Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla-biler med FSD får V10 først

Startet av Motorwatt, søndag 08. september 2019, klokken 20:30

« forrige - neste »

Motorwatt

Tesla-biler med FSD blir prioritert med V10, og kanskje allerede neste uke. Dette gjelder, etter det jeg skjønner, de som har kjøpt FSD før 1. mars iår:

https://electrek.co/2019/09/08/tesla-early-access-elon-musk-v10-software/
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Kjekt å høre at endelig ble det noe valuta for pengene for de som har kjøpt FSD.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Handyman

Sitat fra: Kim- på søndag 08. september 2019, klokken 22:29
Kjekt å høre at endelig ble det noe valuta for pengene for de som har kjøpt FSD.
... eller betatesting av en haug med bugs! Spennende tider.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Regner med, og håper på, at det blir valgfritt om man vil installere..
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

TeslaModelX

Sitat fra: Handyman på søndag 08. september 2019, klokken 23:41
Sitat fra: Kim- på søndag 08. september 2019, klokken 22:29
Kjekt å høre at endelig ble det noe valuta for pengene for de som har kjøpt FSD.
... eller betatesting av en haug med bugs! Spennende tider.

Sign me up, bugs eller ei! Så lenge det er masse spennende funksjonalitet så er det greit for min del  ;)

Handyman

Sitat fra: ModelS på mandag 09. september 2019, klokken 08:26
Sitat fra: Handyman på søndag 08. september 2019, klokken 23:41
Sitat fra: Kim- på søndag 08. september 2019, klokken 22:29
Kjekt å høre at endelig ble det noe valuta for pengene for de som har kjøpt FSD.
... eller betatesting av en haug med bugs! Spennende tider.

Sign me up, bugs eller ei! Så lenge det er masse spennende funksjonalitet så er det greit for min del  ;)
For meg kommer det veldig an på hva slags Bugs det er. Det er bare å bruke fantasien.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Regner med at dere som synes det er ok med feil i software bare det er noe nytt, er de samme som tegner seg for Google- og Apple-betaer?  :D For mitt vedkommende venter jeg tålmodig på release-versjoner, men når det gjelder Tesla finnes slike knapt. Her går det i beta i årevis.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

o.b.lix

Sitat fra: Motorwatt på søndag 08. september 2019, klokken 23:45
Regner med, og håper på, at det blir valgfritt om man vil installere..

Du har valg i menyen om du vil ha stabil utgave eller beta. Til nå har denne ikke hatt effekt, men i fremtiden?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Sitat fra: Handyman på mandag 09. september 2019, klokken 09:05
For meg kommer det veldig an på hva slags Bugs det er. Det er bare å bruke fantasien.
De mest interessante på min bil ble levert fra fabrikk og ligger i baklyktene. Burde vel få en etymolog til å se på dem.

Fornybarbil

Jeg blir aldri klok på om det også innebærer oss som ble oppgradert til FSD pga prisskifte eller ikke.

Såvidt jeg vet er det ingen som har fått noen svar på det?

Elmo

Sitat fra: Fornybarbil på mandag 09. september 2019, klokken 21:37
Jeg blir aldri klok på om det også innebærer oss som ble oppgradert til FSD pga prisskifte eller ikke.
Såvidt jeg vet er det ingen som har fått noen svar på det?
Enig. Får regne med det, for hvis 28.februar er den magiske datoen så sto det FSD hos med da  :+1: :D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

fonberg

Sitat fra: Muffinman på mandag 09. september 2019, klokken 21:05
Sitat fra: Handyman på mandag 09. september 2019, klokken 09:05
For meg kommer det veldig an på hva slags Bugs det er. Det er bare å bruke fantasien.
De mest interessante på min bil ble levert fra fabrikk og ligger i baklyktene. Burde vel få en etymolog til å se på dem.

Tja, de har vel strengt tatt befolka lyktene dine etter bilen kom fram?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Lynkjapp

Sitat fra: Muffinman på mandag 09. september 2019, klokken 21:05
De mest interessante på min bil ble levert fra fabrikk og ligger i baklyktene. Burde vel få en etymolog til å se på dem.

Jeg tipper at etymologen kunne fortelle deg at det som ligger i baklyktene kommer fra nedertysk lūchte, mens entomologen muligens kunne si noe om seksbeinte kryp inni der. :)

M@rtin

#13
Så hvis noen forklarer, hvor ordet "insekt" kommer fra, bedriver man faktisk entomologisk etymologi? Herlig!
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Lynkjapp

Sitat fra: M@rtin på tirsdag 10. september 2019, klokken 21:47
Så hvis noen forklarer, hvor ordet "insekt" kommer fra, bedriver man faktisk entomologisk etymologi? Herlig!

Helt riktig! (Og du trigget på ordet "nedertysk", inte sant? ;) )

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA