral som kan svare på dine spørsmål." skriver de. Hjelper jo ikke det når jeg ikke får kontakt med dem. >:(

Mistenker det er egentlig fordi jeg prøvekjørte en Model S for noen år siden, men det er jo ikke rettferdig, for på det tidspunktet kunne man jo ikke vite at det ville forhindre en fra 3 måneder ekstra supercharging i framtida. I det aller minste burde de ha opplyst om at de 3 ekstra månedene også utelukket prøvekjøring av Model S eller X på hvilket som helst tidspunkt. Når de skrev så vagt som de gjorde var det naturlig å tolke at det bare gjaldt prøvekjøring av Model 3 - bilen man faktisk bestilte.
6/9 mnd lading gjaldt kjøp av alle Teslaer og de har aldri koblet prøvekjøringen til den modellen du evt. bestiller.
Siden jeg hadde pavekjørt TMS tidligere, valgte jeg å prøvekjøre TM3 siden jeg skjønte at jeg allerede hadde diskvalifisert meg for 9 mnd.
Det er mange som mener at dette er urimelig, men det er slik Tesla har ordlagt seg. og valgt å gjøre det, og det tydelig helt bevisst.
Valgene man tar i dag vet man ikke konsekvensene av i fremtiden....slik er det bare.

Jeg fikk til slutt (i mai) endelig mine 6 mnd gratis lading.
Jeg la inn bestilling 5. desember, og sendte epost med referral code den 7. desember, siden infoen om 6/9 mnd gratis lading kom først etter at de åpnet for bestilling av TM3. 
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA