Ladestasjon hjemme - er 3-fas lurt?

Startet av frost, fre 04. okt 2019, kl. 12:12

« forrige - neste »

frost

Hei, jeg har nylig kjøpt en 2015-modell, og venter nå på tilbud på hjemmelader fra to lokale elinstallasjonsfirma. Bor på gård med mange småhus, kursen til garasjen starter i et sikringsskap i et uthus ca 50 m fra garasjen, så det kan jo fort bli dyrt om det må legges en ny krets derfra? Det er også 3-fas kontakt på veggen i garasjen like ved der bilen står. Burde jeg heller benyttet denne til en ladestasjon? Er ute etter en rimelig løsning, som også er fleksibel for fremtiden, tenker å bytte til nyere Soul om ca to år (vil derfor ha ladestasjon for type 2 med løs kabel). Takknemlig for innspill.

Usikker

Lurt eller ikke....  jeg fikk installert en ny Salto ladeboks m/type2 på fredag..... 400v / 3Fas (20 Amp. landing)... kan lade det meste, kabel mellom boks og bil bestemmer, ca. 45m med 6kv. kabel og ladeboks .... 25k
Tenkte det var greit å gjøre klart for alle muligheter med en gang så slipper man å bygge om senere
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA