Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommende programvareoppdateringer for Jaguar I-Pace

Startet av Tellus, søndag 15. september 2019, klokken 22:38

« forrige - neste »

espenri

Ja, det hørte jeg også i går, to ganger i løpet av 3-4 timer kjøring. Merkelig...
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Tellus

Har ikke lagt merke til noen pip, men skal høre bedre etter neste gang jeg kjører bilen. Har logget inn på WiFi igjen og skal sjekke om bilen husker passordet bedre nå.

JorgenM

50km med ny SW og ikke hørt et pip. Kan du ha mus i bilen din? :D
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Maxwell_400

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

RodeoKlovn

Nettopp kjøpt en 2019 HSE FE, hvor det står at Vehicle Connectivity System er på 14.2. Under Battery Energy Control System står det ingenting.

Infotainment software oppdaterte seg selv 30/5, der har jeg nå S21A

Har ringt forhandler, og fikk beskjed om at jeg må innom de for å sjekke status ordentlig der. Men de sa også at det var en større oppdatering på vei, som skulle komme i slutten av juni. Noen som vet mer om denne?
2016 BMW i3
2018 BMW i3s
2019 Jaguar I-Pace HSE First Edition

espenri

Jeg fikk beskjed om at de du refererer til ikke blir oppdatert med mindre bilen er inne for noe spesifikt hvor det er en av utbedringspunktene. Jeg hadde samme versjoner som deg.

Jeg fikk min oppdatert etter andre besøk med samme feil.

Har ikke hørt noe om forestående stor oppdatering, men det er alltids spennende :)

/Espen
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

RodeoKlovn

Har din oppdatert seg OTA etter at du fikk det gjort hos forhandler?
2016 BMW i3
2018 BMW i3s
2019 Jaguar I-Pace HSE First Edition

Ingeniøren

Min har og TCU 14.2 og fungerer helt fint. Ser dog ikke ut som TCU oppdateres over SOTA, så jeg har bedte de fikse det ifm service 1 juli, så får vi se hva som skjer....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

espenri

Jeg har aldri fått TCU eller BMS oppdatert over OTA, men jeg tror heller ikke det er noen nyere versjon. Min ble oppdatert i mai hos forhandler.

Infotainment oppdateres problemfritt OTA. Har eget SIM-kort i bilen.

Mens vi snakker om oppdateringer, hvordan er det egentlig meningen at man skal oppdatere kartunderlaget? I alle referanser hos Jaguar så står det at man skal ta ut minnekortet fra bilen og bruke det for å oppdatere. Men det er da virkelig ikke noe minnekort i bilen. Er det bare å laste det inn på en usb-lagring og overføre via usb under armlenet?
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Maxwell_400

Sitat fra: espenri på fredag 11. juni 2021, klokken 09:33
Jeg har aldri fått TCU eller BMS oppdatert over OTA, men jeg tror heller ikke det er noen nyere versjon. Min ble oppdatert i mai hos forhandler.

Infotainment oppdateres problemfritt OTA. Har eget SIM-kort i bilen.

Mens vi snakker om oppdateringer, hvordan er det egentlig meningen at man skal oppdatere kartunderlaget? I alle referanser hos Jaguar så står det at man skal ta ut minnekortet fra bilen og bruke det for å oppdatere. Men det er da virkelig ikke noe minnekort i bilen. Er det bare å laste det inn på en usb-lagring og overføre via usb under armlenet?

Ja, du går inn på https://www.jaguar.here.com/ og laster ned på en USB minnepinne med minst 64Gb kapasitet.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

4Matic Fanatic

Sitat fra: RodeoKlovn på torsdag 10. juni 2021, klokken 14:54
...Men de sa også at det var en større oppdatering på vei, som skulle komme i slutten av juni.
Mulig det bare er meg, men sitter med et inntrykk at det alltid er en "større oppdatering på vei" når det er noe som er ugreit eller man ønsker retting av.
Noen ganger tar det et halvt år før den faktisk kommer, og er ikke alltid så stor heller .

Stikkkontakt

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 11. juni 2021, klokken 12:00
Sitat fra: RodeoKlovn på torsdag 10. juni 2021, klokken 14:54
...Men de sa også at det var en større oppdatering på vei, som skulle komme i slutten av juni.
Mulig det bare er meg, men sitter med et inntrykk at det alltid er en "større oppdatering på vei" når det er noe som er ugreit eller man ønsker retting av.
Noen ganger tar det et halvt år før den faktisk kommer, og er ikke alltid så stor heller .

Jeg har gitt opp at det kommer oppdateringer som gjør bilen bedre. Kritiske fiks kan man håpe på , men ikke noe mer.
i4 M50 er bestilt. Tror det er en bedre bil på absolutt alle parametre som er relevant for meg. Kommer dog til å savne hevemulighet og glasstak.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 11. juni 2021, klokken 12:08
...i4 M50 er bestilt. Tror det er en bedre bil på absolutt alle parametre som er relevant for meg. Kommer dog til å savne hevemulighet og glasstak.
At en 2022-modell elbil overgår en 2018-modell skulle jommen bare mangle,
og BMW leverer nok på rekkevidde og kjøreegenskaper.

For min del takler jeg ikke BMW's designspråk nå om dagen, hverken inn- eller utvendig.
Jeg varierer fra "det der var rart" til "gudbedre hvor stygt"  :)

I-Pace er fremdeles en jævla bra bil - på flere plan.
Det finnes fremdeles ingen elektriske konkurrenter som kan henge med rundt Ringen, før man deretter vader gjennom 50cm vann, eller durer over en høy fortauskant eller en traktorvei opp til hytta ..

Maxwell_400

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 11. juni 2021, klokken 17:56

I-Pace er fremdeles en jævla bra bil - på flere plan.
Det finnes fremdeles ingen elektriske konkurrenter som kan henge med rundt Ringen, før man deretter vader gjennom 50cm vann, eller durer over en høy fortauskant eller en traktorvei opp til hytta ..

Må si meg enig der, det er IMHO bare Taycan som kan konkurrere når det gjelder kjørefølelse men Taycan mangler de andre kvalitetene (bortsett fra ladehastighet da  :) ). Koser meg fremdeles med Jaguaren både innvendig og utvendig.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

JorgenM

Jeg liker også fortsatt i-Pace svært godt, selv om jeg drømmer om en iX og det er først og fremst hengervekta jeg skulle hatt mer av (pga endel hest-kjøring og hater å kjøre min fars fossil-Toyota...).
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA