Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser opp og ned?

Startet av REN-BIL, fredag 11. oktober 2019, klokken 20:33

« forrige - neste »

lirekassa

Er stille rundt modeller fra andre fabrikanter som skal komme før også. Alle går vel og håper at Tesla skynder seg litt :)

tornaldo

Jeg lurer på hvorfor prisforskjellen på Dual Long range vs performance er så stor på Model Y, kontra Model 3. Det skiller hele 34000 kr. På Model 3 er det jo «kun» 40000 Kr forskjell, mens for Model Y er det 74000 kr.

Virker merkelig all den tid de nesten er likt priset som dual long range, og av utstyrslisten å dømme, er tilnærmet lik oppgradering til performance.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Jarv!s

Noen som vet når man kan forvente at de første model Y vil rulle ut på Norske veier?
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

sjokomelk

Tipper en gang etter at de har begynt å produsere den. Så jeg tror ikke det kommer noen før jula 2019. ;D :P
Tesla sier selv tidlig 2022, så det er bare spekulasjoner.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Rearden86

Sitat fra: sjokomelk på mandag 16. desember 2019, klokken 12:36
Tipper en gang etter at de har begynt å produsere den. Så jeg tror ikke det kommer noen før jula 2019. ;D :P
Tesla sier selv tidlig 2022, så det er bare spekulasjoner.

Hvor og når mener du at Tesla selv har uttalt tidlig 2022? Produksjonen starter sommer 2020, og på de norske nettsidene får man opplyst at produksjon forventes å begynne tidlig i 2021. Det må da legges til grunn at de med dette mener produksjon av biler for det norske markedet.

sjokomelk

Sitat fra: Rearden86 på mandag 16. desember 2019, klokken 14:28
Sitat fra: sjokomelk på mandag 16. desember 2019, klokken 12:36
Tipper en gang etter at de har begynt å produsere den. Så jeg tror ikke det kommer noen før jula 2019. ;D :P
Tesla sier selv tidlig 2022, så det er bare spekulasjoner.

Hvor og når mener du at Tesla selv har uttalt tidlig 2022? Produksjonen starter sommer 2020, og på de norske nettsidene får man opplyst at produksjon forventes å begynne tidlig i 2021. Det må da legges til grunn at de med dette mener produksjon av biler for det norske markedet.
Se der ja! Jeg har blingset. Min feil, ny feil følger. :o :-X
Ser på nettsidene at det står "Standard Range 2022" i teksten i konfiguratoren der hvor man velger modell. Og nederst på siden står det 2021 for en Long Range som jeg prøver å bygge.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

ToWalkOrDrive

Sitat fra: tornaldo på onsdag 11. desember 2019, klokken 23:23
Jeg lurer på hvorfor prisforskjellen på Dual Long range vs performance er så stor på Model Y, kontra Model 3. Det skiller hele 34000 kr. På Model 3 er det jo «kun» 40000 Kr forskjell, mens for Model Y er det 74000 kr.

Virker merkelig all den tid de nesten er likt priset som dual long range, og av utstyrslisten å dømme, er tilnærmet lik oppgradering til performance.

Det var akkurat sånn med Model 3 og i svangerskapet. Jeg var en av de som kjøpte Model 3 Performance til langt over det den selges for nå. Tipper de senker prisen et par måneder etter lansering.
Tesla Model Y                         2021-

CorsoDante

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 17. desember 2019, klokken 17:43
Sitat fra: tornaldo på onsdag 11. desember 2019, klokken 23:23
Jeg lurer på hvorfor prisforskjellen på Dual Long range vs performance er så stor på Model Y, kontra Model 3. Det skiller hele 34000 kr. På Model 3 er det jo «kun» 40000 Kr forskjell, mens for Model Y er det 74000 kr.

Virker merkelig all den tid de nesten er likt priset som dual long range, og av utstyrslisten å dømme, er tilnærmet lik oppgradering til performance.

Det var akkurat sånn med Model 3 og i svangerskapet. Jeg var en av de som kjøpte Model 3 Performance til langt over det den selges for nå. Tipper de senker prisen et par måneder etter lansering.

Prisdifferansen på Model 3P i USA er stadig på over 70.000 kroner (8.000 dollar) ift LR awd.

Ser ut til å være litt ulik delta i ulike markeder.

Vi kan bare spekulere i hvorfor prisforskjellen er såpass liten i det norske markedet, men det er altså en liten mark up på LR awd og en liten rabatt på Performance (smått utrolig mht. norsk garanti med ett år ekstra på alt annet enn batteri og drivlinje).
TM3P "FSD"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA