Skrevet av Emne: FSD vs. Autopilot  (Lest 1135 ganger)

TøddiVedder

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: FSD vs. Autopilot
« Svar #15 på: lørdag 21. september 2019, klokken 06:44 »
Vanlig autopilot som er standard nå, skal jo bare være acc med lane keep funksjon. Resten er FSD.
Jeg kjøpte FSD (valgte å få FSD istedenfor nedgradere, hadde EAP) fordi er flere funksjoner og skal komme mer etterhvert. Og at det kommer mer og mer i fremtiden. Altså det som i andre biler må oppgraderes ved å kjøpe ny bil, kommer OTA i min bil. Det har verdi hos meg.

JorEl

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #16 på: lørdag 21. september 2019, klokken 11:44 »
En av ungene mine får lappen nå, og jeg kunne brukt Enhanced-AP-pengene (40k) og FSD-pengene, på en gammel elbil. Får jo litt bil til 60k :-\
Men hovedgrunnen min for kjøp av FSD, den nye FSDcomputeren. Da vil bilen min fremdeles være digitalt-fremtidssikret om jeg skal selge bilen, og kjøpe meg en annen Tesla.
Til nå har jeg selvfølgelig ikke fått valutta for pengene, men med ny FSD-HW og littegranne mer SW en smart-summon, så skal jeg ikke klage :)

Motorwatt

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #17 på: lørdag 21. september 2019, klokken 13:55 »
... og littegranne mer SW en smart-summon, så skal jeg ikke klage :)
Du får ikke engang Smart-Summon før du gjør deg og bilen til "ikke-europeere". Hadde du heller kjøpt bil til sønnen, så hadde du iallfall vært "Smart-Far".... Nå får du ingenting (på veldig lenge).
S75D - 2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - Delskinn - Firmware: 2019.40.50.7

JorEl

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #18 på: lørdag 21. september 2019, klokken 14:14 »
... og littegranne mer SW en smart-summon, så skal jeg ikke klage :)
Du får ikke engang Smart-Summon før du gjør deg og bilen til "ikke-europeere". Hadde du heller kjøpt bil til sønnen, så hadde du iallfall vært "Smart-Far".... Nå får du ingenting (på veldig lenge).
Du er i alle fall godt informert som vet hva Tesla (ikke) kommer med i fremtiden.  ;)
At jeg får ingenting = Smart-Fart 8) Edit: (  ;D )
« Siste redigering: lørdag 21. september 2019, klokken 14:18 av JorEl »

Motorwatt

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #19 på: lørdag 21. september 2019, klokken 14:20 »
Som sagt, Tesla kommer (muligens) med noe snadder i fremtiden. Men sist jeg sjekket globusen var Norge fremdeles i Europa. 
S75D - 2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - Delskinn - Firmware: 2019.40.50.7

JorEl

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #20 på: lørdag 21. september 2019, klokken 15:21 »
Sant det. Men det kan jo komme andre ting enn smart-summon. Og kanskje når Tesla kan vise til statistikk, der en ser at funksjonen ikke fører til flere skader på biler og fotgjengere, så blir det lov i Europa også. Blir det ikke en sikker funksjon, vil jeg egentlig ikke ha den. Blir vel et slags party-trick med Beta-funksjon. Men det vil virke "flashy" i salgsannonsen :angel: :)
Tenk om Tesla får skikkelig fart på NN, når det går flere biler der ute med FSDcomputeren. Det er kanskje bare snakk om tid.. ;) Men vet jo aldri med Tesla. De er vel i førersetet når det gjelder utvikling, og dette med å smelte sammen bil og PC/Mobil.
Jeg velger heller mer et halvfult glass, siden jeg ellers er så flink med halv-tomme glass. Men etter 1år elller 2, så er jeg med deg i et gruppesøksmål. Ok? :+1:

hemi

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #21 på: lørdag 21. september 2019, klokken 19:59 »
Jeg har en litt lei tendens å ikke eie biler så lenge, skulle egentlig bare ha model 3 som ventepølse til taycan kom, men vet jaggu ikke om jeg bytter... får håpe jeg får valuta for FSD penga snart :p