Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace

Startet av ardevd, lørdag 19. oktober 2019, klokken 22:19

« forrige - neste »

Tellus

På hytta har jeg Easee lader. Den har egen app som jeg kan styre lading av og på og sette klokkeslett. Det fungerer veldig greit.
Hjemme har jeg en lader uten slik mulighet. Da blir det litt tungvint. Jeg antar at funksjonen for å bruke rimlige strømsatser i Jaguar-appen fortsatt oppfører seg like tullete som før. Dvs. at den kun bryr seg om det tidspunktet du legger inn hvis den er sikker på at bilen blir fulladet.

Ingeniøren

Sitat fra: Tellus på tirsdag 28. desember 2021, klokken 11:03
På hytta har jeg Easee lader. Den har egen app som jeg kan styre lading av og på og sette klokkeslett. Det fungerer veldig greit.
Hjemme har jeg en lader uten slik mulighet. Da blir det litt tungvint. Jeg antar at funksjonen for å bruke rimlige strømsatser i Jaguar-appen fortsatt oppfører seg like tullete som før. Dvs. at den kun bryr seg om det tidspunktet du legger inn hvis den er sikker på at bilen blir fulladet.

Du er nok inne på noe vesentlig. En smart lader som kan overstyre Jaguaren er nok tingen om man skal styre strømmen  selv...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin

Ingeniøren

#167
Samtidig har WattCat rimelig god kontroll på Jaguaren. Den stopper lading ved satt lade prosent, pauser og restarter og den har faktisk muligheter for utsatt ladestart ser jeg nå og skal prøves. Vinduet for å sette tidspunkt ser litt spesielt ut og er akkurat det samme som Jedix benytter. De avanserte funksjonene i Jedix får jeg ikke utnyttet allikevel da laderen ikke er støttet...

Den hadde jeg oversett - sorry Ardevd  :+1:

Edit: Men ser ikke ut til å virke....
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin

Ingeniøren

#168
Er det noe tull med WattCat i dag? Prøvde å starte lading men den pauses hele tiden av WattCat ? Avinstallerte WattCat men problemet forsetter. Tenke å legg inn WattCat igjen men da finner jeg ikke programmet i GooglePlay?
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Contango

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 13. februar 2022, klokken 10:56
Er det noe tull med WattCat i dag? Prøvde å starte lading men den pauses hele tiden av WattCat ? Avinstallerte WattCat men problemet forsetter. Tenke å legg inn WattCat igjen men da finner jeg ikke programmet i GooglePlay?
Jeg har ikke WattCat så kan ikke bidra der. Men jeg opplever svært ofte (en av tre ganger) at styringen av ladingen ikke lar seg gjennomføre - "An error occurred". Det er ikke appen, for andre kommandoer går gjennom.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Ingeniøren

#171
Det løste seg ved å starte og stoppe bilen - lader nå. Fikk og en feilmelding når jeg starter WattCat som trolig trigget problemet.

Nå er problemet å få lagte inn WattCat igjen....

Edit: Stoppet igjen, men startet den igjen via Jaguar app. Lader nå, men må vist følge litt med her. Har ikke vært noe problemer til nå, mao snart 3 år. I dag på jobb kom kommunikasjonsmenyen under settings opp når jeg skulle fått opp kamera, så det er nok litt Jaguar software hikke... det var sim kortet som hadde falt ut.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin

Tellus

Gjennom incontrol appen fungerer det stort sett alltid å sette lading på pause. Derimot feiler det ofte hvis jeg forsøker å starte lading igjen.

Chimp

Wattcat fungerer ikke her i dag heller :( Håper den er oppe og går igjen snart, liker den så mye bedre.

Ingeniøren

Sitat fra: Chimp på mandag 14. februar 2022, klokken 10:36
Wattcat fungerer ikke her i dag heller :( Håper den er oppe og går igjen snart, liker den så mye bedre.

Har sendt en PM til utvikler tidlig i morgens - får høre hva han sier om saken.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin

Chimp


xref

Hei folkens.

Google fant plutselig ut at de krever at jeg oppgir brukernavn og passord de kan bruke for å logge seg inn i appen med. Jeg forsøkte å forklare at jeg ikke jobber for Jaguar og har ingen anledning til å opprette InControl-kontoer med assosierte kjøretøy. De svarte på klagen min med å fjerne appen fra Google Play.

Så har jeg lært at Google Play developer support er ikke-eksisterende og nå har jeg resignert og gitt dem brukernavn/passord til min personlige konto. Så får jeg bare bytte passord etter at appen er godkjent og tilbake på Google Play.

Hvis det fortsatt ikke går kan jeg alltids publisere appen på F-Droid, eventuelt legge ut signerte apk'er selv. :)

Til info er WattCat også på Twitter

EDIT: ser nå at jeg logget inn som en eldgammel bruker, beklager forvirringen, haha
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Contango

xref - ref nabotråden - kunne du forklart hvordan Wattcat kalkulerer kwh på batteriet? Det er forskjell på avlesningene fra OBD'en og fra Wattcat.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

ardevd

Sitat fra: Contango på søndag 20. februar 2022, klokken 20:42
xref - ref nabotråden - kunne du forklart hvordan Wattcat kalkulerer kwh på batteriet? Det er forskjell på avlesningene fra OBD'en og fra Wattcat.

WattCat henter disse verdiene rett fra InControl API'et. Hvis verdiene som rapporteres ikke er viser seg å stemme overens med ODB er jeg tilbøyelig til å tro at InControl rapporterer feilaktige data. Connected Car-teamet til Jaguar har vært ganske åpne på at de ikke prioriterer å rette opp i ikke-kritiske feil som ikke direkte berører de offisielle appene.

Ingeniøren

Da får vi håpe WattCat kommer på Google Play rimelig snart igjen - et savn, selv om Jaguar sin gjør det viktigste.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA