Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ulovlige el-sparkesykler

Startet av Super7, fredag 23. august 2019, klokken 13:36

« forrige - neste »

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Prikke Film

Verken Power eller Mi Global har noen fiks for nedjustering av toppfart.
Må evt gjøre som trådstarter og flashe scooteren selv.

Bor på landet, kjører pent og kjører med hjelm.
Konkluderer da med at scooteren kan få være original. ;)



Vesel

Meh. Jeg skal bytte ut Xiaomi M365 Pro-en med en sterkere modell med fjæring. Ønsker ulovlig toppfart også, 40-45 km/t. Viktig å kjøre pent, men skulle politiet stå der og ønske å inspisere el-sparkesykkelen min, så er det vel bare å legge av gårde. Med mindre de selv har el-sparkesykkel eller noe tilsvarende vil de neppe kunne følge etter en på fortau, sykkelveier, inn i smug, trange bakgater og rundt forbi. Jeg skal da overhodet ikke ha noe konfiskert. :laugh: Chaotic neutral som faen.  :+1:
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

automat

Kjempelur taktikk. Å stikke av fra politiet på ulovlig og uregistrert moped/motorsykkel medfører helt sikkert ikke noen form for straffereaksjon eller førerkortbeslag, hvis man mislykkes. Spesielt ikke hvis grunnen til at man mislykkes med flukten er at man kjører ned noen. Eventuelle erstatningskrav fra offeret er helt sikkert også av ubetydelig størrelse.

Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Vesel

#19
Sitat fra: automat på søndag 27. oktober 2019, klokken 22:38
Kjempelur taktikk. Å stikke av fra politiet på ulovlig og uregistrert moped/motorsykkel medfører helt sikkert ikke noen form for straffereaksjon eller førerkortbeslag, hvis man mislykkes. Spesielt ikke hvis grunnen til at man mislykkes med flukten er at man kjører ned noen. Eventuelle erstatningskrav fra offeret er helt sikkert også av ubetydelig størrelse.
Som sagt, viktig å kjøre forsiktig! Jeg har syklet hele mitt liv, sommer som vinter, men har aldri vært i nærheten av å kjøre på noen myk trafikant. Jeg sykla inn i sida på en bil for noen år siden og skadet den for 50 000 kr, men det er alt. Siden hjulene er så små på sparkesyklene vil det ofte også føles naturlig å holde lavere fart enn på sykkel, og jeg har generelt like god kontroll. Påkjørsel av en fotgjenger som syklist eller elsparkesyklist blir nesten bare en hypotetisk tanke for meg.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

automat

Sitat fra: Vesel på søndag 27. oktober 2019, klokken 23:45

Som sagt, viktig å kjøre forsiktig!

Jeg noterer meg at du skal kjøre forsiktig når du skal stikke av fra politiet. Lykke til!
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA