Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommende programvareoppdateringer for Jaguar I-Pace

Startet av Tellus, søndag 15. september 2019, klokken 22:38

« forrige - neste »

Ingeniøren

Fikk og denne i dag. Har parallel SIM i bilen så vet ikke over hvilket kort den kom over.

I følge WattCat er dette oppdatering for Jaguar XJ og F, og intet nytt for I-Pace. Trodde det kanskje var 19.2 så litt skuffet :o
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Stikkkontakt

Jeg tror ikke vi bør holde pusten mens vi venter på oppdateringer.
Det virker som om også IT-avdelingen til JLR er i full lockdown.

Maxwell_400

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 31. januar 2021, klokken 19:15
Fikk og denne i dag. Har parallel SIM i bilen så vet ikke over hvilket kort den kom over.

I følge WattCat er dette oppdatering for Jaguar XJ og F, og intet nytt for I-Pace. Trodde det kanskje var 19.2 så litt skuffet :o
19.2 ? Den fikk jeg 7de November, hvis du ikke får den OTA så må du til forhandler.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Tellus

TCU oppdatering fungerer ikke for noen biler. Tror faktisk TCU må skiftes. Et mulig symptom er at programvareversjon ikke vises:


Sitat fra: DrNogood på fredag 20. november 2020, klokken 11:03
Fikk tilbake bilen etter en tur på verksted for to SW-problemer,

  • Et større problem er at TCU ikke viser programvareversjon for seg selv eller batteristyringssystemet, og klarer ikke motta OTA for disse to enhetene, så ingen 19.2 eller ny batteristyring. Dette klarte de ikke fikse, så bilen må inn en gang til.

Ingeniøren

Sitat fra: Maxwell_400 på mandag 01. februar 2021, klokken 09:28
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 31. januar 2021, klokken 19:15
Fikk og denne i dag. Har parallel SIM i bilen så vet ikke over hvilket kort den kom over.

I følge WattCat er dette oppdatering for Jaguar XJ og F, og intet nytt for I-Pace. Trodde det kanskje var 19.2 så litt skuffet :o
19.2 ? Den fikk jeg 7de November, hvis du ikke får den OTA så må du til forhandler.

Forhandleren min forstå meg ikke  :)

At jeg ikke får det over SOTA kan mulig ha noe med at det fortsatt er på TCU 14.2. Så en undersøkelse på det engelske forumet og det var ytters få med 14.2 som hadde fått noen oppdatering over SOTA på TCU. Forsøke å få det fikset når jeg var inne til H264 oppdatering i fjor sommer men han i skranken forstod ikke hva jeg snakket om og gav opp - har jeg ikke noen viktig bug i min bruk og MY21 er jeg kun marginalt raskere på lading, så trolig lite å hente...

Ellers viste bilen alle versjoner av programvare når bilen var ny - forsvant med første oppdatering av informatikk. Har og sett folk få det fikset etter å ha klaget så det kan være en enkel setting. Har lest noe om at enkelte versjoner ikke rapporterer korrekt versjon tilbake til server og da skjer det ikke noe. Mer tro på det enn at TCU må skiftes - håper jeg  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Tellus

Da er det kanskje ikke så ille. Da jeg var inne og fikk H264 ble TCU oppdatert fra 14.2 til 15.2. Det ble den gangen sagt at det var nødvendig for å kunne få TCU og BMS oppdateringer SOTA. Sikkert ikke samme forhandler  :)

Maxwell_400

Jeg sa jeg hadde Wifi problemer (sant) og da fikk jeg oppdatert til 18.2. Hvis du ser på release notes så ser du hva de har fikset, kan være verdt det ved et eventuelt salg.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

JorgenM

Sitat fra: Tellus på søndag 31. januar 2021, klokken 19:02
Noen som har bil uten egen datasim som har fått lastet ned oppdateringer uten å koble til WiFi tidligere ?
JA.
Både tidligere og fikk siste oppdatering som jeg lastet ned og installerte mens jeg kjørte idag. Aldri hatt eget SIM i bilen.

Eget SIM er vel for evt. musikk og jeg aner ikke hvorfor noen skulle ha bruk for å koble bilen til WIFI.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

turfsurf

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 02. februar 2021, klokken 10:42

Eget SIM er vel for evt. musikk og jeg aner ikke hvorfor noen skulle ha bruk for å koble bilen til WIFI.
Kan koble bilen mot hotspot med Wifi, i stedet for eget sim. Man får og bedre søkemuligheter og trafikkinformasjon i navi når bilen er online med ekstra sim eller WiFi. Pluss andre online apper.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

chargedup

Eget sim eller wifi trenger man vel for å logge på navigasjon (trenger bare gjøre det en gang) for å igjen kunne laste ned oppdaterte kart (som må lastes ned på data med USB, så det har ingenting med wifi eller sim og gjøre etter man har logget på).
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Tellus

Noen som har fått denne her i Norge ?
S21A_21.10.6-67661

Skal inneholde en del fikser rundt innlogging i navigasjonen. Skal visstnok også huske WiFi passord nå  :D

Link til UK forum.
https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=4542

espenri

Fikk bilen tilbake fra verksted i går, da hadde den fått denne oppdateringen. Kan ikke si jeg har merket noe forskjell, men jeg logger ikke inn i navigasjon eller bruker wifi aktivt selv.

Hva får man forresten ut av å logge inn på navigasjonen?
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

4Matic Fanatic

Sitat fra: espenri på onsdag 05. mai 2021, klokken 21:41
..Hva får man forresten ut av å logge inn på navigasjonen?
Du kan planlegge ruter/waypoints på nett/mobil, og så synces det til bilen automagisk.

Tellus

Da fikk jeg beskjed om at ny oppdatering var klar. Da får vi se hva som dukker opp neste gang jeg starter bilen  :)

Ingeniøren

#404
Fikk S21A_21.10.6-676616 13/5 over SOTA.

Har ikke merket noe spesielt bortsett fra at det har kommet et pip nå og da?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA