Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommende programvareoppdateringer for Jaguar I-Pace

Startet av Tellus, søndag 15. september 2019, klokken 22:38

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 17. november 2020, klokken 08:45
Jeg har generelt hatt masse trøbbel med telefonintegrasjonen i bilen. På langtur forsvinner funksjonene en etter en. Til slutt slutter radio å virke og klima lar seg ikke justere. Dette skjer uten unntak når mange enheter er koblet på WiFi. Dvs mer enn 3 enheter.
Akkurat samme her. Hotspot deling med mere enn en eller to enheter i bilen fører til krasj av infotainment. Starter som oftest med at navigasjon ikke laster. Sist gang tok det vel ett halvt minutt før ting begynte å feile. Da var det vel sånn ca 12 enheter i bilen som koblet seg på hotspot.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Stikkkontakt

Sitat fra: turfsurf på torsdag 19. november 2020, klokken 20:33
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 17. november 2020, klokken 08:45
Jeg har generelt hatt masse trøbbel med telefonintegrasjonen i bilen. På langtur forsvinner funksjonene en etter en. Til slutt slutter radio å virke og klima lar seg ikke justere. Dette skjer uten unntak når mange enheter er koblet på WiFi. Dvs mer enn 3 enheter.
Akkurat samme her. Hotspot deling med mere enn en eller to enheter i bilen fører til krasj av infotainment. Starter som oftest med at navigasjon ikke laster. Sist gang tok det vel ett halvt minutt før ting begynte å feile. Da var det vel sånn ca 12 enheter i bilen som koblet seg på hotspot.

Ja, og så klikker hjulene der du justerer temperaturen. Tallet endrer seg når du skrur, men det hopper straks tilbake til det det var. Så svikter radio og Bluetooth osv. I displayet bak rattet funker alt.

4Matic Fanatic

Sitat fra: turfsurf på torsdag 19. november 2020, klokken 20:33
... Da var det vel sånn ca 12 enheter i bilen som koblet seg på hotspot.
12 enheter?  Har du et helt fotballag i baksetet?   :D

Stikkkontakt

Sitat fra: 4Matic Fanatic på torsdag 19. november 2020, klokken 23:15
Sitat fra: turfsurf på torsdag 19. november 2020, klokken 20:33
... Da var det vel sånn ca 12 enheter i bilen som koblet seg på hotspot.
12 enheter?  Har du et helt fotballag i baksetet?   :D

En passasjer har gjerne 3 enheter, men strengt tatt er vel ikke en smartklokke på WiFi når den er nær telefonen. Ihvertfall ikke den jeg har. Men 4-5 enheter er nok for at det rabler for bilen min.

turfsurf

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 19. november 2020, klokken 23:55
En passasjer har gjerne 3 enheter, men strengt tatt er vel ikke en smartklokke på WiFi når den er nær telefonen. Ihvertfall ikke den jeg har. Men 4-5 enheter er nok for at det rabler for bilen min.
Riktig. Og Apple Watch er på WiFi uansett. Det med antall enheter stemmer med hva jeg har observert. Funker fint når jeg er alene i bilen. Alt annet blir suppe før eller senere.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 20. november 2020, klokken 07:09
ser jeg er en lett bruker... :)
Her og, bruker normalt ikke hotspot på bilen men på telefonen - tror den har mere CPU.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Øystein Hermansen

Sitat fra: turfsurf på torsdag 19. november 2020, klokken 20:33
Akkurat samme her. Hotspot deling med mere enn en eller to enheter i bilen fører til krasj av infotainment. Starter som oftest med at navigasjon ikke laster. Sist gang tok det vel ett halvt minutt før ting begynte å feile. Da var det vel sånn ca 12 enheter i bilen som koblet seg på hotspot.

12 enheter koblet på hotspot?  Hvordan får du til det?  I følge dokumentasjonen til Jaguar så støttes ikke mere enn 8 stk tilkoblinger.



DrNogood

#383
Fikk tilbake bilen etter en tur på verksted for to SW-problemer,

  • 360-kamera viste bare noe uklart grums i front av bilen. Åpenbart var sammenstillingen av bilder fra de forskjellige kameraene feil.  Etter en oppdatering av modulen vises nå et godt 360-bilde. Vet flere har hatt denne feilen, men nå er det endelig en fiks!
  • Et større problem er at TCU ikke viser programvareversjon for seg selv eller batteristyringssystemet, og klarer ikke motta OTA for disse to enhetene, så ingen 19.2 eller ny batteristyring. Dette klarte de ikke fikse, så bilen må inn en gang til.

Tellus

Sitat fra: DrNogood på fredag 20. november 2020, klokken 11:03
Fikk tilbake bilen etter en tur på verksted for to SW-problemer,

  • Et større problem er at TCU ikke viser programvareversjon for seg selv eller batteristyringssystemet, og klarer ikke motta OTA for disse to enhetene, så ingen 19.2 eller ny batteristyring. Dette klarte de ikke fikse, så bilen må inn en gang til.

Det viser seg at noen har en variant av TCU (HW biten) som ikke lar seg oppdatere OTA, men må fysisk erstattes i ny enhet. Har leste dette på UK forum. Kan være lurt å sjekke nærmere om det er dette som er problemet.

4Matic Fanatic

Sitat fra: DrNogood på fredag 20. november 2020, klokken 11:03
Et større problem er at TCU ikke viser programvareversjon for seg selv eller batteristyringssystemet, og klarer ikke motta OTA for disse to enhetene, så ingen 19.2 eller ny batteristyring. Dette klarte de ikke fikse, så bilen må inn en gang til.
Min har også vært inne flere ganger og fått alt av OTA-leveranser på infotainment, men står fremdeles ingenting på TCU/batteristyrings-versjon.

turfsurf

Sitat fra: Øystein Hermansen på fredag 20. november 2020, klokken 09:33

12 enheter koblet på hotspot?  Hvordan får du til det?  I følge dokumentasjonen til Jaguar så støttes ikke mere enn 8 stk tilkoblinger.
12 som prøver å koble seg på. Hvor mange som faktisk fikk koblet seg på aner jeg ikke. Spiller jo ingen rolle, den krasjer jo med mindre enn 8 enheter uansett.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tellus

#387
Da jeg startet opp bilen i går, fikk jeg for første gang beskjed om at det var en ny oppdatering klar til å installeres. I og med at jeg ikke har satt inn ekstra data sim i bilen har det tidligere vært nødvendigå manuelt logge på et WiFi nettverk for å sjekke om det er oppdateringer å laste ned.
Denne gangen hadde bilen tydligvis lastet ned ved å bruke det medfølgende sim kortet som Jaguar har utstyrt bilen med.

Jeg svarte selvfølgelig ja og i dag kunne jeg se at ny versjon av Infotainment-programvaren var installert.

Kan vi håpe på at Jaguar fra nå av vil gjøre det slik at bilens sim kort brukes for å laste ned oppdateringer? Mye lettere å sikre seg at alle laster ned viktige oppdateringer (denne var ikke viktig tror jeg).

JorgenM

Slik har det vel alltid vært? At den bruker bilens SIM
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Tellus

#389
Nei,
Jeg har lastet ned mange oppdateringer, men alltid gjort det manuelt ved å koble opp mot eget WiFi. Kanskje nedlastningen hadde skjedd via medfølgende sim hvis jeg hadde hatt større tålmodighet ?

Noen som har bil uten egen datasim som har fått lastet ned oppdateringer uten å koble til WiFi tidligere ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA