Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tips og triks

Startet av AJ82, onsdag 25. september 2019, klokken 11:13

« forrige - neste »

ThomasEL

Eeeehh...?

Er det slik bagasjeskillenettet skal monteres når det brukes med baksetene oppslått..?

Krokene er festet i festekrokene bak seteryggen, så henger jo godt nok. Men ser da mildt sagt merkelig ut..?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Auto

Kanskje dette hjelper. Bildet fra instruksjonsboken!
Du kan ikke vise dette vedlegget.

ThomasEL

Takk, Auto!

Nå har jeg montert det i henhold til manual(se bilder)

Det er jo dessverre en helt utrolig dårlig patent..?! «Halve» bagasjeromsplassen forsvinner jo pga de reimene. Da er det jo nesten ikke vits å bruke skillenettet i stedet for bagasjeromstrekket for å få bedre bagasjeplass...
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Øyvis Prøyvis

Ja, det er en latterlig løsning. Jeg synes også patenten er klønete.

Er det noen som har hundebur i kombinasjon med disse selene? Hvordan forankrer dere buret. Jeg føler at skillenettet gjør det vanskelig å forankre hundeburet skikkelig da skillenettet hindrer hundeburet i å komme helt inn til seteryggen.
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

elektro

#65
Sitat fra: ThomasEL på søndag 14. juni 2020, klokken 18:49
Takk, Auto!

Nå har jeg montert det i henhold til manual(se bilder)

Det er jo dessverre en helt utrolig dårlig patent..?! «Halve» bagasjeromsplassen forsvinner jo pga de reimene. Da er det jo nesten ikke vits å bruke skillenettet i stedet for bagasjeromstrekket for å få bedre bagasjeplass...

Enig i at patenten ikke er optimal, men du overdriver vel LITT. :) Det er klart, for enkelte ting som hundebur og store kasser, vil de kunne komme i veien. Jeg kjører imidlertid alltid med nettet montert sånn. Husker jeg ikke feil, gikk det f.eks. fint å få inn en Miele tørketrommel uten at de kom i veien. I de fleste tilfeller plasserer jeg bare en bag eller noe mykt bak/rundt hvis bagasjerommet skal stappes fullt. Føler ikke at jeg mister mange liter.

Vet ikke hvorfor Audi har gjort det sånn, men det er vel en fordel sikkerhetsmessig med skikkelige forankringer sånn at ikke seteryggen må ta all vekten. Dette kunne sikkert vært løst annerledes, men sånn at nettet fortsatt kunne fungert også i fremre posisjon. Passat har en grei løsning. Sikkert andre også. Hvordan er det i A6 Avant, Q5 eller Q7? Kjøper i alle fall ikke bil uten dette.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

janbanan

Når jeg legger inn et mål i Navi, og batteri har for lav SoC for å komme fram, så får jeg opp forslag til ladestopp underveis. Vel og bra. Godtar foreslått ladestopp og setter i vei. Men dersom jeg lader, uten at jeg har vært på ladestopp som er markert som mellommål, så får jeg ikke Navi til skjønne at jeg har fått mer strøm, og den leder meg inn på alle mulige ladestasjoner, selv om jeg nå har nok strøm til å komme fram.

Er det noe jeg gjør feil, eller ikke gjør?
(Bil)ferien står for døra, og det hadde vært fint om dette er (min) brukerfeil, og ikke "by design".
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Kaland

Så enkelt kan det gjøres. Er det så vanskelig for Audi å få det integrert slik som dette?

https://www.youtube.com/watch?v=P7eQxHxyeTY

janbanan

Sitat fra: Kaland på onsdag 24. juni 2020, klokken 22:55
Så enkelt kan det gjøres. Er det så vanskelig for Audi å få det integrert slik som dette?

Det var slik lastsikringsnett på min A4 Avant '13 modell, der var lastsikring og trekk separate, men begge med uttrekk, så egentlig en bedre løsningn enn vist i filmen. Skjønner ikke hvorfor Audi ikke har videreført den "gamle" løsningen. Men så vil også hylsteret til sikkerhetsnettet stjele noe plass i lengdenretningenmed en slikk "rollup".
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Kaland

#69
Løsningen til BMW stikker ikke lengre ut enn den jeg har i E-tronen uten roll-up. Har hatt en slik i min forrige bil (X5) Om det er forskjell i det hele tatt, så er det i verste fall snakk om mm. I den nye X5 kan den med et knappetrykk gå automatisk ned i golvet og skjules der når den ikke trengs.

elektro

Hadde foretrukket en sånn kassett, ja.. Flere både Audi og VW som har det.  Kjekt å ha både trekk og nett i samme kassett som BMW, men tar det egentlig mindre plass? Gulvplass, ja, men grunnen til at man har nett er vel at man laster i høyden. Jeg fikk som nevnt en Miele tørketrommel i bagasjen på e-tron quattro uten å legge ned setene. Ville det gått med en sånn kassett der? Jeg er ikke så sikker.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

jonste

Sitat fra: janbanan på torsdag 25. juni 2020, klokken 09:13
Sitat fra: Kaland på onsdag 24. juni 2020, klokken 22:55
Så enkelt kan det gjøres. Er det så vanskelig for Audi å få det integrert slik som dette?

Det var slik lastsikringsnett på min A4 Avant '13 modell, der var lastsikring og trekk separate, men begge med uttrekk, så egentlig en bedre løsningn enn vist i filmen. Skjønner ikke hvorfor Audi ikke har videreført den "gamle" løsningen. Men så vil også hylsteret til sikkerhetsnettet stjele noe plass i lengdenretningenmed en slikk "rollup".

Hadde en A4 avant -04, der var trekk og nett i samme. Så er ikke noe nytt for Audi heller, men hvorfor de ikke har det nå? Tok litt plass i A4, men så var ikke plassen i utgangspunktet så voldsom heller der..

ThomasEL

Visning av DC-ladere i navigasjon/kart

Mulig andre har oppdaget dette for lengst, men la gå.

Jeg har undret/irritert meg litt over at så mange DC-ladere langs veien vises som AC-ladere i kartet...

Men så oppdaget jeg at det er fordi AC-symbolet legger seg over DC-symbolet (de fleste DC-ladere har jo nemlig AC-stolper i tillegg)

Jeg har nå «løst» dette på følgende måte:
• I kartet i virtual cockpit har jeg huket av for å kun vise DC- og HPC-ladere nå, ikke AC. Og vipps, alle DC-laderne vises nå som DC
• I kartet på MMI-skjermen har jeg fortsatt visning av AC-ladere. Slik at hvis jeg leter etter en destinasjonslader, så vises de på den skjermen.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Orbit

Takk for tips! Har irritert meg over det samme, samt at virtual cockpit viser ting jeg har valgt bort (på MMI). Har ikke fått med meg at det er seperate innstillinger av kartinnhold på de to skjermene.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

tromsø

#74
Pakker bilen til ferietur. Lurer på hvis det er "lov" å ta vekk bagasjeromsskiven å legge tunge ting direkte på det myke materialet der under? Får jo bra mye større lettpakket volum men er usikker på hvis materialet kan ta tyngden?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA