Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: We Connect app  (Lest 7790 ganger)

RonnyØ2

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #15 på: Torsdag 31. Oktober 2019, klokken 19:55 »
Umulig å sette igang forvarming mm her nå også. Hvor kan man klage?

Radiobil1

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 542
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #16 på: Torsdag 31. Oktober 2019, klokken 22:48 »
Kom opp når jeg prøvde nå. Men er merkelig ustabil. Kan umulig være noe VAG er fornøyd med, kommer til å klage ifm fornyelse av abb, om ikke før.
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

Doleo

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 6
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #17 på: Fredag 01. November 2019, klokken 09:37 »
Klager sendes på epost:
weconnect-support@volkswagen.de

De svarer på norsk. Tror det kan være greit at folk gir beskjed om at de er missfornøyd. Jeg fikk til svar i forrige uke at de hadde løst noen problemer, og det bare var å reinstallere appen så skulle det fungere... evt. så kunne jeg prøve på en annen telefon. Tjenesten har ikke fungert spesielt godt for meg i denne uken
« Siste redigering: Fredag 01. November 2019, klokken 10:22 av Doleo »

Kleffa

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 14
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #18 på: Fredag 01. November 2019, klokken 15:37 »
Ser ut som det er oppe igjen nå. Får i alle fall kontakt med min bil.

thrain

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 21
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #19 på: Fredag 01. November 2019, klokken 18:44 »
Ja. Fungerer hos meg igjen også

Torzan

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 3
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #20 på: ſøndag 03. November 2019, klokken 13:47 »
Den appen fungerte bra i to år og så gikk gratistiden ut.
Etter at jeg bestilte, og betalte for, forlengelse har ingenting virket.
Jag har gitt opp den appen nå, selv om det er synd. For det fungerte greit før.


JEK

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #21 på: Mandag 04. November 2019, klokken 11:48 »
Hvis abonnementet har gått ut før du får fornyet det, må du ta kontakt med we connect folka. De må reaktivere sim i bilen.

DagRune

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 70
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #22 på: Fredag 15. November 2019, klokken 11:24 »
Volkswagen beklager - sikkert flere som har fått mail med beklagelse. Den fungerer nå.
Fra email:
"Den siste uken var tilgangen til vår We Connect-tjeneste sterkt begrenset på grunn av en midlertidig teknisk forstyrrelse.
Vi beklager dette på det sterkeste, og er lei oss for eventuelle problemer det har forårsaket."

pers1

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 221
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #23 på: Tirsdag 26. November 2019, klokken 21:19 »
Har ikke hatt kontakt med bilen via WeCoonect siden 15 November, fredag 22 November hadde jeg fått nok av server svaret til kundeservice. De eskalerte saken og de viser seg at VW har deaktivert SiM kortet i bilen, da det ikke har nødvendig GDPR rettigheter fra oss som bruker.  Dette gjelder det fleste av oss, min e-Golf ble levert ut 7 desember 2018. Fikk denne mailen, ringte forresten til Kundeservice igår og fikk vite at det var mange i kø for å få aktivisert sim kort igjen så detkunne ta en til to uker før mitt ble reaktivert.
 
“ Hei Per,

Takk for din henvendelse.

Grunnlaget for at tjenestene ikke er tilgjengelige er mest trolig ingen kontakt med vår server fra ditt kjøretøy, og dette krever da en aktivering av kjøretøyets SIM-kort- slik at det gjenopprettes kontakt med vår server igjen.

Det er på grunn av nye GDPR rettningslinjer i 2019 at sim-kortet i bilen er deaktivert. Dette er som oftest basert på en manglende avtale som tillater at informasjonen formidles.

Vi har videreført denne informasjonen til vår tekniske avdeling som har ansvar og mulighet for denne utførelsen- og vil oppdatere deg så snarlig vi får tilbakemelding om at dette er gjort.”
TM X 100D Pearl White «SERE9TY» med MCU2 HW3 & FSD (prod. Juli 2018)
KANSELERT TM3- Reservert 31/3 2016 ( 2 kanselert)
VW ID.3 reservert 8 mai 2019 kønr83 kanselert gr. Bakhjuls trekk
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidliger Tesla’r Model S 75D AP1.0 & 90D AP2.0

andre1980

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 29
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #24 på: Onsdag 27. November 2019, klokken 04:00 »
Jeg mistet kontakt 5. November, ca 1 år etter kjøp av bilen.
Forsøkte først å ta kontakt med forhandler, som bare avviste saken når jeg forsøkte å reklamere på dette som en mangel.

Kontaktet så We support, som eskalerte saken. I og med at også SOS, verkstedknapp og infoknappen heller ikke virket, mistenkte jeg at det var noe galt med simkortet. Fikk tilbakemelding fra We support om at de eskalerte saken, og at jeg tok kontakt med Møller bil igjen for å få rep. SOS-knapp.

Dro igjen til Møller Bil Forus, som i utgangspunktet igjen var avvisende, men som motvillig booket tid til i morgen 28. November etter at de så eposten fra We-support.

I mellomtiden har jeg mottatt nytt svar fra We-support, hvor de skriver følgende:

Thank you for contacting Volkswagen Digital Services.

Following up on your case with number 0000XXXXXX, we have received a response from our experts team, according to whom, the Head Unit of your vehicle needs to be reset on a hardware level. For that reason, a visit to your local authorized Volkswagen workshop will be necessary.


De skriver ingenting om GDPR til meg, men virker som om det kan være samme problem som andre nå har, og mer sannsynlig med GDPR enn resetting av slik de har skrevet til meg.

Shippojo

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 2
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #25 på: ſøndag 01. Desember 2019, klokken 22:01 »
Jeg mistet også kontakt med bilen siden 15 november. Har kontaktet we connect support. Hvor det tok litt tid med respons. Men til slutt ble det konkludert med at jeg trenger en resett. Mitt nærmeste verksted kunne ikke ta inn bilen før 18 desember. Prøvde da andre verksteder i nabo byene. Heldigvis hadde nærmeste by tid førstkommende tirsdag. Takk gud for det. Men nå skal vel tyskerne oppdatere appen frem til 6 desember? Har en e-golf fra Januar forøvrig.

andre1980

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 29
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #26 på: Mandag 02. Desember 2019, klokken 05:31 »
Hadde bilen inne på verksted 28. November. We connect har virket siden da. De resatte en enhet i bilen.

Cirrisky

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 174
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #27 på: ſøndag 08. Desember 2019, klokken 11:58 »
Får koblet til bilen selv, men i det siste har jeg fått en melding om at "for å beskytte 12V batteriet blabla så kan du ikke utføre noen handlinger". Irriterende

Oddaa

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 724
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #28 på: ſøndag 08. Desember 2019, klokken 18:33 »
Får koblet til bilen selv, men i det siste har jeg fått en melding om at "for å beskytte 12V batteriet blabla så kan du ikke utføre noen handlinger". Irriterende
Sånn er det her også. Men alt ser ut til å virke likevel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

terskaar

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 25
    • Vis profil
Sv: We Connect app
« Svar #29 på: Mandag 09. Desember 2019, klokken 08:45 »
Samme her!