Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommende programvareoppdateringer for Jaguar I-Pace

Startet av Tellus, søndag 15. september 2019, klokken 22:38

« forrige - neste »

JorgenM

Det handler vel om at folk flest ikke har interesse av batteritemperatur og ladehastighet og hvis det hadde vært synlig hadde det vært nok et bekymringsmoment for mange og unødig masing mot forhandler / support.
Måtte i såfall være godt skjult og langt inn i menyene et sted, nærmest en slags 'developer-modus' som f.eks BMW har.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

4Matic Fanatic

Så du mener folk flest ikke har interesse av ladehastighet? Det er ikke inntrykket jeg sitter med - elbiler i Norge måles jo kun på rekkevidde og ladehastighet, ut fra det man ser i bilpressen...

Men naturligvis - da hadde det blitt enda mer synlig hvor elendig dette fungerer på I-pace.

4Matic Fanatic

Og hvis jeg virker grumpy så er det fordi jeg har brukt et par timer av dagen til å lade med ~60-70-80kW... der det burde stått flatt 100!

JorgenM

Ikke interesse av ladehastighet da mener jeg at de ikke har interesse av å vite eksakt hastighet når de er på tur og hurtiglader, slik dere diskuterte bilen burde vise.

Interesse for max ladehastighet ved kjøp av bil blir noe annet, da blir det et tall for sammenlikning mot andre biler :)

Litt on topic postet noen på FB at de hadde fått 19.2 ota idag.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Maxwell_400

#349
Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 23. oktober 2020, klokken 17:39
Sitat fra: bmw2002 på fredag 23. oktober 2020, klokken 13:53
...tviler på at de har ressurser til å konkurrere med de store på programvare.
De har vel bevisst ganske ettertrykkelig at de ikke kan konkurrere med noen, utenom kanskje La kidsa kode-deltakere når det gjelder programvare!

Ting som irriterer meg grenseløst er når jeg sveiper innom det animerte bildet av bilen som viser om den regenererer eller bruker fra batteriet, og tenker på hvor mye tid en eller annen gjøk har brukt på den dritten der.
Men å lage en enkel verdi som viser ladehastighet og temperatur på batteripakken - det er kliss fan umulig.

Og å ellers klare å styre ladehastigheten uten at nødblink står på?

Noe sånt kanskje ?
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Apropos oppdateringer, oppdatert fra 20B og 18.2 til 20C og 19.2, kan ikke si at det utgjør noe forskjell, bilen virket før og bilen virker nå. Passord amnesia er der fremdeles.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Tellus

Min bil har husket passord i et par dager nå etter oppgradering til 20C/19.2.

Tvi tvi.

Stikkkontakt

Sitat fra: Tellus på mandag 09. november 2020, klokken 08:50
Min bil har husket passord i et par dager nå etter oppgradering til 20C/19.2.

Tvi tvi.

Det sies at skjerm og funksjoner starter opp raskere etter oppdatering.
Jeg kan til nød si meg enig, men hadde ikke lagt merke til uten at jeg hadde lest at det var/skulle være en forskjell.

4Matic Fanatic

Sitat fra: JorgenM på fredag 06. november 2020, klokken 18:01
Ikke interesse av ladehastighet da mener jeg at de ikke har interesse av å vite eksakt hastighet når de er på tur og hurtiglader, slik dere diskuterte bilen burde vise.

Interesse for max ladehastighet ved kjøp av bil blir noe annet, da blir det et tall for sammenlikning mot andre biler
Jeg er fremdeles grunnleggende uenig. I tillegg har jo Jaguar vist at tallet de gir oss i reklamen ikke er verdt shit i den virkelige verden.

Men Stephen Boulter var jo klar på at de ikke hadde sett for seg at folk faktisk kunne så mye om elbiler. Og da vurderes sikkert noen animerte elektroner som godt nok.

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Ingeniøren

Sitat fra: Contango på tirsdag 10. november 2020, klokken 21:17
Sitat fra: Maxwell_400 på mandag 09. november 2020, klokken 08:47Noe sånt kanskje ?
Ja, noe sånt vil vi ha alle sammen - uansett bil.

Vi her inne ja, men det er noen som får helt spader av slikt - de skal bare fra A til B med minst mulig problemer  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 11. november 2020, klokken 08:34
Vi her inne ja, men det er noen som får helt spader av slikt - de skal bare fra A til B med minst mulig problemer  :)
jaja. Det finnes Kia for dem..

JorgenM

#356
Fikk push via WattCat nå nettopp om at 19.2 er tilgjengelig.
Vet ikke hvor appen får dette fra og om det faktisk gjelder min bil eller er generell info, men skal sjekke når kona kommer hjem med pus. Min er på 16.2


Oppdatert: nei, var ingen update i bilen. Sjekket både via bilens SIM og hjemme wi-fi.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ingeniøren

Sitat fra: JorgenM på torsdag 12. november 2020, klokken 10:37
Fikk push via WattCat nå nettopp om at 19.2 er tilgjengelig.
Vet ikke hvor appen får dette fra og om det faktisk gjelder min bil eller er generell info, men skal sjekke når kona kommer hjem med pus. Min er på 16.2


Oppdatert: nei, var ingen update i bilen. Sjekket både via bilens SIM og hjemme wi-fi.

Tror det er en generell melding som går til alle WattCat'er, men første gang jeg fikk en slik. Måtte sjekk jeg og  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Stikkkontakt

Ja, jeg fikk også denne. Selv om jeg oppdaterte til 19.20 og 20C for en uke siden.
For øvrig har bilen fortsatt Alzheimer og glemmer PIN-koden til SIM-kortet.
Og nå kom det opp "Feil på girkasse registrert" i noen sekunder. FØKK

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA