Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommende programvareoppdateringer for Jaguar I-Pace

Startet av Tellus, søndag 15. september 2019, klokken 22:38

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 26. februar 2020, klokken 08:25
Sitat fra: Tellus på tirsdag 25. februar 2020, klokken 18:40
Denne er visst en del av H264 for de som har fått den etter 29. januar. Er nok ikke så veldig spennende denne tipper jeg.

"A Battery Energy Control Module (BECM) software update is available for vehicles to provide the latest charging improvements which have already completed campaign H264 prior to 29th January 2020."

Høres ut som en bugfix.

En del i-pace eiere har rapportert om og også langt på vei dokumentert økt forbruk etter H264. Kan jo være at noe faktisk har gått galt på noen biler.

Maxwell_400

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 29. februar 2020, klokken 09:46
Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 26. februar 2020, klokken 08:25
Sitat fra: Tellus på tirsdag 25. februar 2020, klokken 18:40
Denne er visst en del av H264 for de som har fått den etter 29. januar. Er nok ikke så veldig spennende denne tipper jeg.

"A Battery Energy Control Module (BECM) software update is available for vehicles to provide the latest charging improvements which have already completed campaign H264 prior to 29th January 2020."

Høres ut som en bugfix.

En del i-pace eiere har rapportert om og også langt på vei dokumentert økt forbruk etter H264. Kan jo være at noe faktisk har gått galt på noen biler.
Virker som H280 forbedrer kompatibiliteten med enkelte ladere. Når det gjelder H264 og at enkelte brukere får økt forbruk så er dette min teori:

En av de store endringene på H264 var at spjeldene foran lukker seg oftere for å forbedre aerodynamikk. Ulempen er at varmepumpa blir mindre effektiv da luftstrømmen gjennom pumpa blir lavere.

Mao. du må opp i en viss hastighet for at H264 skal være effektiv. Kjører du "sakte" og ønsker god varme i kupeen prøv heller komfort modus.

Nå er denne tråden om kommende oppdateringer så til JaguarNorge: gi meg en knapp så jeg kan forvarme batteriene på samme måte som jeg kan forvarme kupeen. Det er helt ok at de begge ikke kan kjøres samtidig.
Kan gjerne betateste med en API kommando også.

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

JaguarNorge

Vi har allerede notert dette ønsket, Maxwell_400.  :)

4Matic Fanatic

Sitat fra: JaguarNorge på tirsdag 03. mars 2020, klokken 08:15
Vi har allerede notert dette ønsket, Maxwell_400.

Forhåpentligvis sammen med ønsket om visning av aktuell batteritemperatur  :)

Maxwell_400

Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 10. mars 2020, klokken 20:00
Sitat fra: JaguarNorge på tirsdag 03. mars 2020, klokken 08:15
Vi har allerede notert dette ønsket, Maxwell_400.

Forhåpentligvis sammen med ønsket om visning av aktuell batteritemperatur  :)
Ja ønsker meg en EV skjerm som viser de tre kjølevannstemperaturene + alle batterispenningene, skjermen som viser hjul som går rundt er ikke så interessant. Blir litt tilbake til de instrumentene biler hadde i "gamle" dager.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

JorgenM

Ser for meg en storm av henvendelser til Support angående den og den temperaturen, om det er farlig osv.
Tror nok det er best at dette holdes skjult :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Tellus

#276
S20A er visst ute. Forhåpentligvis kommer den snart som SOTA.

https://www.ovalnews.com/tag/incontrol-touch-pro

Eyvind Bernhardsen

Sitat fra: Tellus på tirsdag 10. mars 2020, klokken 21:08
S20A er viss ute. Forhåpentligvis kommer den snart som SOTA.

https://www.ovalnews.com/tag/incontrol-touch-pro

«USB Media will now resume from the track that was playing when the vehicle was shutdown.»

Se der ja!

daktari

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 10. mars 2020, klokken 20:53
Ser for meg en storm av henvendelser til Support angående den og den temperaturen, om det er farlig osv.
Tror nok det er best at dette holdes skjult :)
De kan lage noen kule digitale instrumenter, slik de gamle analoge var. Her e-type
https://images.app.goo.gl/YqKvWtMikuugeyZ89
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Maxwell_400

Sitat fra: daktari på tirsdag 10. mars 2020, klokken 22:45
Sitat fra: JorgenM på tirsdag 10. mars 2020, klokken 20:53
Ser for meg en storm av henvendelser til Support angående den og den temperaturen, om det er farlig osv.
Tror nok det er best at dette holdes skjult :)
De kan lage noen kule digitale instrumenter, slik de gamle analoge var. Her e-type
https://images.app.goo.gl/YqKvWtMikuugeyZ89
Ja det er noe jeg faktisk ville ha betalt for! Virker som infotainment er enklere å bruke også.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Maxwell_400

Software Over The Air (SOTA) Potential Concern
A potential concern has been identified with the latest level of Next Generation Infotainment (NGI) software 'S20A_20.07.5-507626'. Whilst this concern is being investigated, we have suspended any further updates to this level. It will still be possible to complete SOTA updates, however the previous software 'S19C_19.46.4-458817' will be loaded to the vehicle. An updated communication will be issued when further information is available.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

RayBomb

#281
Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 11. mars 2020, klokken 21:45
Software Over The Air (SOTA) Potential Concern
A potential concern has been identified with the latest level of Next Generation Infotainment (NGI) software 'S20A_20.07.5-507626'. Whilst this concern is being investigated, we have suspended any further updates to this level. It will still be possible to complete SOTA updates, however the previous software 'S19C_19.46.4-458817' will be loaded to the vehicle. An updated communication will be issued when further information is available.
Sånn går det når bilene ikke har samme software versjoner på de forskjellige modulene... helt håpløst.... vil Jaguar forstå dette snart?
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

LittleHammer

Jeg rakk å få 20A. har enda ikke merket noen endringer fra 19C ved mitt daglige bruk.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Maxwell_400

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 10. mars 2020, klokken 20:53
Ser for meg en storm av henvendelser til Support angående den og den temperaturen, om det er farlig osv.
Tror nok det er best at dette holdes skjult :)
Kan jo bruke fargekoding, blått-kaldt, grønn-optimal, orange-varmt, rødt-for varmt

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

4Matic Fanatic

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 10. mars 2020, klokken 20:53
Ser for meg en storm av henvendelser til Support angående den og den temperaturen, om det er farlig osv.
Tror nok det er best at dette holdes skjult :)
Det er vel ikke nødvendigvis slik at man er idiot selv om man kjører elbil - når det har slik kritisk innvirkning på oppførselen ved lading burde batteritemperaturen absolutt være synlig. OG mulig å endre på, manuelt eller automatisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA