Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MG ZS EV fra 229.900

Startet av batterimannen, onsdag 18. september 2019, klokken 16:45

« forrige - neste »

EV-FTW

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Electric cars in Norway

#91
Sitat fra: paalao på fredag 20. desember 2019, klokken 21:40
Sitat fra: Øyst1 på onsdag 18. desember 2019, klokken 21:26
Jeg er veldig spent på denne bilen. Ser veldig frem til å prøvekjøre den. Målet mitt er at den skal klare å kjøre Stavanger - Kristiansand uten å lade. Det går på sommer, men vil den klare det om vinteren, det spørs🤔.

Jeg har allerede sendt brev til europa avdelingen om at jeg vil ha en Luxury Red Diamond og venter nå bare på at de skal ta kontakt med meg! Jeg bor i Sandnes.

Paalao: ser den. Der er Birger N Haug i Oslo? kansje som har den røde du ønsker deg. Bilde fra Facebook gruppa.


Electric cars in Norway

Sitat fra: Øyst1 på lørdag 21. desember 2019, klokken 19:07
Rundt 6000 for tectylbehandling.

Samme jeg pleier å betale - og det er den beste rust forsikringen man kan ha :+1:

paalao

#93
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 21. desember 2019, klokken 22:42
Sitat fra: Øyst1 på lørdag 21. desember 2019, klokken 19:07
Rundt 6000 for tectylbehandling.

Samme jeg pleier å betale - og det er den beste rust forsikringen man kan ha :+1:
b

Hvem /Hvor anbefaler dere? Jeg bor i Sandnes?
Det snakkes om standard rustbehandling. er dette et tillegg på prisen? Er det samme som man får om man leverer den inn selv??
Ville være greit å ha dette gjort før jeg mottok den og når bilen da var renest under.

EV-FTW

Sitat fra: paalao på søndag 22. desember 2019, klokken 07:53
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 21. desember 2019, klokken 22:42
Sitat fra: Øyst1 på lørdag 21. desember 2019, klokken 19:07
Rundt 6000 for tectylbehandling.

Kan tenkes at bilforhandler som kommer til å levere bilen har egne avtaler og kan få dette utført før du får levert bilen.

Personlig har jeg brukt Klepp Antirust, da de er greie på pris og har god service. Du har noen på Forus også, men har holdt meg til Klepp.

Samme jeg pleier å betale - og det er den beste rust forsikringen man kan ha :+1:
b

Hvem /Hvor anbefaler dere? Jeg bor i Sandnes?
Det snakkes om standard rustbehandling. er dette et tillegg på prisen? Er det samme som man får om man leverer den inn selv??
Ville være greit å ha dette gjort før jeg mottok den og når bilen da var renest under.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Trine2

Veldig interessant bil men det er en ting jeg kommer til å irritere meg grønn over, og det er at ladingen avbrytes når bilen ikke er låst når man AC-lader. Dette betyr at man ikke kan ta ut varer av bilen etter den er satt til lading. Man kan heller ikke vaske og rydde bilen innvending mens den lader.

En annen mindre bagatell er manglende utetermometer og at appen ikke vil virke i Norge.

Et annet relevant spørsmål er hvor raskt bilen lader i kalde Norge.

paalao

#96
Sitat fra: Trine2 på søndag 22. desember 2019, klokken 11:28
Veldig interessant bil men det er en ting jeg kommer til å irritere meg grønn over, og det er at ladingen avbrytes når bilen ikke er låst når man AC-lader. Dette betyr at man ikke kan ta ut varer av bilen etter den er satt til lading. Man kan heller ikke vaske og rydde bilen innvending mens den lader.

En annen mindre bagatell er manglende utetermometer og at appen ikke vil virke i Norge.

Et annet relevant spørsmål er hvor raskt bilen lader i kalde Norge.



Det er nok bare et tidsspørsmål før appen og eventuell temperatur måler kommer i en software oppgradering. Jeg har lite tro på at dette ikke ligger inne allerede som en mulighet siden bilen er så standarisert som den er. Ellers er England også kald om vinteren og der finner man info fra youtube også.

Disse lager gode omtaler av denne bilen.
https://www.youtube.com/watch?v=xnQg71EZyOk

torlie

De som etterhvert drar for å beskue bilen, samt evt prøvekjøre, skyt inn kommentarer fortløpende. Samme med Norsk prisliste når den evt blir klar.  :)

Sett bortsett fra noen få mangler ved bilen som enkelte her påpeker, er det ikke til å legge skjul på at dette er ekstremt mye bil for pengene.

Kan man overleve med en rekkevidde på 15-16 mil vinter og 25 sommer får man ikke bedre familiebil mtp prisen tatt i betraktning. Med rustbeskyttelse, vinterhjul evt annet tilbehør ender man fortsatt godt under 300k vil jeg tro  :+1:
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

EV-FTW

250 000 for bil. Dekk, rustbeskyttelse og metallic lakk, og du ender på ca 280 000 kr. Det er bra pris for en bil med god plass og OK rekkevidde.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Edison

Er det nokon som har fått tak i informasjon om prøvekøyring og bestilling? Tankar om utstyrsvariant? Luxury-pakken inneheld egentlig ikkje veldig viktig utstyr for min del, men det kan nok bli vanskelegare å få solgt ein bil utan varme i setene, regnsensor og ryggekamera. Med Luxurypakken er det berre 60 000 opp til ein brukbart utstyrt e-2008, som blir ein meir moderne bil med lengre rekkevidde og raskare lading. Ein del pengar det og, men eg vil tru  e-2008 held seg betre i verdi.

EV-FTW

Hva får deg til å tenke at E-2008 har raskere lading i realiteten? Den skal i realiteten lade litt raskere, men tviler på den forskjellen er stor i realiteten.
TeslaBjørn er veldig opptatt av at MG lader raskt. Gjenstår å se i kalde Norge, men forventer den lader greit fort.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Edison

Sitat fra: Øyst1 på mandag 23. desember 2019, klokken 10:50
Hva får deg til å tenke at E-2008 har raskere lading i realiteten? Den skal i realiteten lade litt raskere, men tviler på den forskjellen er stor i realiteten.
TeslaBjørn er veldig opptatt av at MG lader raskt. Gjenstår å se i kalde Norge, men forventer den lader greit fort.

Ifølge informasjonen på nettsidene til MG og BOS ladar e-2008 med 50% høgare effekt frå 0-80%. Kva som blir realiteten gjenstår sjølvsagt å sjå.

paalao

I england fikk visst de første 1000 en ladeboks  i tillegg til den standard bærbare,  med på kjøpet. Er det noen som vet om dette blir tilbudt i Norge?

Tin

Stakk innom BNH Oslo i dag og tok en titt på bilen. Mye bil for drøye 250k. Virker som ett bra alternativ for de som ikke ønsker bruke så mye penger på bil. Relativt god plass også.

Electric cars in Norway

Tin :+1: :+1: herlig info og fint du deler den :+1: :+1: Var det BNH Oslo ved Brobekk du var på? Det var de jeg ringte og jeg tror de har en rød en. Var det den? Når kan bilen prøvekjøres og bestilles? Jeg får ikke reist inn å sett på den før over nyttår når jobben starter opp igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA