Skrevet av Emne: Fiat 150  (Lest 341 ganger)

Troald

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 377
    • Vis profil
Fiat 150
« på: tirsdag 08. oktober 2019, klokken 14:24 »
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

elektrolux

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 13786
    • Vis profil
Sv: Fiat 150
« Svar #1 på: onsdag 09. oktober 2019, klokken 16:15 »
Fiat påstår denne er disruptive. Selv om Fiat kan småbiler, er dette konseptet svært likt Honda og VW sine biler.

Kanskje det er prisen som er disruptive? Dersom den blir 120 000 kr vil den være det.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Italofil

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 3
    • Vis profil
Sv: Fiat 150
« Svar #2 på: fredag 15. november 2019, klokken 20:29 »
Kan ikke dy meg: CentoVenti betyr 120; ikke 150...  :laugh:

Uansett: hvis Fiat klarer å produsere den slik konseptbilen er vist frem, så har den en del innovative løsninger jeg ikke har sett hos noen andre; f.eks er dashbordet fullt av tilkoblingsmuligheter for alle mulige elektroniske duppeditter og andre holdere etc, under setene kan du sette inn ekstra batteripakker (som en boks med håndtak, som du bare glir inn på plass) som gir lengre kjørelengde når du måtte trenge det, taket er modulbasert (kan være integrert takboks, solceller, integrert takstativ, åpent "cabrio" soltak (stofftak som kan åpnes), eller vanlig tak), modulbaserte seter m.m. (selvfølgelig en fare for at dette koster litt å få moduler til). I tillegg kan du kan selv sette sammen fargekombinasjoner på forskjellige deler av bilen ved kjøp (dette begynner jo å bli vanligere da).