Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

InControl 19B SOTA incoming!

Startet av xref, onsdag 18. september 2019, klokken 20:15

« forrige - neste »

Eon

First Edition, photon red, 22'' hjul med carbon inserts, performance seter
Software: S19B_19.40.4-436082 og TCU: Ukjent etter siste oppdatering

nilsen_79

Jeg måtte også kontakte forhandler for 19B. Han sendte den da over lufta(SOTA).
Ryggekamera fungerer mye bedre, og ikoner virker å være på plass hver gang. Spent på om creep mode holder seg aktiv hver gang.

Ingeniøren

#32
Da jeg fått SOTA og  :+1:

Har ikke fått test det da bilen ble oppdatert til 19B hos forhandler i dag. De sa at de ventet med å aktiver SOTA til bilen hadde vært inne og oppdatert utestående kampanjer. Ingen av mine utestående (klistermerke for ladeluke, en av panserlåsene med kabel, rekkevidde) var nødvendig å ta før SOTA ble aktivert men var en policy de hadde (Motorpool).

Fikk ca 50 km økt rekkevidde ved 100%  - rundt 400 km tror jeg ? Lader sjelden til 100% så vet ikke hva jeg normalt har - ligger å vaker mellom 60-90 % normalt.

Spurte og om de kunne oppdater til nyere Telematikk fra 14.2, men vet ikke om det er gjort da det ikke kommer opp. Skal få oppdatert kartet - da dukker det som regel opp..

Edit: Det hjalp ikke å oppdater kart men la merke til at det nå heter:
Bilprogramvare:
Batteriprogramvare:

Telematikk er borte samt at bilen at bilen rapportert at InControl Touch Pro programvare er oppdatert (19B) og at det ikke finne oppdatering for Bil- og batteri-programvare.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ketil Monssen

Min ble hentet av Viking etter denne oppdateringen  :o

Andre gangen bremsene sviktet på 2 mnd...

Ingeniøren

Sitat fra: Ketil Monssen på mandag 07. oktober 2019, klokken 23:09
Min ble hentet av Viking etter denne oppdateringen  :o

Andre gangen bremsene sviktet på 2 mnd...

Bremsene sviktet ?? Det må du forklare nærmere - er det "batteri/regenereringsbremsen" du snakker om ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ketil Monssen

Rettere sagt er at bremsekraftforsterkeren  svikter.

Ingeniøren

Sitat fra: Ketil Monssen på tirsdag 08. oktober 2019, klokken 09:05
Rettere sagt er at bremsekraftforsterkeren  svikter.

Ok, høres ikke bra ut. Tviler vel på at den har noe med informatikk programvaren (19B) å gjøre, men hvem vet. I fall må Jaguar ta tak i det med en gang. Kanskje heller den andre telematikk programvaren som har versjon 14.2 - 17.2. Får ta det litt rolig framover  :D

Du får melde hva Jaguar konkludere med.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Nordlands

Sitat fra: Ketil Monssen på tirsdag 08. oktober 2019, klokken 09:05
Rettere sagt er at bremsekraftforsterkeren  svikter.
Dette er da vel bare et symptom på at 12V batteri er utladet? Problemet slik jeg har forstått det er at i enkelte tilfeller blir 12V lader deaktivert i oppdateringsprosessen, som gjør at systemene som bruker 12V slår seg av når det batteriet går tomt.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Ingeniøren

#38
Sitat fra: Nordlands på fredag 11. oktober 2019, klokken 14:48
Sitat fra: Ketil Monssen på tirsdag 08. oktober 2019, klokken 09:05
Rettere sagt er at bremsekraftforsterkeren  svikter.
Dette er da vel bare et symptom på at 12V batteri er utladet? Problemet slik jeg har forstått det er at i enkelte tilfeller blir 12V lader deaktivert i oppdateringsprosessen, som gjør at systemene som bruker 12V slår seg av når det batteriet går tomt.

Høres fornuftig ut - bremse forsterkeren er nok elektrisk, ikke mye vakuum å finne i en elbil. Har allerede et mini voltmeter for sigaretttenner liggende i bilen og lader i garasjen  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

OMR

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 12. oktober 2019, klokken 09:50
Har allerede et mini voltmeter for sigaretttenner liggende i bilen og lader i garasjen  :)

Det er en sikker løsning og lurt å følge med på :-)
En litt mer high-tech løsning er å følge med via APIet.

Eksempel:

>>> import jlrpy
>>> c = jlrpy.Connection('email', 'passw')
2019-10-12 12:45:21,192 - INFO - Connecting...
2019-10-12 12:45:21,523 - INFO - [+] authenticated
2019-10-12 12:45:21,856 - INFO - 1/2 device id registered
2019-10-12 12:45:22,200 - INFO - 2/2 user logged in, user id retrieved
>>> v = c.vehicles[0]
>>> v.get_status("BATTERY_VOLTAGE")
'13.1'
>>>


Denne verdien kan sendes til smarthuset f.eks og gi en email/SMS varsling hvis spenning blir for lav.
Mange parametere man kan få ut (Dekktrykk bla.). Mitt neste prosjekt blir automatisert rapportering av inn/ut-klokking på jobb for føring av timelister. Kan tas rett fra kjøredataene.

Mer her: https://github.com/ardevd/jlrpy

Cava

Har noen fått bekreftet om creep mode innstillingen er fikset med 19B?

Theppan

Fungerer fint hos meg, men jeg har 19C ikke 19B :+1:
Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

Cava

Høres bra ut! Vet du når 19C ble sluppet? er den tilgjengelig som en SOTA oppdatering?

Tellus

Den er tilgjengelig som SOTA. Kom i januar mener jeg å huske.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Tellus på tirsdag 28. april 2020, klokken 21:22
Den er tilgjengelig som SOTA. Kom i januar mener jeg å huske.
Fikk den 14. desember på min.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA