Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noe erfaring med leveringstid på lakkskader?

Startet av bakskj, mandag 21. oktober 2019, klokken 10:16

« forrige - neste »

bakskj

Skal levere bilen i Drammen denne uken for fiks av riper oppdaget på 3-4 paneler under utleveringen i Mars. Er det andre her inne som har hatt bilen sin inne for lignende og har erfaring med hvor lenge de beholder bilen? Noe er sannsynligvis enkel polering mens en av ripene er helt ned til under grunning.

Den blir vel da sendt til Drammen karosseri antar jeg og regner med å få lånebil i perioden men greit å kunne planlegge ca når neste tur til Drammen blir.

Takk for eventuelle svar!
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

C_B_

Sitat fra: bakskj på mandag 21. oktober 2019, klokken 10:16
Skal levere bilen i Drammen denne uken for fiks av riper oppdaget på 3-4 paneler under utleveringen i Mars. Er det andre her inne som har hatt bilen sin inne for lignende og har erfaring med hvor lenge de beholder bilen? Noe er sannsynligvis enkel polering mens en av ripene er helt ned til under grunning.

Den blir vel da sendt til Drammen karosseri antar jeg og regner med å få lånebil i perioden men greit å kunne planlegge ca når neste tur til Drammen blir.

Takk for eventuelle svar!
I tråden for model s har jeg sett noen skriver om erfaringer med Drammen K.
Tesla sa til meg at jeg ville få lånebil når min bil må til lakkering der.

Bob

Jeg hadde støvkorn under lakken inne på dørkantene, høyre bakdør utvendig, og på bakluka. Hadde tenkt å foliere men det synes veldig godt med klar folie da det danner en luftboble der det er støvkorn så jeg leverte den til tesla for utbedring. Den har stått der siden 28.august nå. Altså nesten 2 måneder.. Har sendt dem mail uten svar på status da det står hos en underleverandør sier de.

Leverte til Bergen Minde.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

bakskj

Sitat fra: Bob på mandag 21. oktober 2019, klokken 11:56
Jeg hadde støvkorn under lakken inne på dørkantene, høyre bakdør utvendig, og på bakluka. Hadde tenkt å foliere men det synes veldig godt med klar folie da det danner en luftboble der det er støvkorn så jeg leverte den til tesla for utbedring. Den har stått der siden 28.august nå. Altså nesten 2 måneder.. Har sendt dem mail uten svar på status da det står hos en underleverandør sier de.

Leverte til Bergen Minde.

Høres krise ut men dette må da være unntaket enn regelen. Hvis de stilte med en fornuftig loaner er det jo kanskje greit sånn sett..
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

Ingeniøren

En kollega fikk fikset noen lakk-skavanker på sin M3 i Drammen og det tok ca 2 uker, pluss en uke hos Tesla for noe annet småplukk. I mens hadde han en stranded whale (S) på lån  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Blib

Leverte min bil pga lakkproblemer kl8 i dag. Klar for henting kl10. Oppdaget at den så værre ut enn da jeg leverte den. Gav beskjed og de tok den tilbake, ga meg leiebil og sa at den ville være klar i ettermiddag eller senest i morgen.

skysurfer

Kjørte leiebil fra Avis i flere dager (2 omganger) mens Tesla fikk forsøkte å få godkjent INTERNT! at de fikk lov å fikse skaden de hadde påført bilen under klargjøring.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Bob

Sitat fra: bakskj på mandag 21. oktober 2019, klokken 12:08
Sitat fra: Bob på mandag 21. oktober 2019, klokken 11:56
Jeg hadde støvkorn under lakken inne på dørkantene, høyre bakdør utvendig, og på bakluka. Hadde tenkt å foliere men det synes veldig godt med klar folie da det danner en luftboble der det er støvkorn så jeg leverte den til tesla for utbedring. Den har stått der siden 28.august nå. Altså nesten 2 måneder.. Har sendt dem mail uten svar på status da det står hos en underleverandør sier de.

Leverte til Bergen Minde.

Høres krise ut men dette må da være unntaket enn regelen. Hvis de stilte med en fornuftig loaner er det jo kanskje greit sånn sett..
Personalet der har vært veldig behjelpelige og jeg har fått byttet lånebil 2 ganger da når jeg leverte fra meg bilen var det sommmer temperaturer mens det har i det siste vært frost noen dager. Fikk byttet til en model S med vinterdekk.

Jeg fikk en oppdatering fra de når de hadde hatt bilen i ca 2 uker. Da sa de at de hadde prøvd å utbedre lakken internt men at resultatet ikke var godt nok og måtte derfor vente for godkjenning for å få booket den inn til underleverandør. Den har vært i service mode helt frem til i dag og det ser ut som de har begynt å jobbe med bilen da dørene står åpent.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

Strøm Tycoon

Sitat fra: bakskj på mandag 21. oktober 2019, klokken 12:08
Sitat fra: Bob på mandag 21. oktober 2019, klokken 11:56
Jeg hadde støvkorn under lakken inne på dørkantene, høyre bakdør utvendig, og på bakluka. Hadde tenkt å foliere men det synes veldig godt med klar folie da det danner en luftboble der det er støvkorn så jeg leverte den til tesla for utbedring. Den har stått der siden 28.august nå. Altså nesten 2 måneder.. Har sendt dem mail uten svar på status da det står hos en underleverandør sier de.

Leverte til Bergen Minde.

Høres krise ut men dette må da være unntaket enn regelen. Hvis de stilte med en fornuftig loaner er det jo kanskje greit sånn sett..

Regelen er at du ikke hører noe fra dem. Har ventet siden 21. Mars for å få time. Ikke hørt et pip, tross gjentatte purringer.

Handyman

Sitat fra: model3citizen på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 21:07
Sitat fra: bakskj på mandag 21. oktober 2019, klokken 12:08
Sitat fra: Bob på mandag 21. oktober 2019, klokken 11:56
Jeg hadde støvkorn under lakken inne på dørkantene, høyre bakdør utvendig, og på bakluka. Hadde tenkt å foliere men det synes veldig godt med klar folie da det danner en luftboble der det er støvkorn så jeg leverte den til tesla for utbedring. Den har stått der siden 28.august nå. Altså nesten 2 måneder.. Har sendt dem mail uten svar på status da det står hos en underleverandør sier de.

Leverte til Bergen Minde.

Høres krise ut men dette må da være unntaket enn regelen. Hvis de stilte med en fornuftig loaner er det jo kanskje greit sånn sett..

Regelen er at du ikke hører noe fra dem. Har ventet siden 21. Mars for å få time. Ikke hørt et pip, tross gjentatte purringer.
Har du prøvd å ta dette via appen? Forklar i kommentarfeltet og be dem ringe deg.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA