Jeg har lest noen poster om problemer med fukt i bagasjerommet som Tesla ikke klarte å finne ut av.
Jeg trodde ikke jeg hadde dette problemet, men jeg har jo bilen i garasje, både hjemme og på jobb.
Det var først da bilen stod ute i sprutregn et par døgn i august, at jeg oppdaget at jeg også hadde lekkasje.
Jeg har plastmatte i trunk hvor det dannet seg en liten "dam". Det var derfor lett å se at vannet dryppet ned fra toppen av trunkåpningen.
Jeg ble overrasket da jeg så at skjøten/sveisen på gummilista var montert i toppen av åpningen i stedet for i bunnen som den burde være.
Jeg tok dette opp med Tesla som tok av lista og monterte den slit at sveisen kom på bunnen ved låsen.
Det er antakelig svært enkelt å fikse selv, men siden jeg kjører forbi Tesla hver dag, og det er en ny bil dekket av garanti og reklamasjonsrett skulle de selv få ordne opp. Noe de gjorde på strak arm. Resultatet er at bilen er potte tett!
Tesla innrømmet at lista var feilmontert, og jeg trodde dette kanskje bare gjaldt min bil (optimist).
I ettertid har jeg sett at dette antakelig gjelder ganske mange biler, faktisk alle de jeg har sjekket.
Har du fukt i bagasjerommet kan derfor være at det er plasseringen av skjøten på gummilista som er årsaken.
Interessant å høre om dette gjelder mange. Hvis skjøten er jevn og fin vil den kanskje ikke oppstå lekkasje.