Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ios 12 og shortcuts for bruk på model 3

Startet av Premium19, søndag 29. september 2019, klokken 10:41

« forrige - neste »

Premium19

Er det noen som har erfaringer med å bruke denne appen på model 3? Og hva kan den i såfall brukes til?
2019 TM 3 AWD LR

jorgror

Tesla appen har ingen støtte for snarveier med tror det finnes andre apper i AppStore som gir deg tilgang til dette.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Elmo

Sitat fra: Premium19 på søndag 29. september 2019, klokken 10:41
Er det noen som har erfaringer med å bruke denne appen på model 3? Og hva kan den i såfall brukes til?
Hvilken APP ???
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

PBL


Autowinder

#4
Sitat fra: PBL på søndag 29. september 2019, klokken 20:50
App'en heter "Shortcuts" på engelsk.

Jeg vil starte her: http://www.nedberg.net/ios-snarveier-og-tesla/

Shortcuts kommer jo som standard lastet i IOS v13, men jeg ser ikke helt hvordan en skal få lagt til snarveiene nede på siden. Laster jeg en ned, finner jeg den jo i Files-mappen, men ved å trykke på denne kommer meldingen:

"Snarveier kan ikke åpnes. Import av snarveier som filer støttes ikke for øyeblikket. du må dele snarveier via iCloud."

Kan du dele noen tips?  :)

Edit: Download via Mac gir ikke mer info om innholdet i en nedlastet snarvei, og ikke kan den åpnes i Automator eller Scripteditor på MacOs heller.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

PBL

Hmm, det er visst nytt i iOS 13 at det bare kan lastes inn snarveier fra iCloud. Hvordan du da gjør med Nedberg sine vet jeg ikke.

Du kan kanskje spørre Nedberg om han kan legge det i iCloud?

Autowinder

Nja, nå er vel iCloud mest en personlig lagringsløsning, så det er nok ikke veien. Tror hver og en må laste det fra sin iCloud. Men det er mulig det kommer støtte for det senere.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

PBL

Her (blant annet) ligger shortcuts nå i iCloud for alle, som skal hente. Jeg tenker der er på grunn av det nye i iOS 13. Det er i alle fall ikke rent privat.

https://shortcutsgallery.com/

finn_roen

#8
Jeg har testet ut snarveier som er i IOS13 sammen med Tesla Remote App
Har laget talekommandoer Til Siri
fungerer dessverre ikke med Apple watch, da den ikke støtter snarveier

Hei Siri: "Åpne bagasjerom", og luken åpner etc..


https://www.youtube.com/watch?v=gTLVdiLqRzE&t=31s

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA