Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 best og mestselgende bilmodell siden 1969

Startet av Porsgrunn, onsdag 11. september 2019, klokken 22:53

« forrige - neste »

Vidar1979

Ingeniør er jo ikke en vernet tittel så alle kan kalle seg det.

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Ingeniøren

Sitat fra: Klykken på torsdag 12. september 2019, klokken 14:03
Hva ønsker du å oppnå, "ingeniøren"? Det ER solgt ufattelig mange model 3, og det GÅR mot en salgsrekord uansett hvor mye dritt du sprer om andre ting enn tema.

Kan vel svar deg, da du i alle fall var er en grei person å diskutere med. Jeg reagerte på at trådstarte skrev det var den beste bilen siden 1969, men en kort kommentar at det var jeg uenig i. Resultatet var dritt slengt tilbake, som jeg selvfølgelig ikke burde svart på. Jeg har aldri sagt at Jaguar er best, den har sine unoter den og. Faktisk er ingen bil best, men tilpasset litt forskjellig målgrupper. Best for noen, andre synes det er ei skramlekasse.

Nå har vel trådstartet moderert og oppklart sine uttalelser så da er det case closed for min del før det kommer flere personangrep.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Amoss

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 12. september 2019, klokken 19:45
Nå har vel trådstartet moderert og oppklart sine uttalelser ...

Han har oppklart hva som mentes med overskriften overfor den ene som klarte å missforstå/misstolke den. Kan ikke se at han har moderert noe.

Virker som om du leste overskriften som om den lød "Model 3 er den beste (og i tillegg mestselgende) bilmodell siden 1969!". Men det er altså ikke det som står der. Ja, han kunne helt klart droppet "best og " uten at det hadde endret noe ved betydningen av hva som står der.
Model S 85D

Toalmar

Når man teller hvor mange biler i en salgsstatistikk så er det hvor mange som er blitt registrert. Om en bilmodell har biler med feil når de leveres er de fortsatt med i statistikken.

Husker tilbake til den gang Sierra var en "populær" bilmodell da ble det registrert mange biler som sto hos forhandleren uten at de var solgt, dette for å få opp antallet på statistikken.
De begynte den gang "bilutleie" med de.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Autowinder

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 12. september 2019, klokken 19:45
Nå har vel trådstartet moderert og oppklart sine uttalelser så da er det case closed for min del før det kommer flere personangrep.
Innlegget fra 10:23 er en grei sak, men ser du ikke selv at det blir useriøst og tendensiøst med det neste innlegget ditt? Er det konstruktivt og bra for en forumdiskusjon, å reposte det bildet som mange har sett delt i en fake nedrakking av Tesla tidligere, og slenge kjekt på «Vi snakkes om noen år...» ?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Counterpointer

Sitat fra: Autowinder på torsdag 12. september 2019, klokken 21:11
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 12. september 2019, klokken 19:45
Nå har vel trådstartet moderert og oppklart sine uttalelser så da er det case closed for min del før det kommer flere personangrep.
Innlegget fra 10:23 er en grei sak, men ser du ikke selv at det blir useriøst og tendensiøst med det neste innlegget ditt? Er det konstruktivt og bra for en forumdiskusjon, å reposte det bildet som mange har sett delt i en fake nedrakking av Tesla tidligere, og slenge kjekt på «Vi snakkes om noen år...» ?
Der satte du fingeren rett på, Autowinder

Counterpointer

#37
Sitat fra: Toalmar på torsdag 12. september 2019, klokken 20:31
Når man teller hvor mange biler i en salgsstatistikk så er det hvor mange som er blitt registrert. Om en bilmodell har biler med feil når de leveres er de fortsatt med i statistikken.

Husker tilbake til den gang Sierra var en "populær" bilmodell da ble det registrert mange biler som sto hos forhandleren uten at de var solgt, dette for å få opp antallet på statistikken.
De begynte den gang "bilutleie" med de.
Lurer på hvor mange Sierra det er igjen nå?

Coswort utgaven er jo en klassiker, men de andre har stort sett forsvunnet. Bobla er også blitt skjelden, men kommer jo nå i tillegg til all veteranoppussing til å få et originalt elbilkit fra VAG basert på E-up.

Kan bli morsomt om 20 -30 år, å se hvor mange Model 3 som fremdeles finnes og hva folk mener om dem da.

1000kwh

Sitat fra: Autowinder på torsdag 12. september 2019, klokken 21:11
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 12. september 2019, klokken 19:45
Nå har vel trådstartet moderert og oppklart sine uttalelser så da er det case closed for min del før det kommer flere personangrep.
Innlegget fra 10:23 er en grei sak, men ser du ikke selv at det blir useriøst og tendensiøst med det neste innlegget ditt? Er det konstruktivt og bra for en forumdiskusjon, å reposte det bildet som mange har sett delt i en fake nedrakking av Tesla tidligere, og slenge kjekt på «Vi snakkes om noen år...» ?
Det er en taktikk å vri det over til at en selv er blitt angrepet. Gjerne med personangrep som sympatikortet..

Vidar1979

Toppen av kransekaka er å klage i andre fora (hifisentralen) under samme brukernavn over den håpløse Tesla menigheten her.

bjornskj

En kan vel spørre seg om at det er en bra ting at det nå har gått fra "Wow, en TM3!" til "Gjeeesp, enda en TM3"  ;) Personlig skjønner jeg hvorfor den har solgt så bra for bilen selv er både morsom å kjøre samt helt grei for en liten familie. Må riktignok innrømme at jeg savner bagasjerommet i den gamle stasjonsvogna dog.

jlan

Sitat fra: bjornskj på fredag 13. september 2019, klokken 09:27
Må riktignok innrømme at jeg savner bagasjerommet i den gamle stasjonsvogna dog.
Ja, slik sett kunne Tesla spart seg å gjøre så mange endringer fra Model 3 til  Model Y, de kunne bare laget en stasjonsvognutgave av Model 3. Selv om det ville gitt en litt høyere Cd, så ville ikke CdA blitt så mye høyere.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

RuneW

Sitat fra: bjornskj på fredag 13. september 2019, klokken 09:27
En kan vel spørre seg om at det er en bra ting at det nå har gått fra "Wow, en TM3!" til "Gjeeesp, enda en TM3"  ;)

Selv om det var morsomt å være "den første i bydelen med TM3", så vil jeg si jo flere jo bedre.

Om du har behov for å skille seg ut, så er nok ikke TM3 noe for deg (og blir det i mindre og mindre grad)  :D
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Tellus

Sikkert trygt og godt når samtlige naboer har maken bil.

Kulhetsfaktoren blir nok ikke all verden så for dem som synes bil er gøy så blir denne nye 'folkevognen' ganske kjip.

Håvar

Dersom en har behov for å skille seg ut må man enten kjøpe en bil andre ikke har råd til eller en bil andre ikke vil ha. Da er Tesla feil valg.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA