Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

We Connect app

Startet av Turbomannen, mandag 23. september 2019, klokken 18:13

« forrige - neste »

Erlingni

Jeg får konstant "Kan dessverre ikke sette opp Volkswagen-brukerkontoen din." feilmelding uansett hva jeg gjør i appen for tiden.
Men alt funker (det var vel kanskje å ta i...) her også, uavhengig av feilmeldingen i hvert fall.

andre1980

Sitat fra: andre1980 på mandag 02. desember 2019, klokken 05:31
Hadde bilen inne på verksted 28. November. We connect har virket siden da. De resatte en enhet i bilen.
Var nok litt tidlig ute der...
Nå får jeg ikke koplet meg til we-portalen i det hele tatt... hverken fra app eller fra nettet.
Når er det nok problemer til at en kan kreve kompensasjon?! Er ikke annet enn problemer og nedetid med dette rævva systemet!

Hodetelefoner

Tror ikke du kan kreve noe sånt når du kjøpte produktet og viste det var enormt med nedetid og feil.
Da kunne alle kjøpt dette produktet FOR å kreve erstatning.

andre1980

Sitat fra: Hodetelefoner på fredag 13. desember 2019, klokken 06:47
Tror ikke du kan kreve noe sånt når du kjøpte produktet og viste det var enormt med nedetid og feil.
Da kunne alle kjøpt dette produktet FOR å kreve erstatning.
Du tenker at folk kjøper en eGolf til flere hundre tusen FOR å kreve erstatning for manglende Car-Net? Volkswagen har reklamert for en tjeneste som overhode ikke fungerer, og som et år etter kjøp fremdeles ikke fungerer skikkelig. Forsøkte igjen å logge på, men får bare beskjed om å prøve igjen senere.

geear

På 190 km så løste det seg som regel med å ta ut sikring 17 bak luka under rattet i noen minutter.

trondwest

Kan ikke få uttrykt hvor misfornøyd jeg er med VW sin app for vår E-golf. Fungerer halvparten av gangene. Etter 5 år og stadige oppdateringer har altså en av verdens største bilkonsern ikke klart å lage en stabil og fungerende app. Først får beskjed samtidig i appen om at data ikke kan oppdateres og at de er oppdatert... Jeg går da inn på VW norge sin hjemmeside for appen og klikker meg inn på chat og skriver en lang avhandling og klikker send, og får selvfølgelig en feilmelding...

Amatøren

Sitat fra: trondwest på lørdag 14. desember 2019, klokken 18:28... og klikker meg inn på chat og skriver en lang avhandling og klikker send, og får selvfølgelig en feilmelding...

Bruk:
kundeservice@moller.no
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Vw e up

Hei. Kommer ikke inn på appen eller via nettet. Har sjekket med kundeservice og de sier at det er problemer med en server igjen. Har dere samme problem? 🤔🎄

aageaasved


thrain

Dårlig periode her. Virker stort sett ikke...

Mippen

Etter abonnementet mitt gikk ut får ikke jeg aktivert abonnementet igjen. Får beskjed fra VW teknisk at den må på verksted (e-Up).
Fremtiden er elektrisk.

lars667

Må si at min app har fungert omtrent 99% siden jeg fikk tilbake bilen fra verksted (pga noe batterirelatert) i oktober/november eller når det var. Fungerte _stort_ sett før det også, men var oftere problemer da. Det eneste nå er at pålogginga tar litt lang tid. Men kan sikkert forklares med 2G/EDGE-dekning osv.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Ove

Jeg har både e-golf og i3. Om det kan være ei fattig trøst så er ap`en til BMW enda verre. En fordel har i3`en da, og det er at jeg kan forvarme via nøkkelen om morgenen når bilen står utenfor.

Tyskerne er kanskje ikke så gode på nye inovative løsninger som app-verdenen tydelig vis er. Det er jo ikke lenge siden kasettspiller var standard i tyske biler :D
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

Håvar

Sitat fra: Mippen på mandag 16. desember 2019, klokken 07:54
Etter abonnementet mitt gikk ut får ikke jeg aktivert abonnementet igjen. Får beskjed fra VW teknisk at den må på verksted (e-Up).

...På grunn av GDPR blir det låst. Jeg tok kontakt med We Connect Support og fikk til svar SIM-kortet i bilen er blitt deaktivert på grunn av personvern.

Vi vil sende saken til våre eksperter i Tyskland for å aktivere SIM-kortet ditt på nytt...


Tok et par dager før jeg fikk ny e-post og kunne aktivere igjen. Dette var en e-golf, men regner med at det er det samme på e-Up og at du ikke trenger å ta bilen på verksted.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Mippen

Sitat fra: Håvar på torsdag 19. desember 2019, klokken 11:19
Sitat fra: Mippen på mandag 16. desember 2019, klokken 07:54
Etter abonnementet mitt gikk ut får ikke jeg aktivert abonnementet igjen. Får beskjed fra VW teknisk at den må på verksted (e-Up).

...På grunn av GDPR blir det låst. Jeg tok kontakt med We Connect Support og fikk til svar SIM-kortet i bilen er blitt deaktivert på grunn av personvern.

Vi vil sende saken til våre eksperter i Tyskland for å aktivere SIM-kortet ditt på nytt...


Tok et par dager før jeg fikk ny e-post og kunne aktivere igjen. Dette var en e-golf, men regner med at det er det samme på e-Up og at du ikke trenger å ta bilen på verksted.

De påstår at enheten min er ødelagt og må byttes. Koster 11500 kroner med arbeid og feilsøking. Jeg spurte de hvordan de kan være sikker på at den må skiftes siden de ikke får kontakt med bilen. Det kunne de ikke svare på. De bare sier at det er løsningen. Jeg har en del erfaring med data og syns det høres veldig rart ut. Vanligvis pleier men å feilsøke lokalt dersom man ikke får kontakt med en komponent i nettverket.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA