Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som bestilte bilen i August (og senere)

Startet av Slarre40, onsdag 02. oktober 2019, klokken 07:48

« forrige - neste »

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Toalmar

Sitat fra: CCTesla på onsdag 18. desember 2019, klokken 20:24
For min del er Tesla levering bare tull.

Den 28 november fikk jeg VIN og estimert levering 22- 29 desember. Jeg har ordnet med finansiering og forsikring.
Siden jeg ikke hørte noe mer fra Tesla sendte jeg epost til deliveryno som skulle svare i løpet av 2 virkedager/ ikke fått noe svar ennå etter 7 virkedager  :-1:

Ringte Tesla idag; jeg kan bare gleme estimert levering; mest sannsynlig blir det januar 2020  ::) 

Jeg trenger ikke noe Tesla som julepresang; jeg vill helst ha en seriøs leverandør som holder fristene som de selv har satt eller informere meg om endringer. Mest sannsynlig kanselerer jeg bestillingen
Det eneste lyspunktet med levering i januar nå er at da har du en ren 2020 model. Når biler skal selges så ses det veldig mye på registreringsår og ikke årsmodell generelt. Dette kan helt klart gi noen titusener høyere verdi.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

grini

Hei dere,

Hentet ut bilen min igår. Stort sett fornøyd.. men, jeg har 2 varselslamper. "12V batteri trenger å byttes" og "software update", oppdateringen er grei nok men denne lar seg ikke gjøre grunnet problemet med 12v batteri.
Er det noen her som vet hva som kan gjøres med dette? har veldig lite lyst å måtte booke time for å løse dette...

Thomas Parsli

Sitat fra: grini på torsdag 19. desember 2019, klokken 12:19
Er det noen her som vet hva som kan gjøres med dette? har veldig lite lyst å måtte booke time for å løse dette...

Ring eller stikk innom der du hentet bilen og be de fikse det mens du venter.
Byttet tar 5minutter og såpass service burde du få på en ny bil.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

ladov

Sitat fra: grini på torsdag 19. desember 2019, klokken 12:19
Hei dere,

Hentet ut bilen min igår. Stort sett fornøyd.. men, jeg har 2 varselslamper. "12V batteri trenger å byttes" og "software update", oppdateringen er grei nok men denne lar seg ikke gjøre grunnet problemet med 12v batteri.
Sett den til lading, med litt flaks er 12V batteriet helt fint bare det får ladet litt. Om det ikke hjelper må du nok bestille service..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

jlan

Hvis ikke hovedbatteriet er veldig lavt, så skal 12V batteriet lades uten at bilen står på lading. Så det der er ikke noe godt tegn hvis det er en helt ny bil.  Jeg foreslår at du ringer Tesla veiservice, de kan sikkert gjøre noen tester. Det er også litt greiere å komme på drop-in etterpå,  når du kan si at du ble sendt dit av veiservice
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

grini

Hei igjen,

En liten smertefull oppdatering..
Fikk forsåvidt raskt time hos tesla bærum som skulle utbedre feilen idag tidlig. På vei ned til bilen får jeg en sms. Der har naboen sklidd og rygget rett inn i min 2 dager gamle bil... Da ble hele formiddagen brukt først hos tesla som fikset alt på kort tid hva gjelder feilmeldingene. Så rett til lakk og behandlings verksted hvor estimerte kostnader kom på 15-30k. For en ordentlig nedtur. Heldigvis var personen ryddig og tok alt skyld så det løser seg. Men uansett så utrolig kjip start på nytt bilhold...

knegg

Sitat fra: grini på fredag 20. desember 2019, klokken 11:43
Hei igjen,

En liten smertefull oppdatering..
Fikk forsåvidt raskt time hos tesla bærum som skulle utbedre feilen idag tidlig. På vei ned til bilen får jeg en sms. Der har naboen sklidd og rygget rett inn i min 2 dager gamle bil... Da ble hele formiddagen brukt først hos tesla som fikset alt på kort tid hva gjelder feilmeldingene. Så rett til lakk og behandlings verksted hvor estimerte kostnader kom på 15-30k. For en ordentlig nedtur. Heldigvis var personen ryddig og tok alt skyld så det løser seg. Men uansett så utrolig kjip start på nytt bilhold...

Trist å høre, men bra å høre det ordner seg.
2020 Model 3

daggad

Så kjedelig  :(
Men rist det av deg. Det som har skjedd har skjedd, ingen vits å dvele ved. Dette blir godt som nytt igjen uten at det koster deg noe :)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

grini

Takk for det. Får heldigvis brukt bilen gjennom juleferien uansett!

Men en helt annen ting -
Jeg har foreløpig ikke store muligheter for lading på p.plass ved leiligheten. Noen tips til steder rundt særlig da Skøyen det er muligheter å lade, gjerne hurtiglading?
Jeg har skjønt at det ikke finnes noen tesla superchargere i sentrum, eller tar jeg feil?
Det har fått med meg at f.eks. den lille stasjonen ved Lier har ladere, men disse er ikke oppført på kartet i bilen?

jlan

Sitat fra: grini på fredag 20. desember 2019, klokken 14:17
Det har fått med meg at f.eks. den lille stasjonen ved Lier har ladere, men disse er ikke oppført på kartet i bilen?
Laderene ved Lier har ikke plugger for Model 3. Men det kommer en ny på Liertoppen https://supercharge.info/map.

På Skøyen er det lynlader: https://www.fortum.no/media/2019/03/nye-lynladere-elbil
Og diverse andre ladere: https://www.ladestasjoner.no/kart/?lat=59.9228264&lng=10.67934820000005&location=false&name=Sk%C3%B8yen,%20Oslo,%20Norway
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Electric cars in Norway

Jlan  - ja det er korrekt og jeg la ut en video fra Liertoppen nylig. Den er her. De har ikke kommet lengre når jeg sjekket tidligere i denne uken. De graver kabelgrøft. Det blir 40 stk. :+1: :+1: Som du ser av videoen der jeg filmer fra web siden over ladere så er det vår 2020 som gjelder.

https://youtu.be/lIhyOw2OXqI

daggad

Fikk levering 30/12. Det er ikke mye aktuelt for min del, da vil jeg ha ren 2020 modell og utsette til over nyttår.
Er det slik at man har 7 dager på seg fra leveringsdato ?
En som skrev det litt tidligere her så jeg.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

ThomasR

Sitat fra: daggad på fredag 20. desember 2019, klokken 18:59
Fikk levering 30/12. Det er ikke mye aktuelt for min del, da vil jeg ha ren 2020 modell og utsette til over nyttår.
Er det slik at man har 7 dager på seg fra leveringsdato ?
En som skrev det litt tidligere her så jeg.

Blir nok muligens å vente selv et par dager. Fikk utlevering 31.12, sent på dagen (16:00).
Lurer på om det blir noe problem for dem. Har jo sett tidligere poster her inne om at Tesla steilet når man ikke kunne hente på gitt leveringsdato.

Forsåvidt ingenting å si på registreringsår så lenge modellår vises som 2020 i vin-nummeret, noe det såklart gjør.
Tesla Model 3 Performance - Sort/Hvit - 20'

daggad

Jo det har en del å si om man skal selge bilen senere på Finn og lignende. Da ser Finn reg dato og det er dette som kommer opp i søket. Så om noen da i fremtiden søker etter 2020 modell vil ikke bilen dukke opp.
Etter norske "regler" er dette en 2019 modell om den registreres innen året.
Det er egentlig fornuftig også en kan jo ikke bruke hver fabrikants merkelige dato. Etter det jeg forstår så er også dette første året at Tesla endrer modellår utenom faktisk årskifte.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA