Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har foliert sin x?

Startet av Elninja1, torsdag 22. august 2019, klokken 10:01

« forrige - neste »

Elninja1

Vurderer å foliere bilen men leser at norsk vinter ikke er noe særlig gunstig for dette. Salt på veiene etc. Noen som har gjort dette og er fornøyd / misfornøyd?

Kilroy

Folierte for 3 år siden, veldig fornøyd, folien er nå litt slitt, men lakken under er perfekt, så tenker å fjerne folien når jeg skal selge om 1-2 år. Ikke merket noe spesielt i forhold til salting osv.  Jeg valgte også folie for å få en litt annen look enn alle de andre :)
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Elninja1

Sitat fra: Kilroy på torsdag 22. august 2019, klokken 11:42
Folierte for 3 år siden, veldig fornøyd, folien er nå litt slitt, men lakken under er perfekt, så tenker å fjerne folien når jeg skal selge om 1-2 år. Ikke merket noe spesielt i forhold til salting osv.  Jeg valgte også folie for å få en litt annen look enn alle de andre :)

takk. er kanksje ikke så keen på legge ut 30k + 10k for å få av hvis den er slitt etter 3 år. Men er helt enig at bilen får en fin look og ikke som alle andre som du sier :)

np

La på klar folie (Stek Dynoshield). Kjempefornøyd (etter 10 måneder). Gir litt mer avslappet følelse i forhold til lakken. :)
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

Elninja1

Sitat fra: np på fredag 23. august 2019, klokken 07:35
La på klar folie (Stek Dynoshield). Kjempefornøyd (etter 10 måneder). Gir litt mer avslappet følelse i forhold til lakken. :)

takk. vurderer å gjøre det kun på fronten. litt billigere.

Kilroy

Sitat fra: Elninja1 på torsdag 22. august 2019, klokken 12:11
Sitat fra: Kilroy på torsdag 22. august 2019, klokken 11:42
Folierte for 3 år siden, veldig fornøyd, folien er nå litt slitt, men lakken under er perfekt, så tenker å fjerne folien når jeg skal selge om 1-2 år. Ikke merket noe spesielt i forhold til salting osv.  Jeg valgte også folie for å få en litt annen look enn alle de andre :)

takk. er kanksje ikke så keen på legge ut 30k + 10k for å få av hvis den er slitt etter 3 år. Men er helt enig at bilen får en fin look og ikke som alle andre som du sier :)

Jeg betalte under 20.000,- og tar av folien selv, grei jobb, men tar litt tid. Så da er det økonomiske litt annerledes. Slitasje er jo litt avhengig av bruk og hvor langt man kjører, folien min har snart vært på i 70.000 km.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA