Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55

Startet av Trond.m, søndag 08. september 2019, klokken 19:39

« forrige - neste »

hemi


Trond.m

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 07. mars 2020, klokken 23:10
Angående Autopassbrikken:  Jeg festet den under lokket på "frunken". Vil det funke? Noen som har den i frunken, eller under panser?
Forhandleren min foreslo å plassere brikken der, så jeg regner med at det fungerer.

Hårek

Spørs jo hva man mener med "fungerer". Siden passering da blir registrert med bilde så fungerer det forsåvidt.
Men brikken kan ikke fungere når den er skjermet under metall. Det kan du sjekke selv ved å se på utskriften av passeringer, der vises det om du er registrert med bilde eller brikke.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Truls Antonsen

Jeg har i frunken, den leses når det trengs. Men ser mange passeringer har fått lest skilt også, men på Bastø-ferja leses den fra frunk.

Kan dog gi litt trøbbel på andre ferjer, der de har «manuell» avlesning av brikke, hvor mannskapet leser av med håndholdt leser. De vil da ikke se hvor brikken står...

De stedene jeg kjører ferje bruker jeg autopass-ferje kort, så da er det noe issue.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hrc

Er det mulig å justere strømstyrken på bilen ved hjemmelading? Har Ecolite lader.

jkirkebo

Sitat fra: Hrc på tirsdag 10. mars 2020, klokken 22:40
Er det mulig å justere strømstyrken på bilen ved hjemmelading? Har Ecolite lader.

Du kan koble en bryter på EcoLite som gir deg muligheten ihvertfall. Send meg PM med serienummer på den om du trenger mer info.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hårek

Sitat fra: Hrc på tirsdag 10. mars 2020, klokken 22:40
Er det mulig å justere strømstyrken på bilen ved hjemmelading? Har Ecolite lader.
Den funksjonen var avgjørende for at jeg valgte Ecolite. Styrer tidspunkt og effekt fra PCen.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

daktari

Var det her vi skrev om de som har fått krakelerte baklykter? Teknikens värld har funnet ut at "glassene" er laget av PMMA som ikke tåler ganske mange deler vaskemidler, spesielt avfetting.
Dessverre betalingsmur:
https://teknikensvarld.se/fler-har-problem-med-audis-bakljus-och-stralkastare/

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

naivsupr

I tråden om Hurtiglading av e50 skriver:
Sitat fra: Orbit på mandag 06. april 2020, klokken 11:24
Blir bare spekulasjoner dette, så lenge Audi ikke gir oss batteritemperatur i MMI.

Finnes det andre (bedre?) steder enn digitalsupport.no@audi.de, hvor vi kan sende forespørsler om ønsker og forbedringer i MMI? (ref: nyttig å vite batteritemperatur)

Normalt sett er det norske markedet for lite til at vi har noe særlig påvirkningskraft. Men unntaket må være elbilmarkedet, som jeg antar blir lagt merke til, av dress og slips i Brussel og Ingolstadt.
2020 e-Tron 50
2019 Speed Triple RS
2011 Scrambler 900
2001 XR650R

Trond.m

Tviler vel på at det finnes bedre alternativer. Og akkurat nå tror jeg de med dress og slips er mer opptatt av å få i gang fabrikkene enn å få appen til å virke 😉. Det er irriterende, men etter hvert finner man ut at livet går videre også uten app.

Hårek

Tviler på at noen i det hele tatt lytter til forslag fra "grasrota". Bilprodusenter (unntatt Tesla?) er ikke akkurat tilgjengelige. Selv ikke importørene har noen å henvende seg til.
Det er mitt inntrykk av situasjonen etter å ha prøvd å kommunisere med BMW, Jaguar, og Audi. Jaguar er tilstede på et engelsk forum, men ble ikke mye imponert av svarene som kom der heller.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Orbit

Jeg har spurt forhandler om det var noen hensikt å melde fra om feil/funksjonalitetsønsker. Ble bedt om å sette opp disse, som ble en liste på noen tyvetalls punkter, de fleste rene bugs i MMI. Det ble sendt videre til importør, som igjen skulle ta det med Audi sentralt. Dette var i september i fjor. Så får jeg se om den nye MMI-versjonen har forbedret noe her, skal få den oppdatert rett over påske.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Zubzero

Sitat fra: TM på søndag 08. september 2019, klokken 19:39
Istedet for å lage en ny tråd for hvert spørsmål foreslår jeg å lage en felles tråd for spørsmål som ikke krever lange diskusjoner.

Jeg kan starte med 2 enkle ? spørsmål:

Er det standard med fjernlysassistent på e-Tron (uten Matrix LED)?

Hvilken farge har kontrastlakkering på Advanced ?  Er det Manhattan grey, så bilen i praksis blir hellakkert hvis man velger Manhattan lakk på bilen ?
Hvorfor samle alt i en 30 siders tråd og gjøre det enda vanskeligere å finne svar?

Trond.m

Det spørsmålet har vel ikke noe med hverken e-tron 50 eller 55 å gjøre ? Da foreslår jeg at du oppretter en egen tråd 😎

ThomasEL

Har lest litt i manualen om muligheten til å omprogrammere hurtigtastene som ligger helt til venstre i MMI-displayet. Og også * tasten på rattet. I tillegg (så vidt jeg forstår) to hurtigtaster på det nedre displayet.

Er det noen som har forsøkt å legge direktestart av "Parkeringsvarmeren" på en slik hurtigtast? Og/eller menyen som viser batteriprosent i MMI som hurtigtast? Vil det gå an?

(Fortsatt et par dager til jeg får bilen, derfor jeg ikke kan teste selv. Foreløpig har jeg kun manualen å forholde meg til, og fremgår ikke 100% hvilke funksjoner/menyer som kan tilordnes hurtigtaster)
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA