Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommende programvareoppdateringer for Jaguar I-Pace

Startet av Tellus, søndag 15. september 2019, klokken 22:38

« forrige - neste »

JaguarPace

Sitat fra: Tellus på mandag 14. oktober 2019, klokken 20:17
Personen på UK forumet jeg nevnte i et tidligere innlegg fikk i dag to  nye oppdateringer. 101E og 102E. 103E er fortsatt ikke klar og det er den vi venter mest på.

Var inne og sjekket status på min bil i kveld på topix.jaguar, og ser at det ligger inne disse 3 kampanjene på min bil også. (101E, 102E og 103E). Regner med jeg da kan bestille time hos min forhandler for oppdatering?
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

RayBomb

Sitat fra: Tellus på mandag 14. oktober 2019, klokken 20:17
.....Ellers så hadde det vært fint om JaguarNorge kunne si noe om 19B blir åpnet for alle over SOTA eller om vi må henvende oss til forhandler for å få den. I og med den fikser blant annet forsinkelser i ryggekamera så er dette en oppdatering jeg vil anta absolutt alle I-Pace eier ønsker å få gjort.
Jeg har ikke merket noen forskjell på forsinkelsen i forhold til 19A
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

4Matic Fanatic

Sitat fra: RayBomb på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 21:59
Jeg har ikke merket noen forskjell på forsinkelsen i forhold til 19A
Det har jeg. Det er stor forskjell på hvor mye det hakket og hvilken forsinkelse jeg opplevde med S19A-variantene og S19B.

RayBomb

Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 22:07
Det har jeg. Det er stor forskjell på hvor mye det hakket og hvilken forsinkelse jeg opplevde med S19A-variantene og S19B.
Da er det forskjell fra bil til bil, eller muligens er oppfattelsen av forsinkelsen relativ? 🤪

Jeg har hvertfall masse forsinkelse enda på 19B
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

4Matic Fanatic

Sitat fra: RayBomb på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 22:13
Jeg har hvertfall masse forsinkelse enda på 19B
Den er ikke 100%, men det er stor forskjell fra tidligere. Faktisk så mye at jeg nesten ikke reagerer på det lengre.

fantonsen

Sitat fra: RayBomb på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 22:13
Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 22:07
Det har jeg. Det er stor forskjell på hvor mye det hakket og hvilken forsinkelse jeg opplevde med S19A-variantene og S19B.

Da er det forskjell fra bil til bil, eller muligens er oppfattelsen av forsinkelsen relativ?

Jeg har hvertfall masse forsinkelse enda på 19B

Det kan nok være litt forskjeller mellom biler her, og ikke minst induviduelle oppfattelser av dette.
Men jeg målte tidligere (S18C) den konstante forsinkelsen i min bil til 0.6 sekunder. I tillegg til noe hakking innimellom.

Jeg var innom S19A en stund, og opplevde ikke noe særlig forbedring da, men gjorde ikke måling av denne versjonen.

Nå med S19B gjorde jeg en ny måling igjen. Og denne gangen var den konstante forsinkelsen redusert til 0.3 sekunder. I tillegg opplever jeg mindre hakking, men dette vanskelig å måle, og vil nok kunne variere noe med annen aktivitet i dette systemet til bilen.

Så resultatet er at forsinkelsen er ca. halvert fra S18C til S19B (og trolig også fra S19A).
Men 0.3 sekunder er fortsatt alt for mye. Jeg er ikke fornøyd før denne er under 0.1 sekund, som bør være et absolutt minimumskrav.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Ingeniøren

#21
Sitat fra: fantonsen på onsdag 16. oktober 2019, klokken 07:40
Sitat fra: RayBomb på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 22:13
Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 22:07
Det har jeg. Det er stor forskjell på hvor mye det hakket og hvilken forsinkelse jeg opplevde med S19A-variantene og S19B.

Da er det forskjell fra bil til bil, eller muligens er oppfattelsen av forsinkelsen relativ?

Jeg har hvertfall masse forsinkelse enda på 19B

Det kan nok være litt forskjeller mellom biler her, og ikke minst induviduelle oppfattelser av dette.
Men jeg målte tidligere (S18C) den konstante forsinkelsen i min bil til 0.6 sekunder. I tillegg til noe hakking innimellom.

Jeg var innom S19A en stund, og opplevde ikke noe særlig forbedring da, men gjorde ikke måling av denne versjonen.

Nå med S19B gjorde jeg en ny måling igjen. Og denne gangen var den konstante forsinkelsen redusert til 0.3 sekunder. I tillegg opplever jeg mindre hakking, men dette vanskelig å måle, og vil nok kunne variere noe med annen aktivitet i dette systemet til bilen.

Så resultatet er at forsinkelsen er ca. halvert fra S18C til S19B (og trolig også fra S19A).
Men 0.3 sekunder er fortsatt alt for mye. Jeg er ikke fornøyd før denne er under 0.1 sekund, som bør være et absolutt minimumskrav.

Hvordan måler du dette ??

Selv opplever jeg massiv hastighetsforbedring fra 18D til 19B. Det gjelder generelt på alt, dog skeptisk til at 12V lading har falt ut hos enkelte og enda til kanskje gått ut over bremser - det er ikke bra.

101E, 102E og 103E skal være service'er i følge engelsk forum ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

fantonsen

#22
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 16. oktober 2019, klokken 08:41
Hvordan måler du dette ??

Dette måler jeg enkelt med 2 stoppeklokker som startes likt.
(Enklest med 3 stk. mobiler/nettbrett, hvor den 3. er for video, pluss en hjelpe-person)
- Ta først video av begge side om side for å sjekke tids-forskjellen mellom disse.
- Flytt så den ene foran et kamera, og ta ny video hvor en er ved siden av skjermen, og den andre vises i skjermbildet.
Da kan en se hvor mye forsinket bildet i skjermen er

Se forøvrig min post om dette her:
https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=2450&p=33727#p33727

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 16. oktober 2019, klokken 08:41
101E, 102E og 103E skal være service'er i følge engelsk forum ?

Det var først spekulasjoner om at dette var for servic'er, men de siste dagene er det vel mere eller mindre bekreftet at dette istedenfor er de planlagte oppdateringene for redusert forbruk og økte ladehastigheter.
Men tiden vil vise hva som faktisk er rett.

Edit: Var akkurat på telefon med verkstedet til Sandven, og de påstår fortsatt at dette er for servicer. Så ikke lett å bli klok på disse foreløpig. Men jeg tror mest på at dette er forhandlere som ikke er fullt oppdatert enda.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Stikkkontakt

Jeg fikk ny oppdatering pushet OTA av Sandven idag.
19B_19.40.4-436082

RayBomb

Sitat fra: JaguarNorge på mandag 14. oktober 2019, klokken 11:23
Så hyggelig å høre! Vi skal gjøre vårt beste på å engasjere oss i sakene på forumet. Så dere vil nok se en del til oss fremover :)
Denne uttalelsen gjør meg svært glad! Fortsett sånn!
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Ingeniøren

Sitat fra: fantonsen på onsdag 16. oktober 2019, klokken 09:37
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 16. oktober 2019, klokken 08:41
Hvordan måler du dette ??

Dette måler jeg enkelt med 2 stoppeklokker som startes likt.
(Enklest med 3 stk. mobiler/nettbrett, hvor den 3. er for video, pluss en hjelpe-person)
- Ta først video av begge side om side for å sjekke tids-forskjellen mellom disse.
- Flytt så den ene foran et kamera, og ta ny video hvor en er ved siden av skjermen, og den andre vises i skjermbildet.
Da kan en se hvor mye forsinket bildet i skjermen er

Se forøvrig min post om dette her:
https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=2450&p=33727#p33727

Ser man det  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 16. oktober 2019, klokken 08:41
.. dog skeptisk til at 12V lading har falt ut hos enkelte...
Jeg har hatt feil på 12V-ladingen siden den siste S19A kom i august. Dvs jeg tror det var da det oppsto men kan jo være totalt urelatert.
Alt fungerer bra såfremt jeg ikke lar bilen lade til 100% og deretter stå tilkoblet, da tappes 12V'en, samme som omtales her: https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=2368#p31856

Har hatt dette skje 3 ganger nå, og har samme feil etter S19B.
Kobler på en vanlig 12V-lader noen minutter og verden er god igjen.

Når jeg ikke har fått fiksa det som ligger på bilen min i Topix enda tenker jeg at jeg venter til alle 10x-kampanjene er klare, regner med i løpet av november kanskje..

TorC

Sitat fra: JaguarNorge på mandag 14. oktober 2019, klokken 11:23

Så hyggelig å høre! Vi skal gjøre vårt beste på å engasjere oss i sakene på forumet. Så dere vil nok se en del til oss fremover :)

Jeg vil ikke være surpump, men JaguarNorge-profilen virker litt fake. Det er litt for mye dårlig norsk og skrivefeil til at en millardbedrift som BC Norway AS kan stå bak. Jeg stoler derfor ikke heeelt på alle opplysningene som kommer derfra helt ennå.... Kan dere kanskje på en aller annen måte bekrefte deres tilknytning til BC Norway?
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

JorgenM

En kvinnelig ansatt hos Jaguar siterte fra denne tråden på Facebook tidligere denne uka, med ekte profil så det virker troverdig :)

https://touch.facebook.com/groups/1295166550564979?view=permalink&id=2525557254192563
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Chimp

Ja dette virker ekte.
Det er sikkert 1 person som gjør dette og ikke slik at de bruker all verdens tid på å gå korrektur av orddelingsfeilene du sikter til.
Viktigste er at de svarer , det synes jeg er supert - stå på!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA