Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvor blir det av SR (ikke pluss)?

Startet av mthoring, onsdag 02. oktober 2019, klokken 16:37

« forrige - neste »

mthoring

Musk 28/2/19:
Exact Tesla Model 3 in my profile pic costs $35k before incentives & takes 1 minute to buy online at (link).
Base Model 3 available in Europe in ~6 months, [...]
https://twitter.com/elonmusk/status/1101317916018933760

Nå har det rundet 7 måneder siden den tweeten, så hvor blir det av SR@35k i Europa? :D
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Linka

Sitat fra: mthoring på onsdag 02. oktober 2019, klokken 16:37
Musk 28/2/19:
Exact Tesla Model 3 in my profile pic costs $35k before incentives & takes 1 minute to buy online at (link).
Base Model 3 available in Europe in ~6 months, [...]
https://twitter.com/elonmusk/status/1101317916018933760

Nå har det rundet 7 måneder siden den tweeten, så hvor blir det av SR@35k i Europa? :D

Nå ramlet jeg litt av lasset med alle prisendringene osv. som var i vår, men ble det ikke sagt at SR aldri kom til å bli tilgjengelig på nettsidene, men at man kunne bestille den ved å kontakte salgskontoret direkte? Får du ikke bestilt der heller?

mthoring

Sitat fra: Line K på onsdag 02. oktober 2019, klokken 16:46
Nå ramlet jeg litt av lasset med alle prisendringene osv. som var i vår, men ble det ikke sagt at SR aldri kom til å bli tilgjengelig på nettsidene, men at man kunne bestille den ved å kontakte salgskontoret direkte? Får du ikke bestilt der heller?

Ingen i Europa som har kunnet bestille bilen ved å ringe inn, såvidt meg bekjent.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

ethoring

Sendte spørsmål til kundebehandler i Tesla Trondheim.

Mitt spørsmål: "Er det må mulig å bestille Model 3 SR i Norge? (Altså ren SR, Ikke plus)"
Svar: "Dette har jeg ikke fått noe informasjon om. Vi selger kun standard rang plus i Norge"

jlan

SR er en softwarebegrenset SR+, så det er bare et valg av Tesla å ikke selge den i Norge. I USA kom SR i en periode med SR+ software, så fikk man senere tilbud om å oppgradere for USD 4500, eller miste SR+ fordelene.

I Canada eksisterer det også en softwarebegrenset SR- variant med veldig kort rekkevidde, det har noe med elbilavgifter å gjøre.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

ethoring

Ja, de utsetter nok salg av SR så lenge etterspørsel etter SR+ / LR er tilstrekkelig. Også i Q3 kjøpte de fleste LR i Norge, så de trenger vel ikke pushe SR- ennå for å ha etterspørsel.

Handyman

#6
Sitat fra: mthoring på onsdag 02. oktober 2019, klokken 17:26
Sitat fra: Line K på onsdag 02. oktober 2019, klokken 16:46
Nå ramlet jeg litt av lasset med alle prisendringene osv. som var i vår, men ble det ikke sagt at SR aldri kom til å bli tilgjengelig på nettsidene, men at man kunne bestille den ved å kontakte salgskontoret direkte? Får du ikke bestilt der heller?
Ingen i Europa som har kunnet bestille bilen ved å ringe inn, såvidt meg bekjent.
Det er jo ikke mulig å ringe tesla. Det er sikkert for å slippe å selge SR at de fjernet nok telefonene ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

mthoring

Sitat fra: Handyman på fredag 04. oktober 2019, klokken 00:08
Det er jo ikke mulig å ringe tesla. Det sikkert for å slippe å selge SR at de fjernet nok telefonene ;)

Du sier noe der! :D
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

magnetic


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA