Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55

Startet av Trond.m, søndag 08. september 2019, klokken 19:39

« forrige - neste »

Krm

Jeg må kjøpe ny garasjejekk. Har sett på "testvinneren" Carwise fra Bilxtra/Mekonomen, men likte jekkene fra Bacho bedre. Virker litt mer solid. Rakk ikke kampanjen Jula nylig hadde på Bacho 2.25tonn jekken, men dukker nok opp igjen.

Lurer på om noen vet om denne jekken (evt som har annen med tilsvarende løftehøyde) har tilstrekkelig løftehøyde for e-tron (425mm) ? Kjøper den ikke dersom jeg må bygge opp under osv:

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/jekk-005933/

Evt tips til andre garasjejekker til rundt tusenlappen + mottas gjerne. Dekkhotell er ikke en opsjon:)

Hårek

Biltema 15-818, med jack-pad 15-8200. Funker for meg.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

geear

Den første Bahcoen har laveste høyde på 130 mm, og det er ganske høyt. Funker sannsynligvis på e-tron uansett høydeinnstilling, men det er problematisk på mange biler, spesielt hvis du skal ha en litt kraftig pute under i tillegg. Ville heller hatt Biltemajekken til en tusing. Den siste Bahcoen som ble posta her er nok good, men så er prisen tregangeren også.

Hyperstress

Må en ha satt inn simkort for å få kontakt med bilen via app?
Jeg har ikke kort, og får ikke kontakt.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hårek

Nei. SIM-kort er bare for ekstra tjenester, ikke for å bruke appen.
At du ikke får kontakt er "normalen" for Audi, velkommen til klubben.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Krm

Sitat fra: gr på fredag 06. mars 2020, klokken 17:09
Den første Bahcoen har laveste høyde på 130 mm, og det er ganske høyt. Funker sannsynligvis på e-tron uansett høydeinnstilling, men det er problematisk på mange biler, spesielt hvis du skal ha en litt kraftig pute under i tillegg. Ville heller hatt Biltemajekken til en tusing. Den siste Bahcoen som ble posta her er nok good, men så er prisen tregangeren også.

Takk for tips. Laveste høyde er jo selvsagt et poeng med tanke på framtidige biler.

Har sett på 3T Bachoen. Den er en kandidat til å strekke budsjettet når den er på kampanje til 1990.

Den fra Biltema skal jeg dra innom å se på. Har vært litt uheldig med en del jeg har kjøpt fra Biltema men noe som brukes to gang i året har sikkert lang levetid.

tromsø

Et annet tips er å låne en passe jekk fra en nabo, billigst og ressursvennlig.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

elektro

#473
Sitat fra: Hårek på fredag 06. mars 2020, klokken 18:18
Nei. SIM-kort er bare for ekstra tjenester, ikke for å bruke appen.
At du ikke får kontakt er "normalen" for Audi, velkommen til klubben.

Nuvel, jeg har ikke hatt noen problemer med å starte forvarming eller oppdatere status siste døgn, etter noen problemer siste uke. Er det andre som har problemer i kveld?

Fikk for ikke lenge siden push varsel om at bilen ferdig ladet, siste bilkontakt kl. 21:19.

EDIT: Oppdaterte kjapt og greit nå kl. 21:55. Bilen har dog kun stått parkert fem timer, men er det noen flere som har problemer nå?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Krm

Sitat fra: tromsø på fredag 06. mars 2020, klokken 21:46
Et annet tips er å låne en passe jekk fra en nabo, billigst og ressursvennlig.

Hehe. Evt låne fra forum-medlemmer. Så beleilig at jeg bor i Tromsø :-)
Men regner med du allerede benytter den strategien, så må vel låne av naboen din i såfall :-)

el-H

#475
Sitat fra: elektro på fredag 06. mars 2020, klokken 21:54
Sitat fra: Hårek på fredag 06. mars 2020, klokken 18:18
Nei. SIM-kort er bare for ekstra tjenester, ikke for å bruke appen.
At du ikke får kontakt er "normalen" for Audi, velkommen til klubben.

Nuvel, jeg har ikke hatt noen problemer med å starte forvarming eller oppdatere status siste døgn, etter noen problemer siste uke. Er det andre som har problemer i kveld?

Fikk for ikke lenge siden push varsel om at bilen ferdig ladet, siste bilkontakt kl. 21:19.

EDIT: Oppdaterte kjapt og greit nå kl. 21:55. Bilen har dog kun stått parkert fem timer, men er det noen flere som har problemer nå?



Det var ikke kontakt her tidligere i dag men får oppdatering omgående nå.
Til Hyperstress, prøv å starte opp bilen å kjør en liten tur, har opplevd mange ganger at når jeg starter opp bilen så får jeg kontakt igjen som jeg har sett mange andre også får.

Hårek

Sitat fra: elektro på fredag 06. mars 2020, klokken 21:54
Nuvel, jeg har ikke hatt noen problemer med å starte forvarming eller oppdatere status siste døgn, etter noen problemer siste uke. Er det andre som har problemer i kveld?
Må presisere at min kommentar ikke var ment for akkurat nå, men som kjent har dette vært et gjentagende problem over lang tid.
Har lagt merke til at når det dukker opp meldinger om kommunikasjonsproblemer på FB og noen har fått beskjed fra Audi om "serverproblemer", så får jeg ikke kontakt igjen før jeg bruker bilen.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

evtronDK

Sitat fra: elektro på fredag 06. mars 2020, klokken 21:54
Sitat fra: Hårek på fredag 06. mars 2020, klokken 18:18
Nei. SIM-kort er bare for ekstra tjenester, ikke for å bruke appen.
At du ikke får kontakt er "normalen" for Audi, velkommen til klubben.

Nuvel, jeg har ikke hatt noen problemer med å starte forvarming eller oppdatere status siste døgn, etter noen problemer siste uke. Er det andre som har problemer i kveld?

Fikk for ikke lenge siden push varsel om at bilen ferdig ladet, siste bilkontakt kl. 21:19.

EDIT: Oppdaterte kjapt og greit nå kl. 21:55. Bilen har dog kun stått parkert fem timer, men er det noen flere som har problemer nå?

Jeg oplever markant forskel når jeg bruger eget data SIM vs. det indbyggede eSIM. Der har været problemer hele dagen med eSIM, og nu hvor jeg har sat eget data SIM i bilen igen, så virker det hele igen.
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

naivsupr

#478
Sitat fra: evtronDK på fredag 06. mars 2020, klokken 23:05

Jeg oplever markant forskel når jeg bruger eget data SIM vs. det indbyggede eSIM. Der har været problemer hele dagen med eSIM, og nu hvor jeg har sat eget data SIM i bilen igen, så virker det hele igen.

Om alt koker ned til dårlig implementering av eSim i bilen, er det ekstra synd at de hoppet over muligheten for at bilen kan fungere som en wifi-klient i MMi.  :police: Dette fungerte smidig i Passat, enten den sto stille (hjemme/jobb) eller på farten (via hotspot fra telefonen).
Handler denne beslutningen (om å droppe wifi-klient-mode) at noen høyt oppe i Audi-systemet hadde et søskenbarn i Irland(?) som drev med salg av datapakker?? «Du kan kjøpe datapakker i nettbutikken til Cubic Telecom» står det på Audi.no her.
Eller er det rett og slett elendige roamingavtaler? Eventuelt en kombinasjon..
2020 e-Tron 50
2019 Speed Triple RS
2011 Scrambler 900
2001 XR650R

elektro

Sitat fra: Hårek på fredag 06. mars 2020, klokken 22:38
Sitat fra: elektro på fredag 06. mars 2020, klokken 21:54
Nuvel, jeg har ikke hatt noen problemer med å starte forvarming eller oppdatere status siste døgn, etter noen problemer siste uke. Er det andre som har problemer i kveld?
Må presisere at min kommentar ikke var ment for akkurat nå, men som kjent har dette vært et gjentagende problem over lang tid.
Har lagt merke til at når det dukker opp meldinger om kommunikasjonsproblemer på FB og noen har fått beskjed fra Audi om "serverproblemer", så får jeg ikke kontakt igjen før jeg bruker bilen.

Skjønner. Jeg fikk kontakt med bilen med én gang da jeg oppdaterte nå kl. 07:48 og på nytt 08:21 også. Det er ikke det at jeg ikke anerkjenner at det i perioder har vært mye problemer altså, at jeg skriver om at det fungerer sier vel sitt, men tenkte det kunne kanskje være interessant hvis andre har problemer nå. Jeg har eget data SIM i bilen, Telenor Mobil.

Jeg vil anslå at appen har fungert 95% av tiden hos meg det siste året, og jeg bruker den flittig. Problemet er at man aldri kan stole helt på at den fungerer.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA