Model S tilbake på Nürburgring

Startet av trondhla, ons 16. okt 2019, kl. 15:37

« forrige - neste »

JorEl

Sitat fra: hELgenen på ons 28. jul 2021, kl. 14:50
Så har hylekoret begynt igjen.....Jeg får nemlig inntrykk av at det er noen fanatikere der ute som nesten har et religiøst forhold til Tesla.....Noen er til og med så fanatiske at de .....
:laugh: :laugh:
Dette er jo egentlig en rolig og koselig diskusjon. :)
Tesla har klart å etablere seg, og innehar den gule lederskjorta, mens de presser på for å sette nye rekorder. Før dreide mye seg om hvor forferdelig Tesla var og når de skulle gå konkurs og at Tesla-aksjene egentlig ikke skulle vært så høyt priset.
Produktene til Tesla selger seg selv, fordi de er gode. Irriterende gode, spesielt for de som ikke har de :angel:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

daktari

Det er ikke alltid det er passende å ha refleksmessig forsvar av TSLA og aksjonærenes verdier. @turfsurf og @Dagfinn, synes dere det er viktig at Tesla akkurat nå lar "show goes on" som om ingenting har hendt?

Jeg synes det var overraskende og til refleksjon ar AMS skrev det. Tenkte ikke over at Ringen ligger midt i flomområdet. men vi snakker Gjerdrum-raset x 10 omtrent, med 160 døde, 70 savnet og € 400 mill i nødhjelp.

Tesla hadde hatt råd til å utsette testingen og omdømmemessig hadde de tjent mye på å følge resten av bransjen.

Legger ved en lenke til Misha Charoudin sine videoer fra området, han har laget fine Tesla-videoer tidligere.

https://youtu.be/AvbfF5LtlNM
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

z4rd

Later Tesla som ingenting har skjedd? De har åpnet opp for gratis SuC i området som er berørt, samt at de har minimal fotavtrykk med et lite crew på baneområdet.

I tillegg har Elon:

https://www.teslarati.com/elon-musk-starlink-free-internet-germany-flood/

Teaser: Gratis internett via Starlink i det berørte området når andre kommunikasjonsløsninger og infrastruktur er slått ut.

Utdrag: A week after Germany was hit by devastating floods that released two months' worth of rainfall in just two days, several areas of the country remain severely hobbled by the effects of the natural disaster. Rescue operations are still underway, but in locations such as Rhineland-Palatinate, communication remains difficult due to limited cellular reception and internet service.

This is where Elon Musk's Starlink satellite internet system is making a difference. Rhineland-Palatinate has set up Starlink kits to provide free web access to citizens to help them communicate with family and authorities. Twelve Starlink systems were initially deployed to the Ahrweiler district, in Liers, Ahrbrück, Brück, Pützfeld, Kreuzberg, Rech Nord, Rech Süd, Dernau, Marienthal, Heimersheim and Heppingen. Plans are also underway to expand the system to 35 Starlink dishes, though the locations for these systems are yet to be released. 
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

daktari

Sitat fra: z4rd på ons 28. jul 2021, kl. 16:42
Later Tesla som ingenting har skjedd? De har åpnet opp for gratis SuC i området som er berørt, samt at de har minimal fotavtrykk med et lite crew på baneområdet.
Når alle andre i bransjen stopper testene sine, JA.
Mine I-Pace videoer

z4rd

Og meanwhile så gasses vi ned av de høye utslippene til VAG/BMW/MB. Dette kan ikke forsvares. Om Tesla slutter å gjøre det de gjør på banen nå, hvem hjelper de, utover symbolikk?

Elon har i det minste gjort aktive grep/tiltak med SuC og Starlink... som faktisk vil hjelpe folk i området.

Mulig jeg er biased (for fremoverlente løsninger...) men det er enkelte her som er meget kreative når det kommer til å kritisere Tesla også :)

daktari: mener du fortsatt at de later som ingenting?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

daktari

Sitat fra: z4rd på ons 28. jul 2021, kl. 16:48
Og meanwhile så gasses vi ned av de høye utslippene til VAG/BMW/MB. Dette kan ikke forsvares. Om Tesla slutter å gjøre det de gjør på banen nå, hvem hjelper de, utover symbolikk?

Elon har i det minste gjort aktive grep/tiltak med SuC og Starlink... som faktisk vil hjelpe folk i området.

Mulig jeg er biased... men det er enkelte her som er meget kreative når det kommer til kritikk av Tesla også :)

daktari: mener du fortsatt at de later som ingenting?
VW utslippsjuks er jo en total avsporing. Hold deg til tema: Synes du det er etisk riktig at verdens mest verdifulle bilselskap, eid av en av verdens rikeste menn, tester en luksubil på den banen som brukes som nødhjelpsentral der 250 mennesker har dødd og 100vis har mistet alt de eide? Når alle andre tar en pause av respekt og høflighet?
Mine I-Pace videoer

z4rd

Greit, stryk utslippsjuks til tyskerne. Total avsporing er det nok ikke, da alt henger sammen med alt... men la gå for diskusjonens del.

La oss fokusere på hva som faktisk har skjedd.

Så det handler om respekt? Skal ikke dra inn utslippsjukset, mht respekt for folks liv og helse... la gå. Jeg trodde det handlet om å hjelpe folk og myndighetene... Men hva har Elon gjort?

Elon har levert kommunikasjonsløsninger slik at folk kan kommunisere med myndighetene og familiene sine når den etablerte infrastrukturen er ødelagt. I tillegg har de åpnet opp for at alle som har Tesla i området kan bruke SuC gratis. Dette er ikke verdt noe? For du hopper jo glatt over det i alle mine innlegg der jeg har trukket dette frem...
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

daktari

Sitat fra: z4rd på ons 28. jul 2021, kl. 17:05
Greit, stryk utslippsjuks til tyskerne. Total avsporing er det nok ikke, da alt henger sammen med alt... men la gå for diskusjonens del.

La oss fokusere på hva som faktisk har skjedd.

Så det handler om respekt? Skal ikke dra inn utslippsjukset, mht respekt for folks liv og helse... la gå. Men hva har Elon gjort?

Elon har levert kommunikasjonsløsninger slik at folk kan kommunisere med myndighetene og familiene sine når den etablerte infrastrukturen er ødelagt. I tillegg har de åpnet opp for at alle som har Tesla i området kan bruke SuC gratis. Dette er ikke verdt noe? For du hopper jo glatt over det i alle mine innlegg der jeg har trukket dette frem...
Kan de bruke starlink på mobilen?
Hvordan skal de få ladet mobilen?
Huset er knust, laderen og pc lå der. Kanskje mobilen også?
Bilen ble skylt vekk med flommen...

Du ser selv at dette er gimmick men av liten praktisk verdi akkurat nå?
Mine I-Pace videoer

turfsurf

Sitat fra: daktari på ons 28. jul 2021, kl. 16:33
Det er ikke alltid det er passende å ha refleksmessig forsvar av TSLA og aksjonærenes verdier. @turfsurf og @Dagfinn, synes dere det er viktig at Tesla akkurat nå lar "show goes on" som om ingenting har hendt?

Jeg synes det var overraskende og til refleksjon ar AMS skrev det. Tenkte ikke over at Ringen ligger midt i flomområdet. men vi snakker Gjerdrum-raset x 10 omtrent, med 160 døde, 70 savnet og € 400 mill i nødhjelp.

Poenget mitt var vel hovedsaklig at man trenger ikke å dra alt mulig negativt om Tesla inn i alle tråder.

Denne tråden handler formodentlig om at Tesla tester på Ringen, og hvordan de gjør det der.

Ikke om etiske valg og moralen i hva Tesla gjør. Lag gjerne en egen tråd om det.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: daktari på ons 28. jul 2021, kl. 17:16
Hvorfor er det en gimmick? Er det så vanskelig å akseptere at de faktisk prøver å hjelpe?

Eller er det vanskelig å se at man har så negativ bias at alt skal vinkles den veien?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

z4rd

Dette gidder jeg ikke mer, daktari. Gjør du deg selv dum? Gidder ikke å tegne å forklare hvordan kommunikasjonsløsninger virker. Men et lite hint: det går ann å sette opp trådløse rutere som benytter seg av satelittkommunikasjon som bærer. Det går ann å sette opp kommunikasjonshub'er som folk kan fysisk komme til, det går ann å route telekommunikasjon via satelitt, osv.

