Kommende programvareoppdateringer for Jaguar I-Pace

Startet av Tellus, søndag 15. september 2019, klokken 22:38

« forrige - neste »

Ingeniøren

2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Tellus

Det var på tide 😀

Det har blitt sagt at denne oppdateringen skal slippes før en ny BMS oppdatering.

bmw2002

Softwaren er det dårligste med bilen. Nå som de har kommet med en ny sw på 2021 modellene tipper jeg vi aldri kommer til å se mer enn feilrettinger.

At Tesla har levert nye funksjoner er jo ikke noe nytt. Men nå begynner de tradisjonelle produsentene å gjøre det samme. F.eks rullet BMW ut en stor oppdatering til de fleste nyere biler nettopp.  Den ga også en god del nye funksjoner. En jeg selv savner er integrasjon av CarPlay mot HUD, slik at man nå ser hvor man kjøre på HUD selv om man bruker Apple Maps eller Google Maps. (Apple har støttet dette i flere år). Trådløs CarPlay er også etterlengtet.

Jeg tenker at Jaguar må gjøre som Polestar og gå over til Android Automotive, tviler på at de har ressurser til å konkurrere med de store på programvare.

4Matic Fanatic

Sitat fra: bmw2002 på fredag 23. oktober 2020, klokken 13:53
...tviler på at de har ressurser til å konkurrere med de store på programvare.
De har vel bevisst ganske ettertrykkelig at de ikke kan konkurrere med noen, utenom kanskje La kidsa kode-deltakere når det gjelder programvare!

Ting som irriterer meg grenseløst er når jeg sveiper innom det animerte bildet av bilen som viser om den regenererer eller bruker fra batteriet, og tenker på hvor mye tid en eller annen gjøk har brukt på den dritten der.
Men å lage en enkel verdi som viser ladehastighet og temperatur på batteripakken - det er kliss fan umulig.

Og å ellers klare å styre ladehastigheten uten at nødblink står på?
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

RayBomb

Samtidig å lage kode som husker innloggingene til InControl RoutePlanner og WiFi er visst også svært vanskelig for dem  >:(
Ingen forbedring på 19.2
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Ingeniøren

Synes det fungerer greit og savner ikke så mye, men så bruker jeg heller ikke mye tid i infotainment, jeg kjører bil...

Det viktigste for meg er at det er stabilt. De som forventer er vel av nye funksjoner må nok se at annet sted er jeg redd. Og, det er en bil ikke en Mobil. Faktisk tror jeg for mange funksjoner er direkte trafikkfarlig. Betenkelig at du blir bøtelagt om du holder en mobil til øret mens det er helt greit å spille prompelyder med mer på en PC skjerm i et herværende bilmerke   ;)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Rosstopher

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 24. oktober 2020, klokken 08:35Betenkelig at du blir bøtelagt om du holder en mobil til øret mens det er helt greit å spille prompelyder med mer på en PC skjerm i et herværende bilmerke   ;)

https://www.elbil24.no/nyttig/du-kan-fa-bot-for-dette/72917337
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

JorgenM

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 24. oktober 2020, klokken 08:35
Synes det fungerer greit og savner ikke så mye, men så bruker jeg heller ikke mye tid i infotainment, jeg kjører bil...

Det viktigste for meg er at det er stabilt. De som forventer er vel av nye funksjoner må nok se at annet sted er jeg redd. Og, det er en bil ikke en Mobil. Faktisk tror jeg for mange funksjoner er direkte trafikkfarlig. Betenkelig at du blir bøtelagt om du holder en mobil til øret mens det er helt greit å spille prompelyder med mer på en PC skjerm i et herværende bilmerke   ;)

+1 :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

4Matic Fanatic

Det fungerer "greit" nå, og i det daglige har jeg ingen større utfordringer ut over at det fremdeles er en anelse lag i ryggekameraet som skremmer meg enkelte ganger.

Men mangelen på ladehastighet kommer jeg aldri til å godta/være fornøyd med før de leverer det som er solgt.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

Stikkkontakt

Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 24. oktober 2020, klokken 12:30
Det fungerer "greit" nå, og i det daglige har jeg ingen større utfordringer ut over at det fremdeles er en anelse lag i ryggekameraet som skremmer meg enkelte ganger.

Men mangelen på ladehastighet kommer jeg aldri til å godta/være fornøyd med før de leverer det som er solgt.

Dagligdagse irritasjonsmoment er
1.Litt lag i ryggekamera, men lite i forhold til før.
2.Må legge inn Pin-kode for WiFi flere ganger i uken
3.Treg oppstart. Har gjerne kjørt 3-400 meter før skjermen slår seg på
4.HUD deaktiverer seg
5.Kjøreassistent ikke tilgjengelig
Ellers er responsen treg på skjermen. Når det er sagt så er det en haug med funksjoner der som jeg ikke har bruk for. Skulle gjerne tatt vekk noe for å få bedre ytelse. Som i gamle dager når vi slettet appee og bilder på telefonen for at den skulle bli raskere.

Maxwell_400

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 23. oktober 2020, klokken 17:39

Ting som irriterer meg grenseløst er når jeg sveiper innom det animerte bildet av bilen som viser om den regenererer eller bruker fra batteriet, og tenker på hvor mye tid en eller annen gjøk har brukt på den dritten der.
Men å lage en enkel verdi som viser ladehastighet og temperatur på batteripakken - det er kliss fan umulig.

Og å ellers klare å styre ladehastigheten uten at nødblink står på?
Hør-hør!
Og men's vi er i gang, hvorfor kan jeg ikke forvarme batteri pakken eller senke bilen over 40km/t? Den vil jo uansett ha bedre bakkeklaring enn EQC. Apropos kamera, jeg har ikke merkbart lag. Heller ikke støv i baksetet.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

Sitat fra: RayBomb på lørdag 24. oktober 2020, klokken 07:24
Samtidig å lage kode som husker innloggingene til InControl RoutePlanner og WiFi er visst også svært vanskelig for dem  >:(
Ingen forbedring på 19.2

Det er vel forberedelser til Sota for mer av bilen som er innholdet her. Mr. WattCat mente dette ikke vil komme på denne modellen - vi får se hva de kommer med, men veldig fort går det ikke. Kanskje best slik...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Stikkkontakt

Jeg ser at de første kundene har fått MY2021 i UK.
En eier rapporterer idag om 112kw ladefart. Da er spørsmålet om det er HW eller SW som utgjør forskjellen fra de eldre bilene.

Tellus

Garantert SW 😀

Dette tyder på at ryktene om ny BMS programvare er på vei. Før vi eksisterende I-Pace eiere kan få den må vi oppgradere til TCU 19.2.

Stikkkontakt

Sitat fra: Tellus på lørdag 24. oktober 2020, klokken 20:49
Garantert SW 😀

Dette tyder på at ryktene om ny BMS programvare er på vei. Før vi eksisterende I-Pace eiere kan få den må vi oppgradere til TCU 19.2.

Har de startet utlevering av 2021 i Norge? Ingen som har forsøkt å hurtiglade?
EV320 er vel kommet i butikkene?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA