Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utålmodigheten har meldt seg - Når får man VIN nummer?

Startet av aliendog, mandag 02. september 2019, klokken 12:32

« forrige - neste »

aliendog

Etter å ha lagt inn en bestilling på en Tesla X forrige mandag og gått gjennom alt med å legge inn detaljer og finansiering, står min bestilling med status "Vi sender deg faktura, og tar kontakt for betaling." Var i kontakt med delivery når jeg bestilte, da de måtte registrere noe info manuelt for å få gjennom finansiering med kampanjerente og etter å ha gått gjennom alt med de på telefon, bekreftet de at de hadde alt de trengte. Etter å ha vært tålmodig i snart en uke (Er lenge til meg å være ;) ), begynte jeg i dag å lure på hvor lang tid tar det egentlig før det skjer noe mer? Ut fra det jeg har skjønt, så skal man nå få tildelt VIN nummer og få faktura tilsendt, så noen som kan si litt om hvor lang tid dette tar? Ut fra det jeg har funnet av innlegg/saker, så ser jeg at dette varierer litt og at det ikke finnes noe fasitsvar på dette, men hører gjerne fra dere med deres erfaringer på dette

MXAnders17

Forstår deg godt :D

Jeg bestilte min 9. juli og fikk (første)faktura 5. august som da inneholdt VIN nummeret.
Bestilt Tesla Model X Performance juli 2019
Eier Tesla Model X 75d
Eier Nissan Leaf Tekna 2017

aliendog

ok. Blir interessant å se, da beregnet levering er i September (Ser forsåvidt at bil bestilt i dag også har det som beregnet levering :o ), så da kan man jo "risikerer" at ting går relativt radig når man først får dette ;)

TeslaK

Du kan sannsynligvis finne VIN nummer i kildekoden til nettsiden når du er inne på mytesla. Søk etter 5YJ. Jeg fikk det der kanskje ca. 6-7 uker før utlevering.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

aliendog

Takk for det. Trodde man fikk dette ifm med informasjon om overlevering, så da burde jeg kanskje ikke ha hengt meg opp i VIN nummeret men heller spurt om hvor lang tide det var fra folk hadde bestilt til de faktisk hadde overtakelse på bil i disse dager?

Petter Skaar

fikk det vel 2 måneder etter bestilling, sikkert enb uke før levering, ikke forvent mirakler

espen@stensund.net


aliendog

Sitat fra: espen@stensund.net på torsdag 05. september 2019, klokken 05:40
Har avtalt levering neste uke, men har fortsatt bare RN# ;D

:+1:

Hvor lenge siden er det du la inn bestilling da?

Og et mer generelt spørsmål; man blir oppringt av Tesla for å avtale levering? Og når jeg først spør; Kona er satt opp både på registrering og lånet er på oss begge. Jeg regner med at jeg kan ha med fullmakt fra henne for å hente bilen i forhold til registrering, men er det noen som vet om man må signere lånepapirer hos forhandler eller gjøres dette digitalt/via bankID, sånn at vi begge to ikke trenger å reise til forhandler for å hente bil? Betyr evt flybilletter for oss begge og hun har ikke så veldig lyst på en flere timer kjøretur hjem igjen ;)

Kim-

Sitat fra: aliendog på torsdag 05. september 2019, klokken 08:14
Sitat fra: espen@stensund.net på torsdag 05. september 2019, klokken 05:40
Har avtalt levering neste uke, men har fortsatt bare RN# ;D

:+1:

Hvor lenge siden er det du la inn bestilling da?

Og et mer generelt spørsmål; man blir oppringt av Tesla for å avtale levering? Og når jeg først spør; Kona er satt opp både på registrering og lånet er på oss begge. Jeg regner med at jeg kan ha med fullmakt fra henne for å hente bilen i forhold til registrering, men er det noen som vet om man må signere lånepapirer hos forhandler eller gjøres dette digitalt/via bankID, sånn at vi begge to ikke trenger å reise til forhandler for å hente bil? Betyr evt flybilletter for oss begge og hun har ikke så veldig lyst på en flere timer kjøretur hjem igjen ;)
'
Vi fikk link på sms mener jeg hvor vi begge måtte signerte via bankid. Begge var med på utlevering, men kun jeg som signerte på pairet etter gjennomgang og utlevering av bil. Bare å høre med de når du får time. Tror denne kommer på epost nå.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

espen@stensund.net

Sitat fra: aliendog på torsdag 05. september 2019, klokken 08:14
Sitat fra: espen@stensund.net på torsdag 05. september 2019, klokken 05:40
Har avtalt levering neste uke, men har fortsatt bare RN# ;D

:+1:

Hvor lenge siden er det du la inn bestilling da?

Og et mer generelt spørsmål; man blir oppringt av Tesla for å avtale levering? Og når jeg først spør; Kona er satt opp både på registrering og lånet er på oss begge. Jeg regner med at jeg kan ha med fullmakt fra henne for å hente bilen i forhold til registrering, men er det noen som vet om man må signere lånepapirer hos forhandler eller gjøres dette digitalt/via bankID, sånn at vi begge to ikke trenger å reise til forhandler for å hente bil? Betyr evt flybilletter for oss begge og hun har ikke så veldig lyst på en flere timer kjøretur hjem igjen ;)

Vi bestilte 4 august tror jeg det var!
Fikk sms og mail med overleveringstidspunkt. Ikke hørt noe angående finansiering, men tenkte å spørre om det nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA