Innvendig lokk til ladekontakt og EU kontroll- please help!

Startet av flashgaardon, tir 24. sep 2019, kl. 23:11

« forrige - neste »

flashgaardon

Hei alle,

Har hatt min Renault Zoe fra 2013 på EU kontroll. Der ble det påpekt at lokk for ladekontakt mangler og at den ikke blir godkjent før det blir utbedret. Det koster visstnok 6510 kroner å fikse (!) da ledningsnett også må skiftes og innvendig lokk kan ikke skaffes som egen del. Det utvendige ladelukket åpner/lukker helt fint og har ladet uten problemer siden jeg kjøpte bilen brukt ifjor. Skjønte først derfor ikke hva som manglet, men det er altså det innvendige lokket som mangler. Har lagt med et bilde av ladeluken på bilen. Er det noen som har et slikt innvendig lokk til overs eller tips om hvor det kan skaffes? Føles meningsløst å punge ut i dyre dommer for noe som virker da jeg har ladet fint i over et år, og utvendig lokk/ladeluke fungerer som det skal. Hvis noen har en rask løsning så vanker det finnerlønn.

TB

Forslag:
- Reklamere til selger.
- Få tak i delen fra en bilopphogger.
- Få tak i et lokk fra en annen bil, kontakten er lik, så andre burde også passe.
  (Jeg vet VW og Hyundai bruker et løst lokk på kontakten, henger med en liten plast flik, det burde passe.
Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

Amatøren

En eller flere på forumet har skrevet om 3D printet lokk til DC pinnene på CCS2 for Tesla model 3. Kanskje en kan hjelpe til med et type 2 lokk.

Usikker på pris, men tror de skrev det de hadde bare kostet noen hundrelapper. Noe arbeid med design, så regn med noe ekstra for start av ny type lokk. Er du heldig så kan en hjelpe.

Søk på forumet så får du antydning til pris og hvem som tilbyr. Er du heldig så får du logo printet også.  ;)
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

HCO

Lokk fra BMW i3 er en løsning flere har brukt:

https://www.youtube.com/watch?v=iJyKKK0dOsI
2019 Tesla Model 3
2022 Zero SR/F
2026 Kia Niro EV

ladov

Det indre lokket datt av på min Q210. Det ble et brudd i den delen som henger sammen med resten av bilen. Selve lokket er helt fint, tror jeg har det ennå.  Fikk heldigvis tatt det på garantien. Det var visst en kjent svakhet at hengselet brakk. Hadde bilen vært ute av garanti hadde jeg vel ordnet et eller annet med dremel og epoksy.. :P
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Orbit

Sitat fra: HCO på ons 25. sep 2019, kl. 08:33
Lokk fra BMW i3 er en løsning flere har brukt:
Orginalt i3-lokk koster ca 500 kr nytt, men du kan f.eks. sjekke biler som er til hugging, som denne:
https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=158500372
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA