Er modelX vanntett?!

Startet av JorEl, fre 13. sep 2019, kl. 15:26

« forrige - neste »

cstromme

Sitat fra: Øggen på lør 14. sep 2019, kl. 20:34
Bilen e vel forsåvidt tett når dørene e igjen, man faen kor dritlei ej e av å tørke vatn av seta når føkkwing dørene åpnast i regn. Vatnet hoppa jo over pakningane.

Som nevnt over, og bare for å bekrefte; vi hadde dette problemet på den ene døren når vi fikk bilen for 2,5 år siden. Men etter at de gjorde noe med pakningen der har vi aldri hatt problemer med dette på noen av dørene. Og vi bruker begge bakdørene mange ganger hver dag.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

moeget

Jeg har hatt en liten lekkasje inn i høyre side bak. Det var litt frem og tilbake - først ble det tettet rundt skruene som holder gassfjæra til bakluka. Dette hjalp ikke så de måtte tette rundt det lille bakvinduet.
Jeg var redd for missfarging av interiøret, men det viser ingenting nå.
Ja, det er kjekkest med tett bil!!

TeslaModelX

Vår er vanntett i fart. Men når det har regnet og man åpner vingedørene lekker den som en sil.
Tror det skyldes lakkbehandlingen og ikke bilen i seg selv.

geear

Min har Modesta BC-04, og er (var iallfall) veldig hydrofobisk, merket ikke noen forskjell på lekkasje inn i bilen av den grunn, uten at jeg skjønner hvordan det skulle virke inn heller. Eneste årsaken har vært pakningene i toppen av døråpningen. Forstod det slik på Tesla at veldig mange biler hadde de feillimt, iallfall i den perioden jeg fikk bil i '17.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA