Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

3 måneders ekstra gratis supercharging - hva skjedde?

Startet av Olings, mandag 21. oktober 2019, klokken 15:22

« forrige - neste »

Toalmar

Sitat fra: Autodidact på onsdag 23. oktober 2019, klokken 08:39
Ser en del hentydninger til "delivery" og deres e-post, men hva er egentlig adressen deres?
Den er DeliveryNO@tesla.com


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

tgmachine

Samme her. Tok levering 8 mars og skulle få 6+3 måneder. Superladet for litt siden, stod 0,00kr, så stod det 1,70kr før jeg stoppet. Småpenger men dette skulle være gratis. DeliveryNO sa i August alt så bra ut, og jeg hadde 9 måneder.

Men jeg har ingen betalingskort registrert hos Tesla, likevel fikk jeg ladet for 1,70kr. Kanskje det er gratis likevel? Så vidt jeg vet går jo alt via elektroniske betalingskort man må registrere i deres system. Hvis ikke får man vel ikke ladet?

Har sendt en ny purremail til DeliveryNO@tesla.com . De har  jo ikke noe telefon lenger man kan nå de på...alt skal gå via mail. Mailer de bruker 100 år på å besvare...

-tgmachine

Handyman

Jeg brukte adressen under da jeg fikk ordnet 6mnd perioden min som ikke var registrert.
BuildMy3EMEA@tesla.com
Fikk bilen 15/3 og fikk registrert gratisladingen i slutten mai, etter mange purringer.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

HvemPrompa

Sitat fra: tgmachine på onsdag 23. oktober 2019, klokken 12:14
Samme her. Tok levering 8 mars og skulle få 6+3 måneder. Superladet for litt siden, stod 0,00kr, så stod det 1,70kr før jeg stoppet. Småpenger men dette skulle være gratis. DeliveryNO sa i August alt så bra ut, og jeg hadde 9 måneder.

Men jeg har ingen betalingskort registrert hos Tesla, likevel fikk jeg ladet for 1,70kr. Kanskje det er gratis likevel? Så vidt jeg vet går jo alt via elektroniske betalingskort man må registrere i deres system. Hvis ikke får man vel ikke ladet?

Har sendt en ny purremail til DeliveryNO@tesla.com . De har  jo ikke noe telefon lenger man kan nå de på...alt skal gå via mail. Mailer de bruker 100 år på å besvare...

-tgmachine

I akkurat samma situasjon som deg, tok levering 8. mars.
Fakturaene dukker likevel opp på kontosiden, og jeg aner ikke om du etterhvert får purringer om du ikke gjør opp for deg - jeg risikerte ingenting og betalte mine (ble bare litt over 100,-). Men har sendt mail til mailadresse nevnt i denne tråden, og krevde fakturaene kreditert, samt aktivering av 3 nye måneder. Skrev også at jeg eventuelt kunne ta en kompensasjon på x antall gratis km på supercharger, hvis det gjorde det enklere for dem.

HvemPrompa

Sitat fra: Handyman på onsdag 23. oktober 2019, klokken 12:28
Jeg brukte adressen under da jeg fikk ordnet 6mnd perioden min som ikke var registrert.
BuildMy3EMEA@tesla.com
Fikk bilen 15/3 og fikk registrert gratisladingen i slutten mai, etter mange purringer.

Jeg brukte denne nå sist for å klage på at jeg ikke fikk mine 3 siste mnd...ikke hørt noe siden 15.sep, bruk heller    DeliveryNO@tesla.com

runebulk

#20
Gjelder dette med 3 måneders gratis SC bare for biler som er bestilt før en viss dato?

Vesel

Jeg var innom servicesenter i går, og fikk beskjed om å sende mail til referralprogram@tesla.com. Det gjorde jeg, men har ikke fått svar ennå.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Handyman

#22
Sitat fra: runebulk på onsdag 23. oktober 2019, klokken 13:09
Gjelder dette med 3 måneders gratis SC bare for biler som er bestilt før en viss dato?
Tidligere var det 6mnd gratis lading ved bestilling av bil, men i starten var det ikke mulig å legge det inn på nettsiden da man bestilte. Man måtte sende referral-koden på epost.
De som aldri hadde prøvekjørt hos Tesla, skulle få 9mnd. Det er de som mangler disse 3 mnd. det er snakk om.
Nå kan man få 1500km gratis superlading ved bestilling.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

hemi

for min del hadde km vært bedre siden jeg har superlada <8? ganger nå totalt siden jeg fikk den i marsish

Handyman

#24
Sitat fra: hemi på onsdag 23. oktober 2019, klokken 14:29
for min del hadde km vært bedre siden jeg har superlada <8? ganger nå totalt siden jeg fikk den i marsish
Omtrent samme situasjon for meg, men lurer på hvilken utregning de bruker for komme frem til 1500km?
Hvis man legger 150Wh/km til grunn så blir det med LR AWD:

  • 225 kWh, eller
  • 3 fulladinger 0% til 100%, eller
  • 6 ladinger 20% til 70% SoC, eller
  • ca 385 kr spart i superlading i Norge (225 kWt x 1,7kr), eller
  • ca 225 kr spart i hjemmelading (225 kWt x 1kr)
Ikke den helt store verdien.

Edit: rettet feil i utregning...grr
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

TøddiVedder

Tror man får litt mer med model 3. Men 1500km er også tidsbegrenset til 6mnd

Handyman

Sitat fra: TøddiVedder på onsdag 23. oktober 2019, klokken 17:52
Tror man får litt mer med model 3. Men 1500km er også tidsbegrenset til 6mnd
Stemmer, men har du flere referrals får du 6 mnd pr henvisning opp til 36 mnd.
Uansett er det lommerusk vi snakker om.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Autodidact

Vil ikke kalle det lommerusk - for min del. I alle fall ikke over tid.

Har nå kjørt ~10.5k med min bil (siden slutten av mars). Med unntak av at jeg har vært bortreist i 5-6 uker — hvor bilen enten har vært ladet på hjemmelader (litt brukt av en venn), eller bare stått og konsumert "Phantom Drain" (på kortere reiser), så er all strøm resterende strøm fra superlader.

Min arbeidspendling tilsvarer ~30+ kroner dagen på superlader + 2 bompasseringer (2x 4.40).
Det er i overkant av 600 kroner i måneden i strøm for min del - bare frem og tilbake til jobb.
I tillegg kommer kjøring til trening, og andre gjøremål i fritiden.

Evoque'n min kostet meg for øvrig til sammenligning ~110 kroner dagen med diesel og 2 bompasseringer.

Håkon

HvemPrompa

#28
Ok, da fikk jeg svar fra DeliveryNO@tesla.com

---------------

Takk for din henvendelse.

Dette har skjedd grunnet en IT feil som vi beklager for på det sterkeste.

Beløpene for de to fakturaene skal refunderes deg snarest mulig og gratis Superlading perioden skal forlenges i 3 måneder til.

Ta gjerne videre kontakt skulle det være noe annet.


-----------

Føler meg egentlig litt gnien her, og ønsker Tesla alt godt både økonomisk og teknologisk. Men her er det de som har lovet meg noe - så rett skal være rett!

Handyman

#29
Sitat fra: Autodidact på torsdag 24. oktober 2019, klokken 11:50
Vil ikke kalle det lommerusk - for min del. I alle fall ikke over tid.

Har nå kjørt ~10.5k med min bil (siden slutten av mars). Med unntak av at jeg har vært bortreist i 5-6 uker — hvor bilen enten har vært ladet på hjemmelader (litt brukt av en venn), eller bare stått og konsumert "Phantom Drain" (på kortere reiser), så er all strøm resterende strøm fra superlader.

Min arbeidspendling tilsvarer ~30+ kroner dagen på superlader + 2 bompasseringer (2x 4.40).
Det er i overkant av 600 kroner i måneden i strøm for min del - bare frem og tilbake til jobb.
I tillegg kommer kjøring til trening, og andre gjøremål i fritiden.

Evoque'n min kostet meg for øvrig til sammenligning ~110 kroner dagen med diesel og 2 bompasseringer.
Kommentaren ang lommerusk var om de 1500 km som må brukes i løpet av 6 mnd.
Det utgjør anslagsvis ca 225,- ved hjemmelading.
6 mnd gratis superlading kan ha en helt annen verdi.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA