Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommende programvareoppdateringer for Jaguar I-Pace

Startet av Tellus, søndag 15. september 2019, klokken 22:38

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 24. oktober 2020, klokken 23:02
Sitat fra: Tellus på lørdag 24. oktober 2020, klokken 20:49
Garantert SW 😀

Dette tyder på at ryktene om ny BMS programvare er på vei. Før vi eksisterende I-Pace eiere kan få den må vi oppgradere til TCU 19.2.

Har de startet utlevering av 2021 i Norge? Ingen som har forsøkt å hurtiglade?
EV320 er vel kommet i butikkene?

En på et annet forum har bestilt og estimert levering er slutten av november. De samler vel opp et lass som kommer samlet...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Electric cars in Norway

#331
Ser den første EV320 i Norge ble levert til kunden på fredag dvs for 2 dager siden.

Maxwell_400

Sitat fra: Tellus på lørdag 24. oktober 2020, klokken 20:49
Garantert SW 😀

Dette tyder på at ryktene om ny BMS programvare er på vei. Før vi eksisterende I-Pace eiere kan få den må vi oppgradere til TCU 19.2.
Det er vel rett tid å tro på Julenissen, men håper du har rett.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

RayBomb

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 24. oktober 2020, klokken 08:35
Synes det fungerer greit og savner ikke så mye, men så bruker jeg heller ikke mye tid i infotainment, jeg kjører bil...

Det viktigste for meg er at det er stabilt. De som forventer er vel av nye funksjoner må nok se at annet sted er jeg redd. Og, det er en bil ikke en Mobil. Faktisk tror jeg for mange funksjoner er direkte trafikkfarlig. Betenkelig at du blir bøtelagt om du holder en mobil til øret mens det er helt greit å spille prompelyder med mer på en PC skjerm i et herværende bilmerke   ;)

Når lading ved langturer kan ta over en time, er det fint at infotainment systemet er velfungerende.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Maxwell_400

Sitat fra: RayBomb på søndag 25. oktober 2020, klokken 22:14
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 24. oktober 2020, klokken 08:35
Synes det fungerer greit og savner ikke så mye, men så bruker jeg heller ikke mye tid i infotainment, jeg kjører bil...

Det viktigste for meg er at det er stabilt. De som forventer er vel av nye funksjoner må nok se at annet sted er jeg redd. Og, det er en bil ikke en Mobil. Faktisk tror jeg for mange funksjoner er direkte trafikkfarlig. Betenkelig at du blir bøtelagt om du holder en mobil til øret mens det er helt greit å spille prompelyder med mer på en PC skjerm i et herværende bilmerke   ;)

Når lading ved langturer kan ta over en time, er det fint at infotainment systemet er velfungerende.
Sant nok, jeg har Netflix på min skjerm.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

Positivt i alle fall at bilen stille klokka ved sommer/vinter-tid. Første bilen den har gjort det på for meg  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Stikkkontakt

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 26. oktober 2020, klokken 06:58
Positivt i alle fall at bilen stille klokka ved sommer/vinter-tid. Første bilen den har gjort det på for meg  :+1:

Skikkelig Hitech 8)

RayBomb

Sitat fra: Maxwell_400 på søndag 25. oktober 2020, klokken 23:01
Sitat fra: RayBomb på søndag 25. oktober 2020, klokken 22:14
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 24. oktober 2020, klokken 08:35
Synes det fungerer greit og savner ikke så mye, men så bruker jeg heller ikke mye tid i infotainment, jeg kjører bil...

Det viktigste for meg er at det er stabilt. De som forventer er vel av nye funksjoner må nok se at annet sted er jeg redd. Og, det er en bil ikke en Mobil. Faktisk tror jeg for mange funksjoner er direkte trafikkfarlig. Betenkelig at du blir bøtelagt om du holder en mobil til øret mens det er helt greit å spille prompelyder med mer på en PC skjerm i et herværende bilmerke   ;)

Når lading ved langturer kan ta over en time, er det fint at infotainment systemet er velfungerende.
Sant nok, jeg har Netflix på min skjerm.
Same her. Har Netflix, Plex, Altibox, NRK TV og HBO :)
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Maxwell_400

Sitat fra: RayBomb på mandag 26. oktober 2020, klokken 20:29
Sitat fra: Maxwell_400 på søndag 25. oktober 2020, klokken 23:01
Sitat fra: RayBomb på søndag 25. oktober 2020, klokken 22:14
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 24. oktober 2020, klokken 08:35
Synes det fungerer greit og savner ikke så mye, men så bruker jeg heller ikke mye tid i infotainment, jeg kjører bil...

Det viktigste for meg er at det er stabilt. De som forventer er vel av nye funksjoner må nok se at annet sted er jeg redd. Og, det er en bil ikke en Mobil. Faktisk tror jeg for mange funksjoner er direkte trafikkfarlig. Betenkelig at du blir bøtelagt om du holder en mobil til øret mens det er helt greit å spille prompelyder med mer på en PC skjerm i et herværende bilmerke   ;)

Når lading ved langturer kan ta over en time, er det fint at infotainment systemet er velfungerende.
Sant nok, jeg har Netflix på min skjerm.
Same her. Har Netflix, Plex, Altibox, NRK TV og HBO :)
Hvilken telefon bruker du? Jeg har en gammel Moto som står fast i bilen men tenker på å bytte den ut.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

RayBomb

Sitat fra: Maxwell_400 på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 08:31
Sitat fra: RayBomb på mandag 26. oktober 2020, klokken 20:29
Sitat fra: Maxwell_400 på søndag 25. oktober 2020, klokken 23:01
Sitat fra: RayBomb på søndag 25. oktober 2020, klokken 22:14
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 24. oktober 2020, klokken 08:35
Synes det fungerer greit og savner ikke så mye, men så bruker jeg heller ikke mye tid i infotainment, jeg kjører bil...

Det viktigste for meg er at det er stabilt. De som forventer er vel av nye funksjoner må nok se at annet sted er jeg redd. Og, det er en bil ikke en Mobil. Faktisk tror jeg for mange funksjoner er direkte trafikkfarlig. Betenkelig at du blir bøtelagt om du holder en mobil til øret mens det er helt greit å spille prompelyder med mer på en PC skjerm i et herværende bilmerke   ;)

Når lading ved langturer kan ta over en time, er det fint at infotainment systemet er velfungerende.
Sant nok, jeg har Netflix på min skjerm.
Same her. Har Netflix, Plex, Altibox, NRK TV og HBO :)
Hvilken telefon bruker du? Jeg har en gammel Moto som står fast i bilen men tenker på å bytte den ut.
Bruker en gammel iPhone 5 på iOS 10 for å unngå DMA.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

4Matic Fanatic

I fare for at jeg går glipp av noe nyttig her nå - ;) hva snakker dere om her?
Har dere liggende en gammel mobil i I-Pace'en, og i tilfelle hvorfor?

Maxwell_400

Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 20:26
I fare for at jeg går glipp av noe nyttig her nå - ;) hva snakker dere om her?
Har dere liggende en gammel mobil i I-Pace'en, og i tilfelle hvorfor?
Jeg har en som er "rooted" for android auto. Når den er rootet så kan alt av apper vises på bilens infotainment skjerm via AAMirror. Google AAMirror.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 28. oktober 2020, klokken 08:25
Når den er rootet så kan alt av apper vises på bilens infotainment skjerm via AAMirror.
Åh. Android...

RayBomb

Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 28. oktober 2020, klokken 13:10
Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 28. oktober 2020, klokken 08:25
Når den er rootet så kan alt av apper vises på bilens infotainment skjerm via AAMirror.
Åh. Android...
Funker også på en Apple telefon kjørende på iOS 10 og delvis på iOS 13.5
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

daktari

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 23. oktober 2020, klokken 17:39

Ting som irriterer meg grenseløst er når jeg sveiper innom det animerte bildet av bilen som viser om den regenererer eller bruker fra batteriet, og tenker på hvor mye tid en eller annen gjøk har brukt på den dritten der.
Men å lage en enkel verdi som viser ladehastighet og temperatur på batteripakken - det er kliss fan umulig.


morsom kommentar! Se for dere en slik figur for en ICE. En motor, en tank som stadig blir mindre full, masse røde biler som stråler varme fra motoren, noen brrr  brrr symboler, tåkedotter fra eksos osv! Noen oljeplattformer i bakgrunnen  osv
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA