Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: 2019.32.12.4  (Lest 4953 ganger)

mthoring

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1226
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.4
« Svar #45 på: Torsdag 31. Oktober 2019, klokken 14:51 »
Jeg lader med 11kW på hytta. Selv om lading times opp mot avreise og jeg forvarmer opplever jeg fortsatt begrenset regenerering på vinteren på vei nedover.

Batterivarmeren varmer opp til bare 12C, så det er fortsatt begrensninger i regenerering. Men det var kanskje ikke det du siktet til?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Øyvind.h

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 13013
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.4
« Svar #46 på: Torsdag 31. Oktober 2019, klokken 14:53 »
Jeg lader med 11kW på hytta. Selv om lading times opp mot avreise og jeg forvarmer opplever jeg fortsatt begrenset regenerering på vinteren på vei nedover.

Batterivarmeren varmer opp til bare 12C, så det er fortsatt begrensninger i regenerering. Men det var kanskje ikke det du siktet til?

Både ja og nei. Har ikke canbus-leser så jeg vet ikke reell batteritemp. Det eneste jeg vet er at lading og forvarming ikke er tilstrekkelig for full regenerering. Om den klarer å komme opp i 12 grader med 11kW lading og 30 min forvarming på vinteren vet jeg ikke. Men jeg vet jeg opplever mer begrensning på regen på vinter enn på sommer.
BMW IX3 juni 2021
Model Y Performance reservert
Kia EV6 bestilt
Tidligere elbiler: VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kim-

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 855
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.4
« Svar #47 på: Torsdag 31. Oktober 2019, klokken 18:57 »
Hvis du har begrensninger pga høy soc får du det når du begynner å kjøre nedover og du ser den stiplede linjen krype oppover. (S/X)
2021 Tesla Model 3 LR (819)
2018 Hyundai Ioniq
2018 Tesla X75D - solgt

Teslalita

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 52
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.4
« Svar #48 på: Torsdag 31. Oktober 2019, klokken 19:37 »
Noen som vet hvilke S modeller som vil få ytelses endringer?

Motorwatt

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4173
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.4
« Svar #49 på: Torsdag 31. Oktober 2019, klokken 19:39 »
Er det ikke bare "Raven" da? 3% kan vel knapt være merkbart?
Tesla S75D - 09/2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - CCS - FSD - MCU2 - Free Super Charging - Firmware: 2021.12.25.6


__________________________________________________________________________________________________

Kim-

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 855
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.4
« Svar #50 på: Torsdag 31. Oktober 2019, klokken 22:11 »
Er det ikke bare "Raven" da? 3% kan vel knapt være merkbart?
Musk har tvitret 50HP peak power på S raven
2021 Tesla Model 3 LR (819)
2018 Hyundai Ioniq
2018 Tesla X75D - solgt

Klykken

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4850
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.4
« Svar #51 på: Torsdag 31. Oktober 2019, klokken 22:35 »
Performance ludicrous+, ja.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Reservert TMY LR 14.10.20 "med alt".
Helelektrisk bilpark <3

Kim-

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 855
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.4
« Svar #52 på: Torsdag 31. Oktober 2019, klokken 22:57 »
2021 Tesla Model 3 LR (819)
2018 Hyundai Ioniq
2018 Tesla X75D - solgt