Har bedre ting å bruke tiden på... Slutt.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Rosstopher

Herregud for en avsporing! Joda, det hadde sikkert vært koselig om Tesla hadde stoppet virksomheten sin, men at dette er det eneste moralsk riktige å gjøre, bare fordi noen andre firmaer gjør det ser jeg ikke logikken i. Hadde de vært i veien for nødmannskap så hadde de selvfølgelig fått beskjed om å fjerne seg.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

daktari

Sitat fra: turfsurf på ons 28. jul 2021, kl. 17:24
Sitat fra: daktari på ons 28. jul 2021, kl. 17:16
Hvorfor er det en gimmick? Er det så vanskelig å akseptere at de faktisk prøver å hjelpe?

Eller er det vanskelig å se at man har så negativ bias at alt skal vinkles den veien?
Nå er det sånn at hvis noen i katastrofeområdet bestiller en starlink-mottaker så tar det vel en uke til de mottar den på postkontoret. (Som ble skylt vekk?). Så må man ha vanlig vekselstrøm for å koble opp ruteren. På den uka har de vel gjenopprettet 4G vil jeg tippe.

Men absolutt bra Tesla gir bort litt. Jeg evner bare å stille spørsmål om det har noen effekt. Nå trenger vel de uten husvære mat og klær først og fremst, så å sende en del Tesla t-skjorter og jakker ville kanskje vært noe de kunne gjort.

Når det gjelder testingen trenger de ikke alltid gå sin egen vei. Det blir som å le høyt når alle har 1 minutts stillhet.
Mine I-Pace videoer

hELgenen

Starlink og gratis SuC er nesten like virkningsfullt som om Hydro skulle dele ut gratis kunstgjødsel til familiene til ofrene i aluminaraffineriet Alunorte i Brasil.  Det som blir feil med Tesla sin respons her er jo at de på en måte utnytter katastrofen til å skaffe seg selv egenreklame. Det samme skjedde i Thailand - da skulle de redde barna på spektalulært vis på en måte som de lokale redningsmennene mente ikke ville fungere - når så beskjeden kom til Elon selv om at dette ikke ville fungere ble jo Elon forbannet og gikk langt over streken ved å hevde at noen av redningsmennene var pedofile. Selvfølgelig fint om Tesla vil hjelpe når det skjer naturkatastrofer eller andre alvorlige ulykker, men kunne de ikke bare gi en slant til hjelpearbeidet på samme måte som mange andre bilprodusenter har gjort i Kina i denne saken :

https://global.chinadaily.com.cn/a/202107/22/WS60f9085aa310efa1bd663b38.html

Snodig å dra opp en historie fra Kina, av alle steder i verden, som viser hvordan bilindustrien kan respondere for å hjelpe alle berørte.

Tesla produserer fantastiske biler, har enorme ressurser og bruker null penger på reklame, men de har også en egen evne til å prøve å bruke enkelte situasjoner til å male sin egen kake. Selvinnsikten og respekten for ofre i en vanskelig situasjon er det jo nettopp journalisten her stiller spørsmålstegn ved. Han kritiserer ikke de som er på plass og gjør testene - men stiller spørsmål om hvorfor ledelsen ikke viser litt mer omtanke og respekt slik de andre produsentene gjør og ber dem trekke seg ut? Jeg lurer også på det samme. En enkel telefonsamtale fra de som tester til ledelsen kunne jo vært noe å tenke på : "Hei - vi har igang med testingen her og befinner oss midt i et katastrofeområde - de andre produsentene har valgt å trekke seg ut fra all testing og gjøre alt de kan for å ikke stå i veien for redningsarbeidet - er det noe vi også burde tenke på?"
Elon : Nei - kjør på - vi tilbyr gratis Starlink og SuC så får vi litt egenreklame ut av situasjonen også.

Jeg sier ikke at det er slik - men det kan lett bli vinklet i den retningen også. Dette burde Tesla sine folk forstå.
Noe helt annet hadde det vært om det var flere som fortsatte med testing.....men i den situasjonen de havnet i så forstår jeg godt at journalisten nevner det.....

DagfinnN

jaja - har skjønt. Tesla er "the devil". Alle andre er "the good".
Mer er det ikke å si om den saken.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA