Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommende programvareoppdateringer for Jaguar I-Pace

Startet av Tellus, søndag 15. september 2019, klokken 22:38

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Helt vanvittig at de ikke har en side i infotainmentsystemet som viser slik informasjon. Mye mer elbilrelevant enn den tåpelige dynamic-infoen

Tellus

Helt enig. At nesten ingen elbiler viser denne infoen er hel uforståelig.

Maxwell_400

En annen premium bil, Porche Taycan, viser vel noe. Tror mange som kjøper Elbil er litt mere teknisk interesserte enn snittet og ønsker å få fram mye informasjon, siden JLR går "all-in" på elektrisitet så håper jeg de tar tilbakemeldingene og tilpasser infotainment sytemet mere for elbil.

Jeg har vært et Audi menneske i alle år og Jaguar er et nytt bekjentskap for meg, det har vært udelt positivt og jeg ser frem til hver eneste kjøretur men mye vil ha mer. 
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE


Ingeniøren

Det sies nå at SOTA av TCU programvare er sluppet  :+1:

Har det fra mr WattCat  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Tellus

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 09. august 2020, klokken 08:59
Det sies nå at SOTA av TCU programvare er sluppet  :+1:

Har det fra mr WattCat  :)

Veldig bra 👍

Litt overraskende at det er 18.2 versjonen som slippes da denne er relativt gammel. Mener å ha lest at det finnes en 19.2 versjon. Har selv 15.2 uten at jeg har vært plaget av noe spesielt utover at passordet til hjemme WLAN ikke huskes (i motsetning til passord fra delt Internett fra telefon som alltid huskes)

Maxwell_400

19.2 er vel kina relatert ? Eneste "problemet" jeg har med bilen nå er at den av og til glemmer navigasjon innlogging.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Frank_M

fikk ny InControl i går: S20B1_20.30.2-578440 Var på 6 MB så ikke de store endringene. Har ikke merket noe spesielt.
Ser også at "Bilprogramvare" (batteristyring) dukker opp på programoppdateringssiden og nå kan sjekkes for oppdateringer
--
2018 Jaguar I-pace HSE

Maxwell_400

Sitat fra: Frank_M på onsdag 12. august 2020, klokken 08:33
Ser også at "Bilprogramvare" (batteristyring) dukker opp på programoppdateringssiden og nå kan sjekkes for oppdateringer
Den har jeg hatt siden 19C og H280.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

RayBomb

Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 12. august 2020, klokken 08:39
Sitat fra: Frank_M på onsdag 12. august 2020, klokken 08:33
Ser også at "Bilprogramvare" (batteristyring) dukker opp på programoppdateringssiden og nå kan sjekkes for oppdateringer
Den har jeg hatt siden 19C og H280.
Den info kommer og går hos meg.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Ingeniøren

Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 12. august 2020, klokken 08:39
Sitat fra: Frank_M på onsdag 12. august 2020, klokken 08:33
Ser også at "Bilprogramvare" (batteristyring) dukker opp på programoppdateringssiden og nå kan sjekkes for oppdateringer
Den har jeg hatt siden 19C og H280.

Helt fra 18D for min del, men versjon av bilprogramvare for svant vel ved 19X en gang, men mulighet for å sjekke om det fantes oppdatering har vært der hele tiden. Det ryktes at dette er en setting som kan fikses på verksted. Det er folk som har klaget og fått det fikset.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ingeniøren

Ser ut som man har begynt å rulle ut bil / TCU programvare over SOTA og igjen ser det ut til at forhandler starter dette:

https://www.i-paceforum.com/threads/proof-tcu-updates-are-now-ota.6605/
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Stikkkontakt

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 20. september 2020, klokken 18:39
Ser ut som man har begynt å rulle ut bil / TCU programvare over SOTA og igjen ser det ut til at forhandler starter dette:

https://www.i-paceforum.com/threads/proof-tcu-updates-are-now-ota.6605/

Det essensielle må vel være at det kommer noen skikkelige bugfix og forbedringer.
Ser ikke helt den store nyhetsverdien av at "Jaguar kommer med SOTA oppdateringer" Det er jo bilen bygget for.

Ingeniøren

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 20. september 2020, klokken 19:21
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 20. september 2020, klokken 18:39
Ser ut som man har begynt å rulle ut bil / TCU programvare over SOTA og igjen ser det ut til at forhandler starter dette:

https://www.i-paceforum.com/threads/proof-tcu-updates-are-now-ota.6605/

Det essensielle må vel være at det kommer noen skikkelige bugfix og forbedringer.
Ser ikke helt den store nyhetsverdien av at "Jaguar kommer med SOTA oppdateringer" Det er jo bilen bygget for.

Enig i det men når han som sitter i verksted mottak ikke vet forskjell på informatikk og TCU programvare så foretrekker jeg over nett. Det skjedde når jeg hadde bilen på H264 oppdatering og spurte om de kunne oppdater min TCU programvare 14.2 til siste versjon. Fyren vister ikke forskjell og det var som å snakke til en vegg, og gav opp. Foretrekker faktisk å levere bilen til mekaniker slik jeg gjorde når jeg hadde i3. De gikk de an å snakke med om slikt....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

RayBomb

Fikk en automatisk push i dag om ny telematikk :)
Nå er jeg på 19.2

💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA