Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisen er klar

Startet av NecessarySmile, tirsdag 24. september 2019, klokken 15:26

« forrige - neste »

NecessarySmile

Nå er norsk pris på Polestar 2 "launch edition" klar: https://www.dinside.no/motor/sa-mye-vil-volvos-forste-elbil-koste/71632929

Er det noen som vet om det kommer noen utstyrspakker e.l. som vil øke denne prisen ytterligere? Det eneste som kan velges i konfiguratoren deres foreløpig er en "performance pack".


arthur

Fra linken:

Planen vår er å produsere 500 biler per år, men det er mulig å utvide dette noe i Polestar-produksjonssenteret ved behov.

Får nesten håpe det mangler noen nuller her!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Polestar

Sitat fra: arthur på tirsdag 24. september 2019, klokken 15:52
Fra linken:

Planen vår er å produsere 500 biler per år, men det er mulig å utvide dette noe i Polestar-produksjonssenteret ved behov.

Får nesten håpe det mangler noen nuller her!
Produksjonstallet gjelder for Polestar 1.

Polestar 2 har et oppgitt produksjonsmål på 50.000 per år (med mulighet for en del høyere produksjon).
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev


Nickelilltroll

#4
Sitat fra: NecessarySmile på tirsdag 24. september 2019, klokken 15:26
Nå er norsk pris på Polestar 2 "launch edition" klar: https://www.dinside.no/motor/sa-mye-vil-volvos-forste-elbil-koste/71632929

Er det noen som vet om det kommer noen utstyrspakker e.l. som vil øke denne prisen ytterligere? Det eneste som kan velges i konfiguratoren deres foreløpig er en "performance pack".

Tidligere kostade performance 69 000kr i konfigurator, legg til vinterdekk(30k), og lev.omkostninger så tror jeg sluttprisen blir ca 580 000kr.

Er meget fristet selv. Men har kjørt 3 år med CCS ladenettverket, og de siste 3 åran på Tesla sine superchargergs....Går dessverre ikke og komme bort fra at Tesla er helt overlegne på ladeinfrastrukturen ::)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

NecessarySmile

Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 25. september 2019, klokken 06:33
Sitat fra: NecessarySmile på tirsdag 24. september 2019, klokken 15:26
Nå er norsk pris på Polestar 2 "launch edition" klar: https://www.dinside.no/motor/sa-mye-vil-volvos-forste-elbil-koste/71632929

Er det noen som vet om det kommer noen utstyrspakker e.l. som vil øke denne prisen ytterligere? Det eneste som kan velges i konfiguratoren deres foreløpig er en "performance pack".

Tidligere kostade performance 69 000kr i konfigurator, legg til vinterdekk(30k), og lev.omkostninger så tror jeg sluttprisen blir ca 580 000kr.

Er meget fristet selv. Men har kjørt 3 år med CCS ladenettverket, og de siste 3 åran på Tesla sine superchargergs....Går dessverre ikke og komme bort fra at Tesla er helt overlegne på ladeinfrastrukturen ::)

Dersom denne "performance"-pakken er det eneste tillegget (det klarer jeg meg glatt uten), og alt annet av teknologi er inkludert, er denne veldig aktuell for meg.

Vurderer VW ID.3 også, men der presses jeg til å velge dyreste utstyrsutgave (Max) for å få med elektriske seter og godt lydanlegg. Og da havner prisen fort over 400.000. Fristende å gi 469.000 i stedet og få større bagasjerom, taklast og mulighet for å trekke henger.

telcontar


Polestar

Sitat fra: NecessarySmile på onsdag 25. september 2019, klokken 14:04
Dersom denne "performance"-pakken er det eneste tillegget (det klarer jeg meg glatt uten), og alt annet av teknologi er inkludert, er denne veldig aktuell for meg.
Hengerfeste blir garantert et tilvalg.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Nickelilltroll

Sitat fra: NecessarySmile på onsdag 25. september 2019, klokken 14:04
Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 25. september 2019, klokken 06:33
Sitat fra: NecessarySmile på tirsdag 24. september 2019, klokken 15:26
Nå er norsk pris på Polestar 2 "launch edition" klar: https://www.dinside.no/motor/sa-mye-vil-volvos-forste-elbil-koste/71632929

Er det noen som vet om det kommer noen utstyrspakker e.l. som vil øke denne prisen ytterligere? Det eneste som kan velges i konfiguratoren deres foreløpig er en "performance pack".

Tidligere kostade performance 69 000kr i konfigurator, legg til vinterdekk(30k), og lev.omkostninger så tror jeg sluttprisen blir ca 580 000kr.

Er meget fristet selv. Men har kjørt 3 år med CCS ladenettverket, og de siste 3 åran på Tesla sine superchargergs....Går dessverre ikke og komme bort fra at Tesla er helt overlegne på ladeinfrastrukturen ::)

Dersom denne "performance"-pakken er det eneste tillegget (det klarer jeg meg glatt uten), og alt annet av teknologi er inkludert, er denne veldig aktuell for meg.

Vurderer VW ID.3 også, men der presses jeg til å velge dyreste utstyrsutgave (Max) for å få med elektriske seter og godt lydanlegg. Og da havner prisen fort over 400.000. Fristende å gi 469.000 i stedet og få større bagasjerom, taklast og mulighet for å trekke henger.

Ser den. Personligen har min Møllerforhandler her der jeg bor gjort at jeg aldrig mer skal handle fra dem. 2 år med krangling over en ny E-golf som aldrig fungerte el presterte godt nok :( Var mye tull med app og dårlig vinteregenskaper på den bilen gitt....

Når jeg tenker meg om så har Performance faktiskt öhlinsoppheng, solgte en bil med luftfjøring pga redsel for dyre reparasjoner etter nybilsgarantien gådd ut... Dyrere dekk og kortere rekkvidd. Så ja, er ikke bare positivt med den utgaven. Uansett så er prisen for en first edition PS2 veldigt bra, godt utstyrt og garantert god kvalitet.

Var sikker på at jeg skulle ha en XC40 med elektrisk drivlinje, men nå har Bilia bare snakket og snakket i lang tid uten noe og vise til. De er litt for seint ute med bilen. Meget førnøjd med min Model 3 idag, neste bil blir en Rivian Pick up, når den kommer er bilfetishen/behovet mitt tillfreds  ;)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

HelectriC

Det som garantert må betales ekstra for er performancepakke, nappaskinn og hengerfeste. Ellers skal nok launchbilene være ganske komplett utstyrt.

BTW, Øhlinsdemperne er vel ikke luftfjæring? Tidligere innlegg leser jeg som at han ikke ønsker Øhlins da han har dårlig erfaring med luftfjæring fra før av?
ioniq 5

chargedup

Öhlins dempere som blir levert på sportspakken er Öhlins dual flow valve https://www.ohlins.com/2019/07/%d3%a7hlins-adjustable-dampers-offered-new-polestar-2-electric-fastback/
Det er altså da denne teknologien https://www.ohlins.com/ohlins-unique-dual-flow-valve/
Öhlins høres i mine ører ut som "racing" i sykkel/motorsykkel/bil, men de leverer nok OEM til en hel haug av bilprodusenter. Slik jeg ser det, kommer det kun til å være stivhet man kan endre, ikke høyde, men jeg har ikke satt meg godt nok inn i det til å være sikker.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Nickelilltroll

#11
Neida, er ikke luftdempere på PS2, MEN garantert mer kostbart vs oem demperopplegg, det var det jeg mente. Öhlins har jeg hatt før på diverse kjøretøyer, det er både bedre og kostbart den dagen de skal byttes/repareres.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

chargedup

At de blir dyrere å bytte enn std dempere er det liten tvil om, dette er jo en del av ekstrautstyret som skal være med i pakken til 70'.
Vil tro at de aller fleste som kjøper bilen ny har solgt før dempere ryker på PS2. Luftfjæring på premium SUV har hatt en tendes til å ryke før 200.000 km og vanlige dempere har vel vesentlig bedre levetid. Man får garantert billigst bilhold ved å kjøpe en PS2, som er relativt ok utstyrt fra start, uten tilleggsutstyr (bortsett fra helt spesielle ting som Ola Nordmann elsker, tilhengerfeste bla).
Om man synes det er verdt 70' for bedre dempere, større/kulere felger, bedre bremser, gulfargede setebelter og ventilhetter får man velge selv. For min del føler jeg ikke det er verdt det uten en motoroppgradering som overraskende nok ikke er der. Dersom jeg ikke hadde tenkt på verditap (ja, jeg lager regneark med forventet worst case totalkostnad før jeg kjøper bil ;) ) hadde jeg nok slått til på alt utstyr.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Shagma

Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 25. september 2019, klokken 06:33
Tidligere kostade performance 69 000kr i konfigurator, legg til vinterdekk(30k), og lev.omkostninger så tror jeg sluttprisen blir ca 580 000kr.

Er meget fristet selv. Men har kjørt 3 år med CCS ladenettverket, og de siste 3 åran på Tesla sine superchargergs....Går dessverre ikke og komme bort fra at Tesla er helt overlegne på ladeinfrastrukturen ::)
I følge artikkelen er 469k ink. levering og hengerfeste er tilvalg.

HelectriC

Sitat fra: chargedup på torsdag 26. september 2019, klokken 16:38
At de blir dyrere å bytte enn std dempere er det liten tvil om, dette er jo en del av ekstrautstyret som skal være med i pakken til 70'.
Vil tro at de aller fleste som kjøper bilen ny har solgt før dempere ryker på PS2. Luftfjæring på premium SUV har hatt en tendes til å ryke før 200.000 km og vanlige dempere har vel vesentlig bedre levetid. Man får garantert billigst bilhold ved å kjøpe en PS2, som er relativt ok utstyrt fra start, uten tilleggsutstyr (bortsett fra helt spesielle ting som Ola Nordmann elsker, tilhengerfeste bla).
Om man synes det er verdt 70' for bedre dempere, større/kulere felger, bedre bremser, gulfargede setebelter og ventilhetter får man velge selv. For min del føler jeg ikke det er verdt det uten en motoroppgradering som overraskende nok ikke er der. Dersom jeg ikke hadde tenkt på verditap (ja, jeg lager regneark med forventet worst case totalkostnad før jeg kjøper bil ;) ) hadde jeg nok slått til på alt utstyr.

70kNOK? Skal koste 5kGBP i UK, så uten moms i Norge kan det nok ikke bli 70.
ioniq 5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA