Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommende programvareoppdateringer for Jaguar I-Pace

Startet av Tellus, søndag 15. september 2019, klokken 22:38

« forrige - neste »

JaguarNorge

Sitat fra: TorC på torsdag 17. oktober 2019, klokken 21:14
Sitat fra: JaguarNorge på mandag 14. oktober 2019, klokken 11:23

Så hyggelig å høre! Vi skal gjøre vårt beste på å engasjere oss i sakene på forumet. Så dere vil nok se en del til oss fremover :)

Jeg vil ikke være surpump, men JaguarNorge-profilen virker litt fake. Det er litt for mye dårlig norsk og skrivefeil til at en millardbedrift som BC Norway AS kan stå bak. Jeg stoler derfor ikke heeelt på alle opplysningene som kommer derfra helt ennå.... Kan dere kanskje på en aller annen måte bekrefte deres tilknytning til BC Norway?
Du er velkommen til å ringe inn til oss i Jaguar Norge for å få dette bekreftet.

Jaro

Sitat fra: JaguarNorge på fredag 18. oktober 2019, klokken 15:46
Sitat fra: TorC på torsdag 17. oktober 2019, klokken 21:14
Sitat fra: JaguarNorge på mandag 14. oktober 2019, klokken 11:23

Så hyggelig å høre! Vi skal gjøre vårt beste på å engasjere oss i sakene på forumet. Så dere vil nok se en del til oss fremover :)

Jeg vil ikke være surpump, men JaguarNorge-profilen virker litt fake. Det er litt for mye dårlig norsk og skrivefeil til at en millardbedrift som BC Norway AS kan stå bak. Jeg stoler derfor ikke heeelt på alle opplysningene som kommer derfra helt ennå.... Kan dere kanskje på en aller annen måte bekrefte deres tilknytning til BC Norway?
Du er velkommen til å ringe inn til oss i Jaguar Norge for å få dette bekreftet.

Men kan du bekrefte at det er Jaguar Norge, eller har de outsourcet dette til et byrå?  Altså at dere svarer på vegne av Jaguar Norge, men ikke er ansatt i BC Norge.  Og om det er slik at det er Maskineriet som svarer som kundeservice så hadde det vært betryggende å vite hva slags innsikt dere har i bilene, samt hva dere har av kanaler til de riktige instansene i Jaguar Norge/BC Norge.
Uansett enig med andre her som synes at det er viktig at importøren får informert og kommentert både her og på diverse sosiale medier.
VW e-Golf 2014 - Solgt
Tesla S P85 2014 - Solgt
Tesla X75 2017 - Solgt
BMW i3s 2019 - Solgt
BMW i3 2017
Jaguar I-Pace
--  Sandnes, Rogaland --

4Matic Fanatic

Hovedsaken er at vi har en toveis kommunikasjonsforbindelse mellom oss og Jaguar her, kan gjerne være Ari Behn som skriver for alt jeg bryr meg så lenge ihvertfall NOE kommer ut, og tilsvarende tilbake.

RayBomb

Hvis noen vet hvem dette er, kan noen sende Mail eller PM til admin på dette forum for å løse opp i dette. Gjerne be om at hvis JaguarNorge er legitimt, gi brukerene en bedre mer passende rolle i forumet enn «junior member»
Jeg har prøvd å kontakte lars@elbilforum.no men får ikke svar tilbake, så det er muligens noen andre som drifter nettsiden.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

turfsurf

Sitat fra: RayBomb på lørdag 19. oktober 2019, klokken 08:11
Gjerne be om at hvis JaguarNorge er legitimt, gi brukerene en bedre mer passende rolle i forumet enn «junior member»
Jeg har prøvd å kontakte lars@elbilforum.no men får ikke svar tilbake, så det er muligens noen andre som drifter nettsiden.
Roller får man etter aktivitet (posting). Lars er ikke (hoved)admin på forumet lengre.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ingeniøren

Sitat fra: turfsurf på lørdag 19. oktober 2019, klokken 08:15
Sitat fra: RayBomb på lørdag 19. oktober 2019, klokken 08:11
Gjerne be om at hvis JaguarNorge er legitimt, gi brukerene en bedre mer passende rolle i forumet enn «junior member»
Jeg har prøvd å kontakte lars@elbilforum.no men får ikke svar tilbake, så det er muligens noen andre som drifter nettsiden.
Roller får man etter aktivitet (posting). Lars er ikke (hoved)admin på forumet lengre.

For egen det har det null betydning om man har 10 eller 10000 poster. Det som er viktig er at man kommer med fornuftige innspill. Synes vi skal akseptere hans ord på at han representere Jaguar og la det være med det, ellers kan det hende de bare trekker seg ut stille og rolig. Per nå er det mye nyttig info som har tilkommer oss og ser ingen grunn til å tvile på riktigheten. Hans ord er vel heller ikke lov så om alt blir slik har man ingen garanti for...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

turfsurf

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 19. oktober 2019, klokken 09:26
For egen det har det null betydning om man har 10 eller 10000 poster. Det som er viktig er at man kommer med fornuftige innspill. Synes vi skal akseptere hans ord på at han representere Jaguar og la det være med det, ellers kan det hende de bare trekker seg ut stille og rolig. Per nå er det mye nyttig info som har tilkommer oss og ser ingen grunn til å tvile på riktigheten.
Helt enig, skjønner ikke denne "heksejakten" noen starter her. Har ikke sett det for andre som representerer firmaet her. Denne typen oppførsel vil ikke akkurat oppmuntre firma til å bidra på forumet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Egil Fonn

Sitat fra: turfsurf på lørdag 19. oktober 2019, klokken 09:30
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 19. oktober 2019, klokken 09:26
For egen det har det null betydning om man har 10 eller 10000 poster. Det som er viktig er at man kommer med fornuftige innspill. Synes vi skal akseptere hans ord på at han representere Jaguar og la det være med det, ellers kan det hende de bare trekker seg ut stille og rolig. Per nå er det mye nyttig info som har tilkommer oss og ser ingen grunn til å tvile på riktigheten.
Helt enig, skjønner ikke denne "heksejakten" noen starter her. Har ikke sett det for andre som representerer firmaet her. Denne typen oppførsel vil ikke akkurat oppmuntre firma til å bidra på forumet.
:+1: Helt enig. Fint JaguarNorge tar seg tid til å besvare poster på forumet her  :)
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

dsi

Synes det er bra at jaguar har kommet med mer info her på forumet og fb. Skjønner ikke all den spekulasjonen på om den er falsk eller ikke, kan nesten tro at vi har blitt litt påvirket av en annen i USA.

RayBomb

Sitat fra: turfsurf på lørdag 19. oktober 2019, klokken 09:30
Helt enig, skjønner ikke denne "heksejakten" noen starter her. Har ikke sett det for andre som representerer firmaet her. Denne typen oppførsel vil ikke akkurat oppmuntre firma til å bidra på forumet.
Vet ikke om noe heksejakt, men syntes det kunne vært OK både for gamle og nye forum lesere/bruker å fort se at dette er faktisk en uttalelse fra selveste Jaguar Norge om ditt og datt. Dette hadde etter min mening blitt gjort kjempeenkelt ved å gi slike viktige aktører/brukere en spesifikk rolle i forumet som spesifiserer at dette er en offisiell aktør.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

LittleHammer

Kommer det noe mail fra Jaguar eller forhandler om disse oppdateringene?
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

JaguarNorge

For å belyse dette med autentisk profil, ønsker jeg å legge til en kommentar. BC Norway AS har siden lansering av I-PACE jobbet med Maskineriet (tidl. DRS) for håndtering av kundehenvendelser på mail og telefon. Oppdraget er nå videreutviklet i form av rollen som «Community Manager», og jeg vil i sammenheng med dette, ta en mer aktiv rolle i diverse forum (som tidligere påpekt i tråden). Den nye rollen innebærer også tettere kontakt med nøkkelpersoner i BC Norway og fabrikken til Jaguar Land Rover.


xyzzy

Sitat fra: JaguarNorge på mandag 21. oktober 2019, klokken 12:24
For å belyse dette med autentisk profil, ønsker jeg å legge til en kommentar. BC Norway AS har siden lansering av I-PACE jobbet med Maskineriet (tidl. DRS) for håndtering av kundehenvendelser på mail og telefon. Oppdraget er nå videreutviklet i form av rollen som «Community Manager», og jeg vil i sammenheng med dette, ta en mer aktiv rolle i diverse forum (som tidligere påpekt i tråden). Den nye rollen innebærer også tettere kontakt med nøkkelpersoner i BC Norway og fabrikken til Jaguar Land Rover.

Om vi skal komme litt tilbake på track her:

Hva er status for SOTA-oppdateringer - kommer disse nå automatisk fra Jaguar, eller må man kontakte sin forhandler for å komme opp på 19B? Om de skal komme automatisk fra Jaguar, finnes det noen tidsplan?

JaguarNorge

Sitat fra: LittleHammer på lørdag 19. oktober 2019, klokken 22:07
Kommer det noe mail fra Jaguar eller forhandler om disse oppdateringene?
Nei, dessverre. Denne informasjonen får vi fra fabrikken. Når de velger å kommunisere dette til oss varierer veldig, og oftest får vi denne informasjonen samme dag som lanseringen av kampanjen.



JaguarNorge

Sitat fra: xyzzy på mandag 21. oktober 2019, klokken 13:35
Sitat fra: JaguarNorge på mandag 21. oktober 2019, klokken 12:24
For å belyse dette med autentisk profil, ønsker jeg å legge til en kommentar. BC Norway AS har siden lansering av I-PACE jobbet med Maskineriet (tidl. DRS) for håndtering av kundehenvendelser på mail og telefon. Oppdraget er nå videreutviklet i form av rollen som «Community Manager», og jeg vil i sammenheng med dette, ta en mer aktiv rolle i diverse forum (som tidligere påpekt i tråden). Den nye rollen innebærer også tettere kontakt med nøkkelpersoner i BC Norway og fabrikken til Jaguar Land Rover.

Om vi skal komme litt tilbake på track her:

Hva er status for SOTA-oppdateringer - kommer disse nå automatisk fra Jaguar, eller må man kontakte sin forhandler for å komme opp på 19B? Om de skal komme automatisk fra Jaguar, finnes det noen tidsplan?
Åpne kampanjer skal alltid utføres hos en forhandler. Det kan finnes kampanjer som åpner opp for SOTA, men det kommer an på bilmodell og årsmodell.
19B skal gjøres hos forhandler, eller så kan den pushes fra forhandler til bil, men da må du alltid ta kontakt med forhandleren før dette kan skje.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA