Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan Leaf kan ikke lynlades, Lovet 100 kW - får 46!

Startet av Electric cars in Norway, mandag 02. september 2019, klokken 19:45

« forrige - neste »

Marius Kotsbak

Sitat fra: Øyst1 på onsdag 25. september 2019, klokken 15:36
Vi får se. Er ikke noen vits i å bruke mye penger på å utvikle et lynladenettverk «ingen» kan bruke. For i det store bildet vil de få Leaf 62 som kjører rundt vær tilnærmet ingen sammenlignet med alle bilene som bruker CCS.

Enkel matte det. Selge til der en får solgt mest, og tjener mest, eller selge til der man omtrent ikke får solgt noe?

Samtidig ønsker de at landingen blir ferdig så fort som mulig slik at den dyre ladestasjonen frigjøres til nestemann. Derfor er det lønnsomt å bytte kabel likevel.

TM3 som lader utenfor Tesla i Oslo har nok ikke hjemmelader og burde antagelig ikke kjøpt elbil i det hele tatt. Skal man ta med dem må man også ta med TMS som lader på Chademo med adapter.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

turfsurf

Sitat fra: Marius Kotsbak på onsdag 25. september 2019, klokken 17:26
TM3 som lader utenfor Tesla i Oslo har nok ikke hjemmelader og burde antagelig ikke kjøpt elbil i det hele tatt. Skal man ta med dem må man også ta med TMS som lader på Chademo med adapter.
Det er helt vridd. TM3 er en CCS bil og må selvfølgelig regnes som det. TMS og TMX har adaptere til både CHAdeMO og CCS og er således nøytrale, selv om de etter hvert vil gå over til CCS.

Det er mange som lader på CCS med TM3 siden disse ofte finnes ved butikker og andre nyttige steder i motsetning til SuC.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

EV-FTW

Klart Tesla Model 3 skal telles som en CCS bil, da den har CCS ladeport. Er jo helt idiotisk å si at disse aldri skulle kjøpt elbil om de ikke har lademulighet hjemme.

Og bytting av kabel skjer nok på de få stasjonene som støtter raskere lading enn 50 KW hos Fortum og Grønn kontakt. Derimot er det ekstremt få ladere hos dem som støtter dette!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA