Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skiltgjenkjenning

Startet av Gusse, søndag 20. oktober 2019, klokken 19:54

« forrige - neste »

SjefsElgen

Jaja, uten skiltlesing ingen full autonom kjøring. En bil som ikke er istand til å lese skilt er jo verdiløs som «selvkjørende» 2030.....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rocklobster

EM er nok omtrent like sta(og hevngjerrig) som presidenten i samme land. Så å lisensiere noe fra mobileeye er uaktuelt, så da får kundene heller lide... Kjørte Oslofjordtunnelen i går, bilen trodde fartsgrensen varierte mellom 40, 70 og litt femti i store deler av tunellen.

turfsurf

Sitat fra: fredag på mandag 21. oktober 2019, klokken 21:39
Vel, det står "EP" på patentet. European Patent Office, EP1930863B1.
Ja, og de har patentert en spesifikk metode. Ikke konseptet "lese og gjenkjenne skilt med kamera".

Nå er vel patentet så generelt som det kan være, hadde vært spennende å se om det hadde holdt i retten.

Legg og merke til at de refererer til prior art, dvs de finnes andre metoder fra før.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA