Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nærmere titt (og kanskje noen meter prøvekjøring) i Levanger?

Startet av erikaak, torsdag 29. august 2019, klokken 20:29

« forrige - neste »

erikaak

Hei, vurderer sterkt å bestille LR AWD innen kort tid, men vil gjerne få tatt en nærmere titt på den før vi bestiller. Fruen bør i hvert fall få se den da hun har nada bilinteresse, men bør få gitt klarsignal før fremfor ett "hvaifaentenktedupå?!" når bilen står på gårdsplassen. Vi har to små barn, så plassbehovet må godkjennes. Jeg er sikker på det holder i lange baner, men er vant til en stor tysk stjerne fra før av så en omstilling blir det uansett. Heldigvis er barnevognstadiet tilbakelagt.

En snill sjel i området som har tid og ork til å vise frem bilen noen minutter? Er bare S og X'er blant venner og bekjente, enn så lenge.
:)
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

snhansen

Bor i Bergen og kan dessverre ikke vise deg noen bil, men jeg hadde en fru som fikk se bilen før kjøp, og hun likte den ikke. Du kan tro vi hadde noen fine kjøreturer i starten, litt tung luft i bilen kan man si...

Men, det var bare noen turer og nå er det ingen tvil om hvilken bil som ruler, den levere som bare det for hele familien :-)
Knus på og bestill, du kommer ikke til å angre... Vi har en E-klasse som bare står i ro etter vi fikk Model 3 i hus. I sommer har vi tilbakelagt 550 mil på bil ferie, 2 voksene og 2 barn 11 og 15 år. Plassen innvendig oppfattes som større en MBén, det er helt merkelig men vi alle er enig om at den gjør det. Noe med glasstak kombinert med stor frontrute som gir en veldig luftig atmosfære. God benplass i baksetet er det og, omentrent samme som gammel bilen vil jeg si. God bagasjeplass, men bagasjerommet er litt mer upraktisk å stable inn i, men det rommer utrolig mye, mer en man tenker når man kaster bilkket inn bakluken. Så har du mulighet til å stable ting foran, noen som utligner det hele når det kommer til plass etter min mening.
På ferieturen var det bra med den store skjermen i midten, den ga hele gjengen oversikt over alt som skjedde langs veien, strømforbruk, fart, kart, neste ladestasjon osv. Kort fortalt, superpraktisk!
For en familie på 4 er det en genial bil, vi er ofte 5 stk i bilen når vi suser rundt, det er heller ikke noe problematisk. Men, jeg skjønner at du vil se og prøve bilen før kjøp så jeg håper det ordner seg. Tenkte bare dele noen er faringer med overgangen fra MB til Tesla model 3 ;-)
E-up 2016-18
Leaf 2018-19
Tesla model 3 LR

Kiuhek

Jeg bor i Trondheim og kan vise dere min bil hvis dere vil. Er ikke norsk så kan ikke kanskje forklare alt som det skal, men kan gjøre mitt beste.

Har en blå M3 LR AWD  :+1:

erikaak

Sitat fra: snhansen på torsdag 29. august 2019, klokken 22:03
Bor i Bergen og kan dessverre ikke vise deg noen bil, men jeg hadde en fru som fikk se bilen før kjøp, og hun likte den ikke. Du kan tro vi hadde noen fine kjøreturer i starten, litt tung luft i bilen kan man si...

Men, det var bare noen turer og nå er det ingen tvil om hvilken bil som ruler, den levere som bare det for hele familien :-)
Knus på og bestill, du kommer ikke til å angre... Vi har en E-klasse som bare står i ro etter vi fikk Model 3 i hus. I sommer har vi tilbakelagt 550 mil på bil ferie, 2 voksene og 2 barn 11 og 15 år. Plassen innvendig oppfattes som større en MBén, det er helt merkelig men vi alle er enig om at den gjør det. Noe med glasstak kombinert med stor frontrute som gir en veldig luftig atmosfære. God benplass i baksetet er det og, omentrent samme som gammel bilen vil jeg si. God bagasjeplass, men bagasjerommet er litt mer upraktisk å stable inn i, men det rommer utrolig mye, mer en man tenker når man kaster bilkket inn bakluken. Så har du mulighet til å stable ting foran, noen som utligner det hele når det kommer til plass etter min mening.
På ferieturen var det bra med den store skjermen i midten, den ga hele gjengen oversikt over alt som skjedde langs veien, strømforbruk, fart, kart, neste ladestasjon osv. Kort fortalt, superpraktisk!
For en familie på 4 er det en genial bil, vi er ofte 5 stk i bilen når vi suser rundt, det er heller ikke noe problematisk. Men, jeg skjønner at du vil se og prøve bilen før kjøp så jeg håper det ordner seg. Tenkte bare dele noen er faringer med overgangen fra MB til Tesla model 3 ;-)

Takk for at du tok deg tid til å svare! :) Interessant, da det er nettopp en MB E-klasse stv vi vil bytte med. Er betryggende å høre andres erfaringer når utgangspunktet er såpass likt.
Har forsåvidt erfaring med mindre bil da MB'en vår og for det meste har stått de siste tre årene pga en Golf GTE leasingbil som tok seg av det aller meste av kjøringen. Den fungerte greit plassmessig 9 av 10 ganger, så da bør jo en Model 3 i hvert fall fungere. Nå skal vi klare oss med én bil, og finner ingen andre alternativ i den prisklassen som jeg synes dekker "alt" på måten 3'ern virker å gjøre.
Har det ikke travelt, og har derfor vært inne på tanken på å vente for å se hvordan Model 3 takler den norske saltsuppa gjennom vinteren før eventuell bestilling (jepp, "rust-Finnen" har skremt meg litt..), men vet rett og slett ikke om jeg klarer å vente så lenge.

Kjenner jeg meg selv rett blir det vel å bestille innen en mnd eller to (eller like før kvartalsrapporten mtp mulige tilbud/goder/inventory), så da gjenstår vel egentlig det vanskeligste spørsmålet: skal jeg gå for rød eller blå?  ;)


TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

erikaak

Sitat fra: Kiuhek på torsdag 29. august 2019, klokken 22:23
Jeg bor i Trondheim og kan vise dere min bil hvis dere vil. Er ikke norsk så kan ikke kanskje forklare alt som det skal, men kan gjøre mitt beste.

Har en blå M3 LR AWD  :+1:

Hei og takk for tilbud!  :+1: Kan vel egentlig det meste om selve bilen (har slukt alt som er skrevet på nett de siste 3 år), så er mer snakk om å se på den rent fysisk innvendig samt prøvesitte/kjøre før en eventuell bestilling. Vi er i trondheim 1-2 ganger per mnd så jeg kan ta kontakt neste gang om vi enda ikke har fått sett på en! :) Og drar vi dit kan vi jo og dra på Lade og se den hos Tesla (blir bare aldri så vi gjør det pga besøk, ærender etc  ::)).
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Kiuhek

Sitat fra: erikaak på torsdag 29. august 2019, klokken 23:01
Sitat fra: Kiuhek på torsdag 29. august 2019, klokken 22:23
Jeg bor i Trondheim og kan vise dere min bil hvis dere vil. Er ikke norsk så kan ikke kanskje forklare alt som det skal, men kan gjøre mitt beste.

Har en blå M3 LR AWD  :+1:

Hei og takk for tilbud!  :+1: Kan vel egentlig det meste om selve bilen (har slukt alt som er skrevet på nett de siste 3 år), så er mer snakk om å se på den rent fysisk innvendig samt prøvesitte/kjøre før en eventuell bestilling. Vi er i trondheim 1-2 ganger per mnd så jeg kan ta kontakt neste gang om vi enda ikke har fått sett på en! :) Og drar vi dit kan vi jo og dra på Lade og se den hos Tesla (blir bare aldri så vi gjør det pga besøk, ærender etc  ::)).

Si bare ifra  :) Bor på Lade jeg så det passer helt fint det.

olavxxx

Uten barnevogn skal det gå fint.
Har en i barnevognalder, det går fint også.

Var på 3 ukers ferie i utlandet uten å ha bagasjeproblemer, hadde ikke på takboks. Rom under bagasjen var ledig hele turen og ingen bagasje i kupeen :)

erikaak

Sitat fra: olavxxx på fredag 30. august 2019, klokken 01:37
Uten barnevogn skal det gå fint.
Har en i barnevognalder, det går fint også.

Var på 3 ukers ferie i utlandet uten å ha bagasjeproblemer, hadde ikke på takboks. Rom under bagasjen var ledig hele turen og ingen bagasje i kupeen :)

Høres bra ut!  :+1:
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3


erikaak

Sitat fra: Klykken på fredag 30. august 2019, klokken 11:48
Har ikke Tesla biler til prøvekjøring i Trondheim?
https://www.tesla.com/no_NO/findus/location/store/trondheim?redirect=no

Joda, terskelen for å få det gjennomført er bare lavere om det hadde vært en mulighet for en titt på Levanger (småbarnsliv + jobb  ;)) . Men for all del, kan høre med Trondheim om det må til!  :)
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Klykken

Sitat fra: erikaak på fredag 30. august 2019, klokken 12:41
Joda, terskelen for å få det gjennomført er bare lavere om det hadde vært en mulighet for en titt på Levanger (småbarnsliv + jobb  ;)) . Men for all del, kan høre med Trondheim om det må til!  :)
Tenkte siden du skrev at du var i Trondheim 1-2 ganger/mnd....
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

erikaak

Sitat fra: jlan på fredag 30. august 2019, klokken 14:20
Hvis du stiller deg opp her, så tror jeg ikke du trenger å vente så lenge før det dukker opp en:
https://www.tesla.com/no_NO/findus/location/supercharger/levangersupercharger?redirect=no

Hehe, også et forslag. :+1: Joda, vi kan være det nysgjerrige paret med barn som venter i bilen som "angriper" en stakkars tesla-eier.
Spørs om jeg bare bestiller. Klør i kjøpefingeren ;)
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Wisd0m


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA