Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjulstilling, ta regningen selv ?

Startet av Kim-, fredag 04. oktober 2019, klokken 20:23

« forrige - neste »

Kim-

Klaget på jeg måtte holde rattet 5 på for å kjøre rett frem, Tesla kontrollerte hjulstilling og fant ut at det var feil på den, og justerte den inn sånn den ble bra.

Når jeg hentet bilen forlangte de 2000kr for dette pga de mente det var ytre påkjenninger og ikke Tesla sin skyld, men fortauskanter eller hull i veien som hadde slått det ut av stilling.

Jeg har ikke hatt noen uhell eller kjørt i store hull i veien, som jeg mener uansett bilen burde tåle.

Dette kom etter ca 12k kilometer, og ble utbedret etter 18kkm.

Godtok ikke regningen og ba de ta dette opp internt en gang til før de bestemte seg virkelig om jeg skulle ta regningen for dette. Hadde betalt hvis jeg visste at dette var min skyld.

Har andre vært ute for dette?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

1000kwh

Jeg er ikke overbevist om at dette er en reklamasjon. Får hjulet en støyt så kan det måtte justeres. Har du fullstendig kontroll på alle bilens kjøreturer?

Stig-Arne

Ta regningen selv du. Hadde du klaget på dette 3-4000 km etter bilen var ny så hadde saken stillt seg anerledes. Men at rattet blir skjevt etter 12 000 km er mere tegn på ytre påvirkning. Og man trenger slettest ikke merke noe selv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA