Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Tron 50 pakker

Startet av Trond.m, søndag 01. september 2019, klokken 07:29

« forrige - neste »

jonste

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 05. september 2019, klokken 12:41
Har jeg forstått det riktig at billigste Audi e-tron 50 med tilhengerfeste koster ca 567.000? (Bil + krok)

Det vil nok være det beste tilbudet.
Får også LE med hengerfeste(507k), men da får man ikke med vinterdekk(30k) og serviceavtale(9k) inkludert.

SuperSSRallyGT

Sitat fra: Fossilbil på mandag 02. september 2019, klokken 16:00
Sitat fra: JorEl på mandag 02. september 2019, klokken 15:47
Å selge en pakke som er dyrere enn hver enkel del, håper jeg mtp oss forbrukere er minst villedende markedsføring. I hvert fall dårlig kundebehandling.

(Når jeg hadde min E-golf så måtte jeg ta service 3 ganger på 3 år. Første service intervall var 30kkm, men jeg solgte den etter 3,5år og den var da gått 29500km. Prøvde ved hver anledning og spørre om jeg virkelig måtte ha den på service, men fikk bare viss-vass og trusler tilbake >:( Senere etter at bilen var solgt, leste jeg på nett en undersøkelse der VW skrøt av at de ikke krevde at folk tok service. Dårlig behandling, og egentlig et ok produkt. Men jeg blir ikke kunde der mer, slik min bestefar og far alltid var.)

Vedrørende service på Etron, så står det følgende :

VI9 Serviceintervallanviser 30 000 km eller 2 år (fast) for elbiler

Audi spanderer vinterhjul (25.000,-) og servicepakke (9.000,-) + kampanjerente på kunder som kjøper E-tron med pakke større enn Launch edition. Om serviceavtalen sier de 45.000 km/3 år.. Hva er logikken i denne serviceavtalen om intervallene er som beskrevet over (30.000 km/2 år).

ToWalkOrDrive

Sitat fra: jonste på torsdag 05. september 2019, klokken 14:52
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 05. september 2019, klokken 12:41
Har jeg forstått det riktig at billigste Audi e-tron 50 med tilhengerfeste koster ca 567.000? (Bil + krok)

Det vil nok være det beste tilbudet.
Får også LE med hengerfeste(507k), men da får man ikke med vinterdekk(30k) og serviceavtale(9k) inkludert.

Takk for 2 veldig viktige opplysninger, som ikke fremgår på reklamen jeg har sett. Men hørte noe om en flygende Facebook-reklame, men finner ikke. Har du link til noe?
Tesla Model Y                         2021-

Kim Morten

Sitat fra: SuperSSRallyGT på fredag 06. september 2019, klokken 19:40
Audi spanderer vinterhjul (25.000,-) og servicepakke (9.000,-) + kampanjerente på kunder som kjøper E-tron med pakke større enn Launch edition. Om serviceavtalen sier de 45.000 km/3 år.. Hva er logikken i denne serviceavtalen om intervallene er som beskrevet over (30.000 km/2 år).

Jeg skjønner ikke noe av det heller. Jeg spurte selgeren og han sa det innebar inntil 2 servicer i pakken. Jeg forstod ikke noe mer da heller, for i hvilke situasjoner vil bilen be om to servicer innen 45k eller 3 år...!? Bare tull for å sette opp en fiktiv verdi av servicepakken som er mye høyere enn reelt. Salgstriks..
Sort E-Golf
Oslo

Trond.m

En serviceavtale skal vel være rimeligere enn om man betaler for service enkeltvis. Da er 9000 kr dyrt, men så inkluderer det tross alt oljeskift i følge prislisten  ;)

«Alle kostnader for bilens serviceprogram som foreskrever av produsent. Oljer, filter».

Crown

Alle serviceavtaler jeg har hørt om er i praksis dyrere enn å ta dem enkeltvis. F.eks. Ioniq - tre år for 10.000 kroner, det blir to servicer det, og begge mine har kostet under 3000... Samme med e-tron. Tre års avtale vil vel i praksis si én service det, og den fikk jeg anslått til 6000 da jeg kjøpte bilen.

Eneste grunnen til serviceavtale er slik jeg ser det hvis man vil ha summen inn i bilprisen pga lån. For det blir jo ikke uforutsette utgifter så lenge bilen er under garanti.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Orbit

Fordelen med en tre-årsavtale inkludert, er at det er rimeligere å kjøpe seg opp til en fireårsavtale eller mer, enn dersom en startet på to år.

Ref prising av serviceavtale vs vanlig service, så er standardprisene hos Audi som følger på e-tron:

  • Selve servicen, dvs gjennomgang/oppdatering av bilen pluss bytte av kjølevæske: kr 5990,-
  • Bytte bremsevæske (toårsintervall): kr 990
  • Pollenfilter: kr 990
  • Service panoramatak (oppsmøring/justering, 30kkm intervall): kr 1590,-
  • Bytte dekktettemiddel (fireårs intervall): kr 1590,-
Så en avtale på 4år/60kkm som koster drøyt 10000, dekker listen over to ganger (bortsett fra tettemiddelet), blir nesten halvparten av (en veldig høy) listepris.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

turfsurf

Sitat fra: Crown på lørdag 07. september 2019, klokken 20:10
Alle serviceavtaler jeg har hørt om er i praksis dyrere enn å ta dem enkeltvis. F.eks. Ioniq - tre år for 10.000 kroner, det blir to servicer det, og begge mine har kostet under 3000... Samme med e-tron
Ikke BMW sine. Litt avhengig av er de fort halv pris.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Superelbilen

Noen som vet hva som skjer hvis man gjør tilpasninger etter bestilling? Selgeren var litt usikker.

tromsø

Sitat fra: SuperSigurd på søndag 08. september 2019, klokken 19:08
Noen som vet hva som skjer hvis man gjør tilpasninger etter bestilling? Selgeren var litt usikker.

Du risikerer å dytte nedover i produksjonskøen men ellers intet dramatisk.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

jonste

Sitat fra: SuperSigurd på søndag 08. september 2019, klokken 19:08
Noen som vet hva som skjer hvis man gjør tilpasninger etter bestilling? Selgeren var litt usikker.

Erfaringsmessig går dette fint frem til bilen er låst hos fabrikk. Unntaket er vel om man legger til noe som fører til økt leveringstid.
Har gjort endringer etter bestilling på 55 uten at dette har gjort noe med leveringstiden.

chrk

Fikk beskjed av selger i dag at vinterdekk bare er inkludert ved finansiering gjennom Møller (leasing eller lån). Stemmer dette for alle? Hva er i såfall betingelsene for billånet?

eivhelle

Sitat fra: Orbit på lørdag 07. september 2019, klokken 20:36
Fordelen med en tre-årsavtale inkludert, er at det er rimeligere å kjøpe seg opp til en fireårsavtale eller mer, enn dersom en startet på to år.

Ref prising av serviceavtale vs vanlig service, så er standardprisene hos Audi som følger på e-tron:

  • Selve servicen, dvs gjennomgang/oppdatering av bilen pluss bytte av kjølevæske: kr 5990,-
  • Bytte bremsevæske (toårsintervall): kr 990
  • Pollenfilter: kr 990
  • Service panoramatak (oppsmøring/justering, 30kkm intervall): kr 1590,-
  • Bytte dekktettemiddel (fireårs intervall): kr 1590,-
Så en avtale på 4år/60kkm som koster drøyt 10000, dekker listen over to ganger (bortsett fra tettemiddelet), blir nesten halvparten av (en veldig høy) listepris.
1590 for å bytte dekktettemiddel????

Mener dette var priset til rundt 500 kr på e-golf. Kanskje like greit at jeg bestilte med plassbesparende reservehjul.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

eivhelle

Sitat fra: chrk på mandag 16. september 2019, klokken 13:49
Fikk beskjed av selger i dag at vinterdekk bare er inkludert ved finansiering gjennom Møller (leasing eller lån). Stemmer dette for alle? Hva er i såfall betingelsene for billånet?
Det var ingen sånne betingelser da jeg bestilte. Jeg fikk tilbud om finansiering, men takket nei.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Trond.m

Ble også fortalt det i en Møller butikk. Forstår ikke logikken, med mindre det er et rentepåslag for å dekke kostnaden til vinterdekk. Det er vel ikke tilfelle.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA