Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommende programvareoppdateringer for Jaguar I-Pace

Startet av Tellus, søndag 15. september 2019, klokken 22:38

« forrige - neste »

Maxwell_400

Sitat fra: JorgenM på fredag 11. juni 2021, klokken 19:44
Jeg liker også fortsatt i-Pace svært godt, selv om jeg drømmer om en iX og det er først og fremst hengervekta jeg skulle hatt mer av (pga endel hest-kjøring og hater å kjøre min fars fossil-Toyota...).

Fatter ikke hvorfor de ikke typegodkjenner den for høyere hengervekt, både festet og bilen tåler jo mere enn 750kg.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 11. juni 2021, klokken 12:00
Sitat fra: RodeoKlovn på torsdag 10. juni 2021, klokken 14:54
...Men de sa også at det var en større oppdatering på vei, som skulle komme i slutten av juni.
Mulig det bare er meg, men sitter med et inntrykk at det alltid er en "større oppdatering på vei" når det er noe som er ugreit eller man ønsker retting av.
Noen ganger tar det et halvt år før den faktisk kommer, og er ikke alltid så stor heller .

Uansett hjelper det ikke meg da bilen tilsynelatende ikke vil oppdatere annet enn infotainment. TCU 14.2 burde vært på 19.2 nå om SOTA hadde fungert her. Det bør være en bug god nok til at de gjør det på verksted.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Tellus

For å kunne oppdatere TCU OTA mener jeg å ha lest at du minimum må ha 16.2 av TCU.

Tellus

Ser ut til å være en del oppdateringer på gang nå.

S21B_21.37.2-778242 (dette er vel infotainment oppdateringer for 1.gen I-Pace).
https://www.ipaceforums.co.uk/threads/new-incontrol-touch-pro-software-release-s21b_21-37-2-778242.5177/#post-69191

TCU 20.2 (for alle biler vil jeg tro)
https://www.ipaceforums.co.uk/threads/tcu-20-2.5175/

I tillegg skal det være en Pivi Pro oppdatering som blant annet muliggjhør trådløs Apple CarPaly.

Noen som har fått noen av disse ?

Maxwell_400

For min del så er disse oppdateringene like spennende som å se maling tørke, gir meg ikke noe nytt.

Det er jo heller ingen changelog på 20.2 eller BECS oppdateringen så en aner ikke hva som er forbedret/fikset.

Skal snart inn på service så jeg antar de oppdaterer der det er nødvendig.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

#425
Tikket inn en melding hos meg om oppdatering i går. For kaldt til å ta det i garasjen så tar det ifm kjøring til jobb i morgen. Har SIM kort i bilen, men ikke helt sikker på om det trengs for å laste ned...

Er enig at de kunne kostet på seg en litt mer detaljert beskrivelse av hva som er fikset. Merket ikke veldig mye endringer fra 14.2 til 19.2, og SIM kortet faller forsatt ut med tid og stunder. Dog, synes jeg det er like spennende hver gang  :)

Og så tikket S21B_21.37.2-778242 inn i dag...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Installerte S21B her også, har egentlig ikke sett noe nytt. Pivi Pro har muligheten til å sette maks ladenivå da Jaguar nå anbefaler å lade maksimalt til 80% eller lavere, men fant ikke det på denne versjonen av Touch Pro heller.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Tellus

#427
Sier Jaguar dette nå vdr lading ?
Etter tre år med babbel om at vi kan lade til 100% hver dag har de endelig funnet ut det alle andre har visst siden Nissan Leaf gjorde sitt inntog for 2011.
Bedre sent en aldri. Heldigvis har jeg passet godt på batteriet mitt til tross for særdeles liten hjelp fra Jaguar sin side.

Ingeniøren

#428
Synes det er blitt noe rart med auto lyset etter at jeg la inn S21B.

Når jeg kjørte fra jobb for 2 dager siden var det sol men lyset sto på. Etter en stund skrudde det seg av og fikk ikke skrudd det på og måtte sette på lyset manuelt da det begynte å skumre og lyse burde kommet på.... Vel hjemme så slo jeg av bilen og på og da var alt ok.

Edit: Har ikke merket noe spesielt etter dette, så det var vel bare litt bil hikke  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Sitat fra: Tellus på torsdag 02. desember 2021, klokken 23:31
Sier Jaguar dette nå vdr lading ?
Etter tre år med babbel om at vi kan lade til 100% hver dag har de endelig funnet ut det alle andre har visst siden Nissan Leaf gjorde sitt inntog for 2011.
Bedre sent en aldri. Heldigvis bar jeg passet godt på batteriet mitt til tross for særdeles liten hjelp fra Jaguar sin side.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

RodeoKlovn

Er det noen måte jeg kan "trigge" oppdateringer? Har ikke fått noe i bilen enda, og når jeg søker får jeg bare opp at det ikke er noen oppdateringer tilgjengelig. Fikk 19.2 først i september, og da måtte forhandler pushe den ut til bilen etter at jeg ringte de.
2016 BMW i3
2018 BMW i3s
2019 Jaguar I-Pace HSE First Edition

esan

Jeg lurer på det samme. Er det ulike tidspunkt for hver enkelt bil for når en oppdatering blir tilgjengelig?
Jeg har enda ikke fått S21B oppdateringen.

Tellus

Ikke jeg heller. Kommer nok med tid og stunder. Disse oppdateringene rulles ut ganske så gradvis. Noen ganger stopper det helt opp hvis det oppdages problemer.

Theppan

Da kom siste Bilprogramvare (TCU) OTA i går. Opp fra 19.2 til 20.2
Sto også at Batterikontrollmodulen ble oppgradert, men den står fremdeles på BP-AAG-BD-AD-BE.
Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

Maxwell_400

Nyere enn min, var nylig på service og TCU er 19.2, BCM BP-AAE-BC-AC-BE
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA