Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som bestilte bilen i August (og senere)

Startet av Slarre40, onsdag 02. oktober 2019, klokken 07:48

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: T-3 på onsdag 11. desember 2019, klokken 19:13
Får etter planen overlevert bil i Drammen i morgen.
I går dukket det opp faktura på nettsiden, og jeg ordnet betaling med en gang. Ikke lenge etter kom det kreditnota på nettsiden, og ny faktura. Alt helt likt, men forskjellig betalingsreferanse. Ringte inn og de sa det var en hickup i systemet, betalingen skulle uansett være linket mot mitt kundenummer så ingen grunn til uro. I morges dukket kreditnota nummer to opp, og i ettermiddag faktura nummer 3. Nå "etter stengetid" har jaggu kreditnota nummer 3 dukket opp, og ny faktura nummer 4. Ser ingen forskjell på noen av dem, annet enn at betalingsreferansen som skal brukes er forskjellig hver gang. Er det flere som opplever en "shitstorm" med fakturaer og kreditnotaer?
Har fått midlertidig vognkort EB 17xxx så man får tro at alt går i orden.
Det du beskriver er veldig likt med slik det var da jeg fikk bil i mars.
Det er nok derfor ingen hickup, det er bare slik systemet er.... dessverre ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

T-3

Sitat fra: grini på onsdag 11. desember 2019, klokken 19:48
Ser at mange fikk sms idag!
Jeg fikk utlevering 18. des i drammen, om akkurat en uke. Fint det.
Noen som vet når ca man får informasjon om betaling etc?

Jeg fikk første faktura om ettermiddagen to dager før utlevering. Sms fra Vegvesenet med å logge inn og akseptere eierskapet kl 16 to dager før, og vognkort med bilnummer litt utpå formiddagen dagen før utlevering.

Thor André Andersen

Sitat fra: T-3 på onsdag 11. desember 2019, klokken 20:59

Jeg fikk første faktura om ettermiddagen to dager før utlevering. Sms fra Vegvesenet med å logge inn og akseptere eierskapet kl 16 to dager før, og vognkort med bilnummer litt utpå formiddagen dagen før utlevering.
Ble du kontaktet av Tesla for betaling før du hentet bilen, eller er dette noe du ordnet med selv?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Venter på Tesla Model 3 LR/AWD/Sort/Sort/HF

ThomasR

Kjenne æ ble litt skuffa når det kom 150 bila til Stavanger på mandag og min bil ikke kom, selv om den va i Belgia 2 uke før. :/

Sort/Hvit Performance
Tesla Model 3 Performance - Sort/Hvit - 20'

T-3

Sitat fra: Thor André Andersen på onsdag 11. desember 2019, klokken 21:02
Sitat fra: T-3 på onsdag 11. desember 2019, klokken 20:59

Ble du kontaktet av Tesla for betaling før du hentet bilen, eller er dette noe du ordnet med selv?

Jeg fulgte med selv på den innloggede nettsiden, og så har det kommet et par mailer. De maser om å få sendt over kvittering på betaling, så man blir fanget opp regner jeg med, hvis man ikke følger så veldig med selv på nettsiden.

Stylus

Sitat fra: Thouen på onsdag 11. desember 2019, klokken 18:15
Da har jeg mottatt min TM3P på Forus-Stavanger. For en fantastisk bil!

Til info: Svart TM3P med svart interiør. Bestilt og levert med 20" vinterhjul.

Kort oppsumert:

- Hyggelig kar som tok imot meg som gikk rett på sak (30 min forsinka, men ventekaffien var god den). Jeg fikk se om alt var på stell, og Tesla-duden viste meg alle nødvendige funksjoner, samt opprette mobilnøkkel i samme slengen.

- Selv med bare to dagers notis, var alle papirer på plass for leveringen (registrering, forsikring og lån). Jeg signerte bare på mobilen til Tesla-duden at jeg mottatt bil og at leveringslisten stemmer.

- Gjennomgang og levering av bil tok ca. 1,5 time med ventetiden. Han var veldig åpen for spørsmål og tok seg tid til å forklare alt så godt han kunne.

- Bilen oppfører seg som den skal. Små skrikelyder fra rattet når jeg snur skarpt, men disse lydene har gradvis forsvunnet med et par timers kjøring i dag. Ellers må vindusviskere og speilene kalibrere seg skikkelig - er ekstremt dårlig vær i Stavanger akkurat nå, og jeg slet litt med treg auto-dimming på speilene i mørket.

- Nevnte jeg at det er en fantastisk bil? :)

Gratulerer så mye!! Godt du er fornøyd og kan kose deg med ny bil. Mange som får biler nå ser det ut til, så snart er vi forhåpentlig like fornøyde alle sammen!

Thouen

Sitat fra: knegg på mandag 09. desember 2019, klokken 13:49
Kan noen bekrefte/avkrefte om Type-2 kabel følger med bilen nå i den siste leveringen?
Det fulgte ikke med i min forrige Model 3, den skulle bli ettersendt.

Kan forresten bekrefte at jeg fikk med både Type-2 kabel og Tesla Mobile Connector.

Kan også nevne at jeg fikk med skvettlapper påmontert bak framhjula. Disse er beskjedne og påvirker ikke utseende i det hele tatt. To lapper til i trunk som jeg kan montere på selv, om ønskelig.
2020 Tesla Model 3 Performance

Thor André Andersen

Da var endelig ventetiden over! Hentet min TM3LR I Drammen i dag. Nesten 4 mnd uten bil er virkelig ikke å anbefale :/ Fantastisk bil!

daggad

Gratulerer så masse med ny doning !!  :+1: 8)
(Antar det ikke deg imot å hjelpe julenissen med pakkekjøring i år ;) )
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Thor André Andersen

Det blir MYE kjøring fremover

Soala

Da jeg bestilte ca 20. Okt fikk jeg oppgitt levering nov/des. Fikk sms sist uke om utlevering ettermiddag 23. Des. Regnet anslått levering for optimistisk, men hadde håpt å få bilen i god tid før jul.

Har gitt tilbakemelding til Tesla om at jeg ikke har anledning til å hente bilen før januar, men den slags driver de visstnok ikke med. Her er det kvartalsslutt som gjelder, så da går vel bilen min på inventory-salg og så allokerer de ny bil til meg i februar/mars. Har aldri vært borti andre bilforhandlere hvor salget kun foregår på selgers premisser, men de kan vel holde på som de vil, bilene får de vel solgt uansett :)

Jeg har det ikke så travelt, fikk plutselig noen måneder til på å glede meg til nybil. Kanskje jeg til og med ombestemmer meg og kjøper hos en forhandler som tilpasser seg kundens behov.

CCTesla

Sitat fra: Soala på søndag 15. desember 2019, klokken 17:40
Da jeg bestilte ca 20. Okt fikk jeg oppgitt levering nov/des. Fikk sms sist uke om utlevering ettermiddag 23. Des. Regnet anslått levering for optimistisk, men hadde håpt å få bilen i god tid før jul.

Har gitt tilbakemelding til Tesla om at jeg ikke har anledning til å hente bilen før januar, men den slags driver de visstnok ikke med. Her er det kvartalsslutt som gjelder, så da går vel bilen min på inventory-salg og så allokerer de ny bil til meg i februar/mars. Har aldri vært borti andre bilforhandlere hvor salget kun foregår på selgers premisser, men de kan vel holde på som de vil, bilene får de vel solgt uansett :)

Jeg har det ikke så travelt, fikk plutselig noen måneder til på å glede meg til nybil. Kanskje jeg til og med ombestemmer meg og kjøper hos en forhandler som tilpasser seg kundens behov.

Samme historie for meg; jeg bestilte den 24 oktober og har prøvd 4-5 ganger å få en cirka dato for levering; informasjon om faktura og frist for betaling; ikke noe konkret svar.

Plutselig får jeg beskjed om estimert levering 22-29 desember og ikke noe mer info.

Jeg tror at Tesla fortsatt er bestselger slik at kundebehandlingen er nedprioritert; håper at det ikke skjer det samme med service/garanti.

daggad

Jeg må bare stemme i her. Skal Tesla bli virkelig store har de KJEMPEJOBB foran seg med kundebehandling. De gangene jeg har spurt både på SC og telefon om opplysninger (vel og merke ETTER jeg hadde bestilt bil) så har de virket lite interesserte og ikke i stand til å svare på noe som helst. Tydelig at de vil bare bli ferdige med samtalen.

Disse kvartalssluttene er blitt et problem for Tesla tror jeg. Økonomene vil ha oppblåste tall og kvalitetssikringen lider veldig.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Soala

Men hvilken verdi har disse salgstoppene ved kvartalsslutt når alle vet at det er slik det fungerer? Skjønner ikke logikken.

Stylus

Sitat fra: CCTesla på søndag 15. desember 2019, klokken 19:51

Samme historie for meg; jeg bestilte den 24 oktober og har prøvd 4-5 ganger å få en cirka dato for levering; informasjon om faktura og frist for betaling; ikke noe konkret svar.

Plutselig får jeg beskjed om estimert levering 22-29 desember og ikke noe mer info.

Jeg tror at Tesla fortsatt er bestselger slik at kundebehandlingen er nedprioritert; håper at det ikke skjer det samme med service/garanti.

Jeg bestilte uken etter deg, og fikk etter noen uker samme estimat. 11.des fikk jeg beskjed om utlevering 18.des. Da kom samtidig endelig faktura. 13.des fikk jeg ny mail med påminnelse om levering samt god info om alle praktiske ting som må være på plass før levering.

Helt enig i at det er tynt med info underveis for oss som er veldig nyskjerrige. Har vært på tlf til Tesla noen ganger underveis, men ingen info å få før det brått dukket opp mail en uke før utlevering ( en uke før estimert levering for min del). Tror også at mange kunder ikke er særlig bekymret for dette, og at vi kanskje er hakket mer "på" enn snittet?
Har kjøpt andre merker nytt også, og det er lite info derfra og. At man ikke får endelig leveringsdato før cirka en uke før, er også etter min erfaring helt normalt.

Tror vi har mye å glede oss til! Jeg ser frem til tidenes julegave hvertfall :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA